AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #1 Del Skrevet 5. mars 2023 Får du vanlig fastlønn i august, når du har hatt 3 uker ferie i juli? Eller hvordan funker dette? Jeg har tidligere fått full lønn i august, selv etter 3-4 uker ferie i juli. Var da kommunalt ansatt. Nå er jeg ansatt privat, og får ingen lønn i august. Hva er mest vanlig? Anonymkode: 5389c...a54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #2 Del Skrevet 5. mars 2023 Jeg får vanlig lønn 11 måneder i året, feriedagene trekkes på juni utbetalingen som er oppsparte feriepenger fra året før. Så lønn under ferie, men trekk i juni ved feriepenge utbetalingen Anonymkode: 95eeb...c3d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #3 Del Skrevet 5. mars 2023 Første året trekkes det for ferie siden du ikke opptjent feriepenger hos ny arbeidsgiver. Feriepenger opptjent 2022 fra tidligere arbeidsgiver skal dekke ferien din. Anonymkode: 6231c...b38 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #4 Del Skrevet 5. mars 2023 Det vanlige er som AB over her beskriver, at man får vanlig lønn alle andre måneder enn juni. Anonymkode: 1a117...ea5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #5 Del Skrevet 5. mars 2023 Jeg trekkes for 5 uker ferie i juni, da utbetales feriepengene. De 11 andre månedene i året får jeg vanlig lønn. Anonymkode: 6daa3...6fe 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #6 Del Skrevet 5. mars 2023 Ts her Er dette fordelen ved å ha fastlønn? Får man får ikke lønn i august, altså 11 mnd, ved å være timesbetalt? Anonymkode: 5389c...a54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #7 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ts her Er dette fordelen ved å ha fastlønn? Får man får ikke lønn i august, altså 11 mnd, ved å være timesbetalt? Anonymkode: 5389c...a54 Når du har timesbetaling får du betat for timene du jobbet forrige mnd. I juli har du ikke jobbet, ergo ingen betaling i august. Men! Da får du "dobbelt" i juni. Feriepenger og timelønn for timene i mai. Så da bør du spare feriepengene til august Anonymkode: 78da7...96e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #8 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Når du har timesbetaling får du betat for timene du jobbet forrige mnd. I juli har du ikke jobbet, ergo ingen betaling i august. Men! Da får du "dobbelt" i juni. Feriepenger og timelønn for timene i mai. Så da bør du spare feriepengene til august Anonymkode: 78da7...96e Aha, skjønner!! Så egentlig går det for det samme? Jeg taper ikke inntekt på å ha timebetaling fremfor fastlønn mtp august utbetalingen? Anonymkode: 5389c...a54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #9 Del Skrevet 5. mars 2023 Lønna på årsbasis er den samme, gitt at du jobber 100% Når det er sagt, med ny jobb i år, vil du ikke få feriepenger fra ny arbeidsgiver i juni, og heller ikke fule feriepenger for neste år om du startet i ny jobb senere enn 1/1, og må derfor spare feriepengene/sluttoppgjøret du får fra tidligere arbeidsgiver til å dekke dette, Anonymkode: 78da7...96e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #10 Del Skrevet 5. mars 2023 Som kommunalt ansatt fikk du vanlig lønn i august. Men da fikk du ikke lønn i juni. Det er det som er mest normalt med fastlønn, at man får vanlig lønn juli-mqi, og ingen lønn i juni. Og i juni utbetales feriepenger. Får du ikke lønn i august nå, så får du uansett feriepenger som skal dekke inn det. Feriepenger enten fra denne arbeidsgiveren, eller de oppsparte fra forrige arbeidsgiver. Anonymkode: 20279...efb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #11 Del Skrevet 5. mars 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Aha, skjønner!! Så egentlig går det for det samme? Jeg taper ikke inntekt på å ha timebetaling fremfor fastlønn mtp august utbetalingen? Anonymkode: 5389c...a54 I forhold til ferie taper du ikke noe nei. Du opparbeider deg feriepenger uansett, forskjellen er bare hvordan utbetalingen skjer. Anonymkode: 46aa7...d6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLi Skrevet 5. mars 2023 #12 Del Skrevet 5. mars 2023 Det finnes flere måter å betale ferielønn på, jeg har vært borti to: I min forrige jobb var det som i det offentlige, i juni får man vanlig lønn, fratrukket 5 uker ferie, lagt til opptjente feriepenger. Og så lønn som vanlig resten av året. I min nåværende jobb får vi vanlig lønn i juni, ingen fratrekk. Og så får vi opptjente feriepenger. Da får vi ikke lønn i juli (for den skal feriepengene dekke opp for), og så vanlig lønn i august. Uansett må du spare på utbetalte feriepenger fra gammel arbeidsgiver for å dekke opp for mindre lønn i feriemåneden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #13 Del Skrevet 5. mars 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Får du vanlig fastlønn i august, når du har hatt 3 uker ferie i juli? Eller hvordan funker dette? Jeg har tidligere fått full lønn i august, selv etter 3-4 uker ferie i juli. Var da kommunalt ansatt. Nå er jeg ansatt privat, og får ingen lønn i august. Hva er mest vanlig? Anonymkode: 5389c...a54 Mest vanlige er å bli trukket for ferie i juni og få utbetalt feriepenger da uavhengig når du skal ha ferie. Men noen arbeidsplasser tilbyr også at man kan bli trukket for ferie når man har det Anonymkode: 1fdf5...500 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #14 Del Skrevet 5. mars 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Aha, skjønner!! Så egentlig går det for det samme? Jeg taper ikke inntekt på å ha timebetaling fremfor fastlønn mtp august utbetalingen? Anonymkode: 5389c...a54 Riktig du taper ikke inntekt Anonymkode: 1fdf5...500 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå