AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #1 Skrevet 5. mars 2023 Vi lurer på å ta ferja fra Kristiansand til Nederland i sommer. Vi reiser med 2 tenåringer. Noen som har tips til ting å gjøre/reisemål i Nederland/Belgia event Lille i Frankrike? Anonymkode: aae88...570
Tanuki Skrevet 6. mars 2023 #2 Skrevet 6. mars 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Vi lurer på å ta ferja fra Kristiansand til Nederland i sommer. Vi reiser med 2 tenåringer. Noen som har tips til ting å gjøre/reisemål i Nederland/Belgia event Lille i Frankrike? Anonymkode: aae88...570 Belgia er veldig fint. Byer som Brugge og Antwerpen er nydelige, i tillegg så er maten fantastisk , folk er hyggelige. Mener også at det jevnt over rimiligere priser der enn i Frankrike. Mulig jeg husker feil, men hvis dere reiser langs kysten, mot Knokke-Heist, så er det nydelige badestrender. Masse fine badesteder i Nederland og, og byer som Amsterdam og Rotterdam er veldig koselige. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #3 Skrevet 6. mars 2023 1 hour ago, Tanuki said: Belgia er veldig fint. Byer som Brugge og Antwerpen er nydelige, i tillegg så er maten fantastisk , folk er hyggelige. Mener også at det jevnt over rimiligere priser der enn i Frankrike. Mulig jeg husker feil, men hvis dere reiser langs kysten, mot Knokke-Heist, så er det nydelige badestrender. Masse fine badesteder i Nederland og, og byer som Amsterdam og Rotterdam er veldig koselige. Slenger meg på denne, og vil tilføye Ardenne og byer lenger sør i Belgia som Namur og landskap i retning Bastogne. Belgia (og Nederland) er definitivt billigere enn Frankrike. Mat og drikke kan du regne nesten halvparten i forhold til Frankrike. Overnatting osv. er mer likt. Jeg er kanskje litt påvirket av å ha bodd i Belgia, men jeg synes belgiere er mye hyggeligere og åpne for å snakke engelsk enm franskmenn. Nederlendere er kanskje enda ett hakk over belgiere igjen. Frankrike har noen fine steder og byer da, det skal de ha, men jeg synes det både kan være for dyrt og for utrivelig. Anonymkode: 43299...4b1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #4 Skrevet 6. mars 2023 Med to tenåringer på slep er det mange kule WW1 og WW2 landemerker å se i Belgia. Også Napoleon har vært innom. Kan særlig anbefale Waterloo-museet. Anonymkode: 43299...4b1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå