miamiamia Skrevet 5. mars 2023 #1 Skrevet 5. mars 2023 Vi har to tenåringer i hus og har lyst å reise til Nord-Norge for å gi dem opplevelser og ikke minst være sammen som familie. Hva anbefales å gjøres på sommermånedene?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #2 Skrevet 5. mars 2023 Fisketur, fjelltur, surfing, båttur, shopping, strandliv, grilling, sosialt samvær med slekt og familie… Det er bare fantasien som setter grenser, og alt kommer jo ann på hvilke interesser dere har. Anonymkode: 618ce...a19
Andro Skrevet 5. mars 2023 #3 Skrevet 5. mars 2023 Det første jeg tenker på er å bestige spennende tinder med fantastisk utsikt. Lofoten er et sykkeleldorado. Selv om naturen er steil og vill, går veiene langs havet, og har et snilt terreng. Båtliv og fisking kan man neppe unngå å nevne, og det er massevis av utleie av alt fra joller og kanoer til deltagelse i rib-turer. Klatring er også stort, og Henningsvær er størst på dette! Av de mer stille attraksjonene vil jeg framheve vikingmuseet på Borg.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #4 Skrevet 5. mars 2023 Vi dro ut på ribb. Gikk toppturer. Fisket på båt. Kajakk. Syklet. Roadtrip med stopp for bad (kaldt). Spiste god mat. Grillet på stranda. Anonymkode: 05d42...41e
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #5 Skrevet 5. mars 2023 Vi var på snorkling, ridetur, fottur, kjørte rundt, så på noen fine strender, badet i havet, besøkte Svolvær. Så også at man kunne være med på kajakk- og båtturer fra feks Solvær. Bare pass litt på om dere skal gå fjelltur at dere går et sted som er trygt siden dere ikke er kjent Anonymkode: d0de4...6d7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #6 Skrevet 6. mars 2023 Man står i kø, og betaler en dyr overpris for det aller mest. Styr unna denne turistfella er mitt råd. Anonymkode: 4023d...0ba 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #7 Skrevet 6. mars 2023 Man drar helst et annet sted, i hvert fall midt i fellesferien. Nord-Norge er stort, velg et reisemål som har litt mindre turisttrykk? Helgelandskysten? Anonymkode: 5282a...dbb
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #8 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Man drar helst et annet sted, i hvert fall midt i fellesferien. Nord-Norge er stort, velg et reisemål som har litt mindre turisttrykk? Helgelandskysten? Anonymkode: 5282a...dbb Enig i dette, men vil foreslå Steigen! Anonymkode: 7d255...86a 1
reiseglad Skrevet 6. mars 2023 #9 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Enig i dette, men vil foreslå Steigen! Anonymkode: 7d255...86a Hysj!🤫🤫 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #10 Skrevet 6. mars 2023 Båt til bunesstranda er virkelig flott. Kort gåtur fra der båten legger til. Anonymkode: a64f4...1d5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #11 Skrevet 7. mars 2023 Man drar ut og ser på midnattssola mist på natta Anonymkode: 65d19...bc1
pautina Skrevet 7. mars 2023 #12 Skrevet 7. mars 2023 Hvis tenåringene vil ha insta bilder vil jeg anbefale en tur opp til djevelporten, tidenes bilde Og når man først er der er det jo gøy med guidet klatring opp Svolvær geita, vet ikke om man hopper lenger etter den ene halvdelen datt ned, men uansett flott. Er man heldig med været er det jo fantastiske "Syden" strender med korall sand og utrolig farge på vannet, badingen er rask for det er jo nesten isbading. Og hvalsafari eller dypvannsfiske er stas, supre surfe strender om man liker det og i grunn veldig mye action å finne på med tenåringer i Lofoten.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #15 Skrevet 7. mars 2023 pautina skrev (7 minutter siden): Og når man først er der er det jo gøy med guidet klatring opp Svolvær geita, vet ikke om man hopper lenger etter den ene halvdelen datt ned, men uansett flott. Ingen vits i å skremme noen. Man kan fortsatt hoppe på geita, og det blir feil å si at den ene halvdelen datt ned. Anonymkode: 816ff...01f
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #16 Skrevet 7. mars 2023 reiseglad skrev (På 6.3.2023 den 16.55): Hysj!🤫🤫 Hehehe, burde kanskje holde på hemmeligheten ja.... Anonymkode: 7d255...86a
miamiamia Skrevet 7. april 2023 Forfatter #17 Skrevet 7. april 2023 Gode forslag her, men i hvem sin regi gjør man alle disse gøye tingene? Hvor flyr man, bor her, leier man bil? Evt hvor? Jeg er HELT blank, aldri vært der før...
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #18 Skrevet 7. april 2023 miamiamia skrev (4 minutter siden): Gode forslag her, men i hvem sin regi gjør man alle disse gøye tingene? Hvor flyr man, bor her, leier man bil? Evt hvor? Jeg er HELT blank, aldri vært der før... Om du bor nært Gardermoen, tar du direktefly til Evenes flyplass, og leier bil derfra Anonymkode: e410c...04a
Rebecca30 Skrevet 7. april 2023 #19 Skrevet 7. april 2023 Hvis det er Nord-Norge generelt og dere ikke må til Lofoten, vil jeg også henge meg på å foreslå Helgelandskysten. Ta fly til Bodø og dra til Kjerringøy først. hvis Instagram-motiv er spennende, sjekk ut #Hovdsundet Ligg i telt. Lei sykler og dra på øyhopping nedover Helgelandskysten. Træna, Lovund, Hestmannen og Dønna. Helt fantastisk natur og kjempefine sandstrender for bading, og fantastiske fiskeplasser. Avslutt gjerne i Sandnessjøen og ta hurtigbåten tilbake til Bodø. Da kan dere ta fly tilbake til Oslo.
reiseglad Skrevet 7. april 2023 #20 Skrevet 7. april 2023 miamiamia skrev (3 timer siden): Gode forslag her, men i hvem sin regi gjør man alle disse gøye tingene? Hvor flyr man, bor her, leier man bil? Evt hvor? Jeg er HELT blank, aldri vært der før... Litt knot å bruke buss, men det lar seg gjøre. Fly til Evenes, evt Bodø og tar ferge eller hurtigbåt over fjorden. Lei AirBnb eller rorbu. Vil du oppleve fjell og turer, eller ha litt mer «byopplevelse»? Svolvær eller Kabelvåg for sistnevnte, ellers ville jeg anbefalt Reine-området.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå