Gå til innhold

Legevakt eller bare begynne på antibiotika?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg sydde noen kutt foregående uke, og har et som nok burde vært sydd. Nå har jeg begynt å få tegn på infeksjon; feber på 39,4 (jeg får "aldri" feber) og rødhet/hevelse over et stort område ved såret. Har antibiotika hjemme, som jeg har fått foreskrevet ved tidligere infeksjoner - dog ikke så uttalte som denne gangen.  Skal jeg bare kjøre på med den og se det an eller bør jeg ta en tur inn? (Tør ikke ringe...)

Anonymkode: 1a4ea...d0e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skal du få sett på! Å starte antibiotika (er det spesifikt for sårinfeksjon?) uten vurdering eller dyrkning av bakterier, spesielt når du har feber, er bare feil og farlig. 

Anonymkode: 9f2e3...62a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Legevakt uten tvil. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ring legevakt. Kan godt være du må ha en annen type antibiotika.

Anonymkode: f2b3e...75a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legevakt. God bedring! 

Anonymkode: d906b...344

Skrevet (endret)

Tror nok legevakt er tingen går det galt kan det ende med Amputasjon og det er ikke noe særlig ☹️ 

Endret av Maskinfører
AnonymBruker
Skrevet

Legevakt! Kan ende med blodforgiftning, organsvikt og i værste fall død om man ikke får det behandlet med riktig type antibiotika… 

Anonymkode: 2cab7...abf

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Tråden er ryddet for spekulasjoner og innlegg signert helsepersonell. 

_popcorn_, adm

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...