AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #1 Skrevet 5. mars 2023 Vi var på tur med vår egen hund, når en person som hadde små hunder (mindre enn vår) i bånd, det var mer enn 2-3 hunder. Jeg merket at vår hund ble uttrygg, det var trangt der vi var, så jeg bøyde meg ned og hadde kontroll på vår hund. Altså tok vår hund ut mot siden, og fikk den til å sitte/være rolig. Da de passerte gjorde den ene av hundene som gikk forbi utfall, og jeg kjente at det var "noe" på beinet mitt. Men trodde det var en klo eller noe. Men da vi begynte å gå, kjente jeg at det gjorde litt for vondt til å være klo. Jeg har et skikkelig bitemerke på beinet. På det beinet som var bort fra vår hund, så det er umulig at den skal ha fått det til. Det er bitt gjennom buksa, og jeg har ikke blødd, men jeg er rød/blå. Jeg kjenner ikke den andre hundeeieren, men fant fort ut hvem det er. Den personen gikk bare videre, og jeg sa heller ikke noe, da jeg var mest opptatt med å få vår hund videre fremover, og jeg ikke kjente at det var vondt før jeg hadde gått noen skritt. Da var den andre personen langt bak oss. Mannen min som var 2 skritt bak oss fikk det ikke med seg, før jeg stoppet for å sjekke hva som var vondt. Så det skjedde FORT. Jeg har vært i kontakt med helsevesenet, så den biten der er grei. Og ingen skade skjedd, sånn egentlig. Det er greit at jeg lar dette bare passere? Jeg trenger ikke lage noe mer styr ut av dette? Anonymkode: 91db8...913
Andro Skrevet 5. mars 2023 #3 Skrevet 5. mars 2023 Hadde det vært min hund som hadde bitt noen, så hadde jeg gjerne ville vite det. Det hadde blitt hundens siste tur, for å si det slik. 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #4 Skrevet 5. mars 2023 Stivkrampe og rabiesvaksine (du aner jo ikke om hunden er utenlandsk) anmeld. Anonymkode: 38f0f...6c1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #6 Skrevet 5. mars 2023 Ville ikke bare latt det gå. Hva om det er et barn neste gang? Anonymkode: a47c7...d65 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #7 Skrevet 5. mars 2023 Og jeg er hundeeier selv altså.... Anonymkode: a47c7...d65
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #8 Skrevet 5. mars 2023 Ta bilder. Så du har bevis i alle fall før det forsvinner mens du tenker var min første tanke. Anonymkode: 0d7fe...3af 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #9 Skrevet 5. mars 2023 Når du ikke har bevis, hverken du, samboer eller den andre hundeeieren så nøyaktig hva som skjedde eller hvem som bet, så hadde jeg bare passet på å ha mer avstand til passerende hunder neste gang. Jeg går ofte ut i grøfter/jorde eller på andre siden av veien for å skape god avstand. Anonymkode: c29ac...435 4 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #10 Skrevet 5. mars 2023 Bit tilbake og slutt å sutre som et stakkarslig lite kvinnfolk. Svekling ass! Anonymkode: 222d6...bcb 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #11 Skrevet 5. mars 2023 Jeg har hatt hund og ville nok gjerne ha visst om min hund bet noen. Min far hadde en hun som glefset etter en jogger. Ikke bet men... Og den hunden fikk aldri ute uten at en var oppmerksom på at dette var skjedd og i stramt bånd i nærheten av folk og det jeg visste gjorde den nervøs. Men jeg skjønner jo det er ubehagelig i en konflikt som er såpass alvorlig... Likevel: noe må en bare stå i syns jeg. Anonymkode: 0d7fe...3af 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #12 Skrevet 5. mars 2023 Du bør ta stivkrampesprøyte, ta bilder, og absolutt anmelde - siden det neste gang kan være et barn som blir bitt. Anonymkode: d917d...722
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #13 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bit tilbake og slutt å sutre som et stakkarslig lite kvinnfolk. Svekling ass! Anonymkode: 222d6...bcb Greia er jo ikke :stakkars henne som ble bitt. Men at det kan hende det går en bikkja rundt og biter generelt. Ingen har forklart det i tråden for det er så elementært å forstå for de med normal intelligens- Men gjord deg denne tjeneste nå. Anonymkode: 0d7fe...3af 1 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #14 Skrevet 5. mars 2023 Dette er en situasjon jeg håper jeg aldri ender opp i selv, for en anmeldelse kan ende med at hundene blir tatt av politiet og avlivet. Det er en byrde jeg ikke ønsker på mine skuldre. Om du anmelder eller ikke, er helt opp til deg. Men jeg tenker at du i hvertfall bør nå ut til eieren og forklare hva som har skjedd. Eierens reaksjon kan hjelpe deg å avgjøre om du skal anmelde eller gi de muligheten til å jobbe med hunden ved å gå på kurs, få inn en hundetrener etc Anonymkode: aba66...eb4 3
Enmanelskeråhate Skrevet 5. mars 2023 #15 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Stivkrampe og rabiesvaksine (du aner jo ikke om hunden er utenlandsk) anmeld. Anonymkode: 38f0f...6c1 Det gikk jo ikke hull på huden??
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #16 Skrevet 5. mars 2023 Når ingen fikk med seg at det skjedde, så hadde jeg ikke gjort noe mer med saken. Men neste gang ikke still deg mellom hundene som passerer og egen hund. Hvis du må bøye deg og berolige egen hund, gjorde den utfall?, så ikke still deg mellom hundene... Anonymkode: 5210b...499 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #17 Skrevet 5. mars 2023 HI her. Jeg har snakket med helsevesenet som sagt, så den biten er grei. Vi kunne ikke gå enda mer ut til siden enn vi gjorde, men vi var uti veikanten, men personen kom med mange hunder, og tok hele stien. Jeg var mer opptatt av å holde kontroll på min egen hund, ettersom jeg ikke stoler 100% på den (unghund, som er litt i overkant happy noen ganger), og tenkte og forventet at når en person kommer med mange hunder, så har den personen kontroll. Og jeg har tatt bilder. At jeg ble bitt er helt okay, som sagt, ingen skade skjedd. Jeg er bare i tvil om jeg bør sende den personen en melding, for jeg ville likt å vite det hvis det var min hund, og jeg ikke fikk det med meg. Samtidig som jeg er redd for at en slik melding skal oppfattes som en "trussel". For jeg er ikke sint eller sur eller noe som helst. Bare litt undrende til at det skjedde. Anonymkode: 91db8...913 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #18 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når ingen fikk med seg at det skjedde, så hadde jeg ikke gjort noe mer med saken. Men neste gang ikke still deg mellom hundene som passerer og egen hund. Hvis du må bøye deg og berolige egen hund, gjorde den utfall?, så ikke still deg mellom hundene... Anonymkode: 5210b...499 Nei, vår hund gjorde ikke utfall, jeg vurderte at koblet med hunder som kom forbi kom til å ta hele stien, så vi måtte ut i kanten. Og da fikk jeg vår hund til å sitte, i tilfelle rottefelle. Jeg sto på siden av vår hund, det var ikke så mange andre alternativer der vi var. Og jeg tenkte at det var bedre at jeg sto mellom, enn at de kom til å gå rett forbi vår hund. Og jeg er jo glad for det egentlig, bedre at jeg fikk bittet i meg, enn vår hund. For jeg tror egentlig ikke hunden gikk inn for å bite meg? Anonymkode: 91db8...913
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #19 Skrevet 5. mars 2023 Hva er poenget med å lage noe drama ut av dette her? Anmelde? Har dere blitt helt hysteriske? Du har fått noen blåmerker som er borte neste uke. Glem hele episoden og se fremover. Herregud...for noen dramaqueens! Anonymkode: 002b5...603 3
Gjest Ramona1970 Skrevet 5. mars 2023 #20 Skrevet 5. mars 2023 (endret) . Endret 5. mars 2023 av Ramona1970
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå