AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #1 Skrevet 5. mars 2023 Vi har vært gift i mange mange år. Hadde et brudd for 8 år siden der vi hadde et økonomisk oppgjør og delte. Flyttet sammen etter kort tid. Ble aldri gjort noe med det økonomiske etter vi ble samme . Alt bare « fortsatte» som før. Pengene ble med tilbake og brukt på å fikse opp bolig og bilkjøp. Nå ble det nylig kjøpt en sekundær bolig til utleie. Mannen mener han eier denne alene, men jeg måtte signere i banken for at papirene skulle gå i orden. Bankdama sa ekteskapsloven sa begge eier boligen… Er dette rett? lånet på ny bolig ligger i huslånet, flexilån, som han betaler. Jeg betaler forsikringer på begge boligene. Vet et evt brudd eier da han begge boligene? Har etter jeg flyttet tilbake oppgradert hjemmet og hatt verdiøkning her. Anonymkode: 60376...ad8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #2 Skrevet 5. mars 2023 Har dere offentlig skilsmisse? Anonymkode: 0e204...5f3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #3 Skrevet 5. mars 2023 Hvis dere bare var separert ble denne avsluttet da dere flyttet sammen igjen. Anonymkode: 91e8f...a34
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #4 Skrevet 5. mars 2023 Ts her: Vi har ikke offentlig, men skrev en avtale hos advokat som hjalp oss med fordeling. Var fra hverandre i 6 mnd. Anonymkode: 60376...ad8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #5 Skrevet 5. mars 2023 Ts her: Er ca 8 år siden vi skrev avtale hos advokat. Kjøpte sekundærbolig for 1 mnd siden. I tinglysninga stod bare hans navn. Anonymkode: 60376...ad8
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #6 Skrevet 6. mars 2023 Hvilket navn som står i avtalen spiller ingen rolle for deling av verdien. Dere er gift, så han kan bare kreve skjevdeling hvis han kan bevise at pengene han kjøpte for stammer fra tiden før ekteskapet, eller fra arv eller gave. Men det høres ut som du trenger advokat. Spander en time så du ikke lar deg lure, verken her eller av ham. Anonymkode: 91e8f...a34 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #7 Skrevet 6. mars 2023 Hvorfor mener han egentlig at han eier sekundærboligen alene? At dere brukte advokat da dere separerte betyr ikke at den er evigvarende, tvert imot, da dere flyttet sammen igjen ble separasjon opphevet og vanlig felleseie gjelder igjen. Med mindre dere har opprettet særeie i etterkant. Anonymkode: 082a1...cd2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #8 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor mener han egentlig at han eier sekundærboligen alene? At dere brukte advokat da dere separerte betyr ikke at den er evigvarende, tvert imot, da dere flyttet sammen igjen ble separasjon opphevet og vanlig felleseie gjelder igjen. Med mindre dere har opprettet særeie i etterkant. Anonymkode: 082a1...cd2 Ts her: Vi har aldri hatt noe særeie. Han mener avtalen vi signerte for 8 år siden gjelder. Vet ikke hvorfor han er så opptatt av det, men han sa ei gang så han ikke ble «lurt». Men jeg har egentlig aldri tenkt så mye over det for for min del skal det være oss. Men kjenner jeg føler meg lurt når han tenker så veldig over sånne ting.. Anonymkode: 60376...ad8 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #9 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvorfor mener han egentlig at han eier sekundærboligen alene? At dere brukte advokat da dere separerte betyr ikke at den er evigvarende, tvert imot, da dere flyttet sammen igjen ble separasjon opphevet og vanlig felleseie gjelder igjen. Med mindre dere har opprettet særeie i etterkant. Anonymkode: 082a1...cd2 Det stemmer ikke. Jeg og mannen min er separert. Vi har flyttet sammen igjen, men separasjonen er ikke opphevet. Det står separert hos skatteetaten ihvertfall. Vi har på papiret vært separert i 12 år, vi flyttet sammen igjen for 6 år siden. Jeg fikk ikke igjennom adresseendring før for et år siden. Vi eier i dag hver vår bolig. Vi hadde vært gift i over 20 år før vi ble separert. Anonymkode: a74c3...ab7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #10 Skrevet 6. mars 2023 Han står som formell eier, men det er ikke tilstrekkelig for å sannsynliggjøre at han eier den alene. Men her sier du egentlig lite. Var det dere som par som kjøpte den, eller han alene? Anonymkode: 63dab...e6b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #11 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han står som formell eier, men det er ikke tilstrekkelig for å sannsynliggjøre at han eier den alene. Men her sier du egentlig lite. Var det dere som par som kjøpte den, eller han alene? Anonymkode: 63dab...e6b Ts her: Vi ble registrert som ektefeller igjen ca 8 mnd etter vi ble separert. Vi har nå bodd sammen igjen i ca 8 år. Sekundærbolig ble kjøpt i år. Så registert som gift når dette skjedde. Jeg måtte underskrive i banken, men kun han er oppgitt som kjøper… Anonymkode: 60376...ad8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå