Gå til innhold

fungerer det for alle når noen har barn fra tidligere forhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hvilke ting trenger man å vite på forhånd før man involverer seg til annen part i kjærlighetsliv når noen allerede har barn?

og er det slik at man raskt finner ut av forskjellene blir for stor til at man kan involverer lengre i en allerede startet kjærlighet og bor sammen fordi barn ødelegger det?

erfaringer der ute?

Anonymkode: 0e293...764

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi barn ødelegger det? 

Du vet vel allerede nå at du bør ligge unna folk med barn. 

Anonymkode: 671d7...27e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke barna som evnt ødelegger. Det er gjerne ekser og logistikk. 

Anonymkode: 13bcf...006

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Du trenger å vite at forholdet til eksen er avklart og at samarbeidet om barna funker greit.

Du trenger også å vite at du kommer til å anse barna som noe langt mer og bedre enn noen som «ødelegger». Før du kommer dit i modenhetsnivå, skal du holde deg unna menn med barn. 

AnonymBruker
Skrevet

Det som hadde vært viktig for meg å vite (som mann):

- at barnefar er involvert, og har barna 50% av tiden

- at det ikke er forventet at jeg skal ha noe foreldreansvar overfor barna

- at det ikke er forventet at vi skal være noe mer enn særboere

Anonymkode: 3a148...5c6

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det høres kanskje brutalt ut, men ikke alle takler å bo sammen med andres barn. 

Anonymkode: 2277e...c31

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er jo bevist at det er en mye større utfordring, men ikke umulig.. finnes suksess historier også der ut, der gjerne familien har det bedre også

Er jo mange personligheter som skal klaffe og det tar noen år før man finner utav det 

Men helt klart en større risiko for at det går galt

• Nyttig 1
Skrevet

Du må vite at forholdet til vedkommendes barn alltid vil komme foran deg. Det må du akseptere, og oppmuntre.

Den andre setningen din er ganske ubegripelig, men jeg skjønner ikke hvorfor du mener at barn ødelegger noe som helst?

Alle er ikke egnet til å omgås barn, og bør ligge unna dem som har det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (7 timer siden):

Den andre setningen din er ganske ubegripelig, men jeg skjønner ikke hvorfor du mener at barn ødelegger noe som helst?

Det kan ødelegge kjærlighetsforholdet, fordi det er mange faktorer som kommer til uttrykk i hjemmet, samt det man som par vil uttrykke og bygge med hverandre går ikke den veien som man tenkte.

AnonymBruker
Skrevet

Fungerte ikke for meg. Vi var sammen i 4 år. Var ikke barna som var problemet, men hans tilnærming til barna. Han skjemte bort sine egne voldsomt, og korrigerte mine for den minste ting; som hans barn slapp unna med. Så var han som var problemet hos oss, ikke barna. Ungene mine kommer før en mann. Lett.

Anonymkode: 381f7...52e

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenåringene til min kjæreste ønsker ikke at jeg flytter inn hos hen.
Hva gjør man i en slik situasjon? (Har ikke egne barn og kommer heller ikke til å få noen)

Anonymkode: c9545...d82

AnonymBruker
Skrevet

Denne er kinkig egentlig. 

Eksmannen var helt ok mot barnet mitt. Når jeg ser tilbake på bilder så så de faktisk lykkelige ut. Det som derimot senere skjedde var jo et intenst hat mot mitt særkullsbarn når felles barn ble født og dette var det som fikk oppmerksomheten. 

Dette kan man aldri helt sikre seg mot (annet enn å ikke få felles barn). Jeg har nå en ny kjæreste som har vært godt vant med å være bonusfar tidligere, er rolig og avbalansert. Han kommer godt overens med barna så jeg håper det varer. Hvis ikke så vil det være barn over mann til enhver tid.

Anonymkode: d30b2...d00

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Denne er kinkig egentlig. 

Eksmannen var helt ok mot barnet mitt. Når jeg ser tilbake på bilder så så de faktisk lykkelige ut. Det som derimot senere skjedde var jo et intenst hat mot mitt særkullsbarn når felles barn ble født og dette var det som fikk oppmerksomheten. 

Dette kan man aldri helt sikre seg mot (annet enn å ikke få felles barn). Jeg har nå en ny kjæreste som har vært godt vant med å være bonusfar tidligere, er rolig og avbalansert. Han kommer godt overens med barna så jeg håper det varer. Hvis ikke så vil det være barn over mann til enhver tid.

ENDA en ny kjæreste etter to brudd og intenst hat mot barn??

Anonymkode: 5fea2...116

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det fungerer nok oftere enn man skulle tro når man leser på KG. Her har det fungert helt supert i over 20 år. Ett barn hver. 3 og 11 da vi flyttet sammen. Vi er veldig glade i hverandre alle fire. Valgte å ikke få felles barn, fordi alt fungerte så brasom det var. Ville ikke utfordre skjebnen.

Anonymkode: b26f4...dca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hva gjør man i en slik situasjon? (Har ikke egne barn og kommer heller ikke til å få noen)

Ikke gjør det! Vær særboere, snart flytter smådjevlene ut selv og da kan du flytte inn.

Tro meg, du vil ikke bo sammen med andres tenåringer, ofte er det jo så vidt de ekte foreldrene holder ut med dem 

Anonymkode: d6cf3...269

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått erfaring via praksis, langsiktig så gjør jeg dumt valg. Bygger livet feil. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

hvilke ting trenger man å vite på forhånd før man involverer seg til annen part i kjærlighetsliv når noen allerede har barn?

og er det slik at man raskt finner ut av forskjellene blir for stor til at man kan involverer lengre i en allerede startet kjærlighet og bor sammen fordi barn ødelegger det?

erfaringer der ute?

Barnet mitt har utfordringer rundt diagnose som far til yngste ikke taklet i lengden. 

Anonymkode: d381e...a9b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da ville jeg fortsatt å være særboere til barna enten ombestemte seg eller flyttet ut. 

Anonymkode: 8c4ab...45a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

ENDA en ny kjæreste etter to brudd og intenst hat mot barn??

Anonymkode: 5fea2...116

Eh dette er over en tidsperiode på 18 år… 

Han jeg er med nå har IKKE et intenst barn mot hat. Han er herlig mot barn, snill og grei som dagen er lang. Ungene (og jeg) blir helt bortskjemt av han.

Skrevet

Om jeg hadde blitt singel i dag, så skal det utrolig mye til før jeg hadde involvert meg med noen som selv ikke har barn.

Jeg hadde heller aldri forventet at noen single uten barn ville involvert seg i et seriøst forhold med meg da jeg har barn.

Barna mine vil alltid komme i første rekke og være min førsteprioritet. Jeg kunne ikke forventet at en evt kjæreste ville vært tilfreds med dette.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...