AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #1 Skrevet 5. mars 2023 Har søkt om startlån fra husbanken,blitt innkalt til møte nå med en saksbehandler. Hva skjer på et slikt møte? Anonymkode: ae386...1a7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #2 Skrevet 5. mars 2023 Dere går gjennom ting og signerer papirer. Anonymkode: 4111b...864
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #3 Skrevet 5. mars 2023 Signerer hva? Jeg har ikke fått innvilget noe. De ønsker bare møte med oss. Anonymkode: ae386...1a7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #4 Skrevet 5. mars 2023 Høres rart ut. Jeg ble aldri innkalt til noe møte, sendte bare søknad og fikk søknaden godkjent. De lurte på mer informasjon underveis før godkjennelse men sendte forespørselen om dette skriftlig i meldingsskjemaet inne på husbanken.no hvor "min bruker" ble opprettet når jeg søkte. Søkte du kanskje skriftlig og per post så de ikke får skrevet med deg på nett? Anonymkode: fd640...989
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #5 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Høres rart ut. Jeg ble aldri innkalt til noe møte, sendte bare søknad og fikk søknaden godkjent. De lurte på mer informasjon underveis før godkjennelse men sendte forespørselen om dette skriftlig i meldingsskjemaet inne på husbanken.no hvor "min bruker" ble opprettet når jeg søkte. Søkte du kanskje skriftlig og per post så de ikke får skrevet med deg på nett? Anonymkode: fd640...989 Søkte på nett også. Sendte over ting som manglet så fikk jeg en melding at de ønsker møte med oss,synes også det er merkelig Anonymkode: ae386...1a7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #6 Skrevet 5. mars 2023 Det er sikkert ulike måter å gjøre det på fra kommune til kommune. Jeg var også i møte med Husbanken før lånet ble innvilget. Da gikk vi gjennom min situasjon og økonomi, og så på mulighetene. Anonymkode: 4df75...870
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #7 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er sikkert ulike måter å gjøre det på fra kommune til kommune. Jeg var også i møte med Husbanken før lånet ble innvilget. Da gikk vi gjennom min situasjon og økonomi, og så på mulighetene. Anonymkode: 4df75...870 Så det er mulighet vi får der innvilget? Jeg håper virkelig det har søkt så mange ganger og kun fått avslag og nå ble vi innkalt til møte. Anonymkode: ae386...1a7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #8 Skrevet 5. mars 2023 Her ble vi innkalt til møte, men fikk avslag. Fikk ikke avslag på selve møte, men en stund etterpå Anonymkode: 9b7fd...455
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #9 Skrevet 5. mars 2023 Kanskje dere er søker nummer 1.000.000 og vinner en kåk? Anonymkode: ff2d7...a48 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #10 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her ble vi innkalt til møte, men fikk avslag. Fikk ikke avslag på selve møte, men en stund etterpå Anonymkode: 9b7fd...455 Hva spør de på det møte? Anonymkode: ae386...1a7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #11 Skrevet 5. mars 2023 Vi ble innkalt på møte hos husbanken. Hun vi var hos snakket kun om SIFO sine tall, noe som ikke stemte for oss. Hun ga oss avslag på dette møtet. 2 uker etterpå ble vi oppringt og fikk beskjed om at vi fikk lån likevel. Vi søkte for å få bygge nytt hus. Vi kontaktet husfirmaet og sa vi fikk innvilget lån likevel og da lo han rått. Det var han som hadde kontaktet husbanken og sagt at får ikke vi lån, så skal i gen andre få det heller. Jeg bor i samme hus ennå 😊 Anonymkode: b941d...b28 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #12 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 5.3.2023 den 18.04): Her ble vi innkalt til møte, men fikk avslag. Fikk ikke avslag på selve møte, men en stund etterpå Anonymkode: 9b7fd...455 Hva tar de opp der? Anonymkode: ae386...1a7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #13 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva tar de opp der? Anonymkode: ae386...1a7 Gikk blant annet gjennom-sifo budsjettet, om jeg var uenig i det. Fikk også hjelp til hva jeg kunne skrive der man kunne føye til om det var noen spesielle situasjoner. I forkant hadde jeg da sendt inn søknad, men dem ville ha mer informasjon. Skal også være sagt at på møte så ble det sagt at dem tvilte på det gikk igjennom, å etter en stund kom somsagt avslaget. Anonymkode: 9b7fd...455
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #14 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 5.3.2023 den 19.15): Vi ble innkalt på møte hos husbanken. Hun vi var hos snakket kun om SIFO sine tall, noe som ikke stemte for oss. Hun ga oss avslag på dette møtet. 2 uker etterpå ble vi oppringt og fikk beskjed om at vi fikk lån likevel. Vi søkte for å få bygge nytt hus. Vi kontaktet husfirmaet og sa vi fikk innvilget lån likevel og da lo han rått. Det var han som hadde kontaktet husbanken og sagt at får ikke vi lån, så skal i gen andre få det heller. Jeg bor i samme hus ennå 😊 Anonymkode: b941d...b28 Høres merkelig ut. Hvordan mener du at husfirmaet (!) kan ha noen som helst tilslagsmakt ifht Husbanken? Husbanken bryr seg vel katta om hva en husbygger måtte mene. "Så skal ingen andre få det heller"? Som om husfirmaet bestemmer det eller har noe som helst å si? Anonymkode: 469a2...f65 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå