AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #1 Skrevet 5. mars 2023 Jeg har hatt en svær kvise (kong) i underlivet på venusberget, et par cm fra lysken, den har kjentes stor ut under huden og har vært veldig rød og øm. Fikk klemt ut litt og det kom ganske mye guffe + en del blod. Luktet ingenting. Har hatt det noen ganger tidligere også, med noen måneders/år mellomrom. Er dette egentlig noe som krever legevisitt? Eller opplever alle dette i blant? Anonymkode: 5787b...84b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #2 Skrevet 5. mars 2023 Kan være Hidrosadenitt, eller et inngrodd hår. Dersom du ikke har noen andre kuler, er det mest sannsynlig det siste. Anonymkode: bb604...a87 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #3 Skrevet 5. mars 2023 Jeg har hatt det noen ganger da jeg drev og barberte meg nedentil. Aldri etter. Og jada, jeg skrubbet og renset og gjorde det slik man "skal". Før noen skal misjonere om hvordan man får glatte underliv uten inngrodde hår. Anonymkode: f8df1...6b1 6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #4 Skrevet 5. mars 2023 🙋🏼♀️ Har hatt både store og små. Kommer gjerne i forbindelse med barbering og mensen/eggløsning. 🥴 Anonymkode: ec73e...011 6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #5 Skrevet 5. mars 2023 I utgangspunktet ville jeg ikke dratt til legen for noe slikt. Men det kan hende at man noen ganger har behov for medisiner og/eller åpne opp og vaske ut av området. Alt etter hvor infisert det er. Jeg ville sett det ann. Om det ikke blir bedre i løpet av kort tid, ville jeg tatt en telefon til legen og hørt med dem. Anonymkode: 80edb...8e8 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #6 Skrevet 5. mars 2023 Jeg har det gjerne med noen mnd/års mellomrom. Har aldri gått til legen for det. Spurte legen tilfeldig en gang om hva hun tenkte og hun var enig i min vurdering. Så lenge almenntilstanden var fin og jeg ikke hadde ekstreme smerter eller det kom grønt puss så trengte jeg ikke komme inn til henne. Anonymkode: 1c69d...616 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #7 Skrevet 5. mars 2023 Jeg er så plaget med dette; vært hos lege flere ganger. De siste gangene nå fått vite at det kan være herpes utbrudd 🫡🫥 Skjønner ingenting 👀 Jeg går til legen gjerne om det ikke går over etter 3-5 dager men generelt om jeg merker bedring dropper jeg lege. Anonymkode: 1766b...165 1
Rebecca30 Skrevet 5. mars 2023 #8 Skrevet 5. mars 2023 Det kan være en furunkel eller abscess som krever medisinsk behandling. Det anbefales å oppsøke lege for vurdering og riktig behandling. Det er ikke normalt å ha gjentatte store og smertefulle kviser i underlivet. 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #9 Skrevet 5. mars 2023 Rebecca30 skrev (52 minutter siden): Det kan være en furunkel eller abscess som krever medisinsk behandling. Det anbefales å oppsøke lege for vurdering og riktig behandling. Det er ikke normalt å ha gjentatte store og smertefulle kviser i underlivet. Den er ikke smertefull, mer øm og ubehagelig. Jeg har lest at noen har smerter, det har ikke jeg. Og det kommer såpass sjeldent at det er kanskje maks 1 gang i året. Jeg får ta turen til legen hvis den blusser opp igjen, pr. nå har rødheten og kulen minket betraktelig, men den kjennes litt sår ut etter å ha blitt klemt på. Anonymkode: 5787b...84b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #10 Skrevet 5. mars 2023 Jeg har slike med ujevne mellomrom. Som regel går de hull på så jeg kan tømme dem relativt greit selv, men en gang var den så stor og smertefull at jeg fikk den åpnet og tømt hos lege. De kommer uavhengig av om jeg barberer eller ikke. Anonymkode: cb96d...e83 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #11 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har slike med ujevne mellomrom. Som regel går de hull på så jeg kan tømme dem relativt greit selv, men en gang var den så stor og smertefull at jeg fikk den åpnet og tømt hos lege. De kommer uavhengig av om jeg barberer eller ikke. Anonymkode: cb96d...e83 Samme her.. 😩 Nå har en blusset opp igjen og det bare timer etter barbering…. 🫡 Anonymkode: 1766b...165
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #12 Skrevet 5. mars 2023 Jeg har perioder hatt mange mange sånne. Det var svære byller som jeg tømte for værk vedhjelp sv en sprøytespiss. Men nå er det faktisk mange år siden jeg har hatt en, uten at jeg skjønner grunnen til at de kommer eller at de har forsvunnet igjen. Anonymkode: 9a503...792
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #13 Skrevet 5. mars 2023 Har hatt sånne ja 😬 den lettelsen når man klarer å få hull på den kan fort gå et år mellom hver gang det skjer. Nå har jeg ikke hatt noen på 2-3 år når jeg tenker meg om 🤔 Anonymkode: f391e...e68 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #14 Skrevet 6. mars 2023 Hidradentis supporativa Anonymkode: 089cd...9b2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #15 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har hatt sånne ja 😬 den lettelsen når man klarer å få hull på den kan fort gå et år mellom hver gang det skjer. Nå har jeg ikke hatt noen på 2-3 år når jeg tenker meg om 🤔 Anonymkode: f391e...e68 😁 Men synes det er nasty også, så skrekkblandet fryd. Anonymkode: 5787b...84b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #16 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hidradentis supporativa Anonymkode: 089cd...9b2 Jeg vet ikke helt om det er det? Har aldri hatt noe under armen iallfall, må være et mareritt å ha det under armen og kanskje ikke få brukt deo, + at det sikkert gjør sykt vondt. Anonymkode: 5787b...84b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #17 Skrevet 6. mars 2023 Prøv å smøre med Bacimycin 😊 Anonymkode: 08d0c...51a 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #18 Skrevet 6. mars 2023 Ja, hatt det ifm med hormonelle endringer. Sist etter jeg satte inn hormonspiral. Smører med antibakteriell krem, det pleier å hjelpe. Barberer ikke så mye lenger, og er rimelig sikker at hormonelle endringer er årsaken de får gangen jeg har hatt det. En gang i tenårene, en gang ifm en graviditet og nå sist etter innsett av hormonspiral. Anonymkode: 59726...a82 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #19 Skrevet 6. mars 2023 Jeg har aldri hatt dette, men ei venninne er veldig plaget. Har også måttet få de tømt hos lege flere ganger. Anonymkode: 7f778...7ae 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #20 Skrevet 6. mars 2023 Nei tror ikke det er vanlig hvis man ikke barberer seg der. Anonymkode: 81718...0a4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå