AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #1 Skrevet 5. mars 2023 Gråter mye for jeg er sliten og føler jeg ikke får til dette med å være en mamma. Sliter med å få baby til å sove mens pappa til barnet får dette til på null komma niks. Amming er vondt og slitsomt, men eneste jeg føler jeg får til. Baby er i grunn veldig snill, sover mye men må ha mat ofte pga prematur som gjør at det blir lite søvn. Hadde stort blodtap ved fødsel og sliter med å bli fort andpusten, svimmel, sliten og trøtt. Tar tabletter men merker ikke bedring. Hadde ett tøft svangerskap og gledet meg til etter fødsel for da skulle jeg få energi. Føler meg helt mislykket som ikke takler mangel på søvn bedre. Gleder meg til å reise på butikken å handle for å få en pause fra hjemme. Er det normalt å føle slik? Anonymkode: 76457...6c6 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #2 Skrevet 5. mars 2023 Du forklarer i hvertfall akkurat på en prikk hvordan jeg hadde det. De første par ukene var blytunge! Men jeg endte med fødselsdepresjon da, så pass på så du ikke er på vei ned i en vond spiral! Søk hjelp på hs ❤️ Anonymkode: ce7d6...cf5 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #3 Skrevet 5. mars 2023 Ja det er heilt normalt. Følte det sånn også i starten (og prematur baby). Følte at eg var i ulage ei stund før det gradvis vart betre. Eg vil tro ein god del av det var hormoner. Søvnmangelen var og jævlig, vi sov på skift i starten. Anonymkode: ecb9a...36e
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #4 Skrevet 5. mars 2023 Det er (desverre) helt normalt. Men vet du, du er god nok ❤️ for babyen er du den beste i verden! Det er helt normalt å gråte. Jeg gråt daglig i nesten to mnd fordi jeg var overveldet, sliten og tidvis følte meg som verdens dårligste mamma som ikke klarte å få min egen baby til å sovne (noen ganger var det bare pappaen som var god nok). Det er viktig at man ikke er så streng med seg selv. Det er en helt ny hverdag, å det tar tid å venne seg til den. Anonymkode: fc7c5...792 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #5 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er (desverre) helt normalt. Men vet du, du er god nok ❤️ for babyen er du den beste i verden! Det er helt normalt å gråte. Jeg gråt daglig i nesten to mnd fordi jeg var overveldet, sliten og tidvis følte meg som verdens dårligste mamma som ikke klarte å få min egen baby til å sovne (noen ganger var det bare pappaen som var god nok). Det er viktig at man ikke er så streng med seg selv. Det er en helt ny hverdag, å det tar tid å venne seg til den. Anonymkode: fc7c5...792 Å ja, jeg elsker å ta storhandelen for å få en time for meg selv 😂 å det er helt greit! Anonymkode: fc7c5...792 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #6 Skrevet 5. mars 2023 Babyen roer seg ofte fortere med far fordi de ikke lukter melk av han, det har ikke noe med hvordan du er som mamma å gjøre. Jeg var kjempe hormonell og følge meg mislykket lenge og fikk en fødselsdepresjon. Søk hjelp om følelsene vedvarer. Du er mer enn god nok for babyen din ❤️ Anonymkode: 81807...277
Ginny Skrevet 5. mars 2023 #7 Skrevet 5. mars 2023 Du lukter melk og du er sliten og utkjørt og har bært fram et barn og født det og alle hormonene er overalt. Du har i tillegg hatt et stort blodtap, som i seg selv er hardt å komme over. Pappaen har ikke gjort noe av dette, han er bare en rolig og opplagt fyr som babyen kjenner igjen og roes ned av. Men hvis babyen er rolig hos far, la far ta babyen, så får du sove. Får du til å pumpe? Da kan far prøve å gi mat og, så får du mer hvile. For du trenger hvile, og næring, og litt avhengig av blodtapet kanskje en blodoverføring. Det er helt normalt å føle seg litt fortapt etter en fødsel, plutselig er det et lite menneske det som er så ekstremt avhengig av deg! Og alt det biologiske på toppen av det i tillegg! Men, det går seg til. Du får hvile, kroppen kommer seg, babyen vokser, ting blir bedre! Det kan og hende det er lurt med noen besøk hos lege eller på helsestasjon for å sørge for at blodprosenten kommer seg, og at du kommer deg, og at det ikke utvikler seg i negativ retning. Du er ikke mislykket, du er ikke en dårlig mamma, du er bare en veldig ny mamma! Og det blir bedre med tiden 😊 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #8 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gråter mye for jeg er sliten og føler jeg ikke får til dette med å være en mamma. Sliter med å få baby til å sove mens pappa til barnet får dette til på null komma niks. Amming er vondt og slitsomt, men eneste jeg føler jeg får til. Baby er i grunn veldig snill, sover mye men må ha mat ofte pga prematur som gjør at det blir lite søvn. Hadde stort blodtap ved fødsel og sliter med å bli fort andpusten, svimmel, sliten og trøtt. Tar tabletter men merker ikke bedring. Hadde ett tøft svangerskap og gledet meg til etter fødsel for da skulle jeg få energi. Føler meg helt mislykket som ikke takler mangel på søvn bedre. Gleder meg til å reise på butikken å handle for å få en pause fra hjemme. Er det normalt å føle slik? Anonymkode: 76457...6c6 Hei, jeg tillater deg på Ingen måte å snakke deg ned selv. Her må du virkelig ta en runde med deg selv, og putte ting i riktig skap. Jeg kan hjelpe deg litt på vei. Stort blodtap og lite søvn gjør deg fysisk apatisk, tom og kan føre til depressive tendenser. Som for det meste retter seg med god søvn og gode blodprøver igjen. Blodmangel gir også trøtthet. Så det er ikke du som ikke takler baby mating flere ganger i døgnet, det er kroppen din som ikke tåler det. Du sliter med amming og føle deg som god mor. Da vil jeg råde deg tå ta samme valg jeg gjorde etterhvert, når ammingen bare bød på dårlig samvittighet, smerte og totalt utmattet som gjorde at jeg ikke følte meg som en fungerende mamma. Jeg gikk over til flaske. Og du får eliminert vekk endel plager. Samt din mann kan ta over så du får sovet ut. Her syntes jeg du skal snakke med din lege og helse søster og få hjelp, før du går inn i en dyp svangerskap depresjon.og jeg mistenker du har fått alt for dårlig hjelp og oppfølging iht helseproblemer du har fått. Også Jan du vel sikkert legge oppå alt dette all bekymring du fikk ved å føde for tidlig, det kan ha vært mer traumatiserende på deg enn du er klar over selv. Det beste for dere nå tenker jeg at din mann får en sykmelding pfa din helse og omsorg for barnet. Så begynner hos fastlegen din. Og Google anemi ig symptomer, så kjenner du nok igjen det du sliter med. Du kan også legge på all hormonforandringer som også påvirker deg iht trøtthet osv. Du er ingen dårlig mor, du er syk og trenger hjelp Anonymkode: 9fc9b...8d7 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #9 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Gråter mye for jeg er sliten og føler jeg ikke får til dette med å være en mamma. Sliter med å få baby til å sove mens pappa til barnet får dette til på null komma niks. Amming er vondt og slitsomt, men eneste jeg føler jeg får til. Baby er i grunn veldig snill, sover mye men må ha mat ofte pga prematur som gjør at det blir lite søvn. Hadde stort blodtap ved fødsel og sliter med å bli fort andpusten, svimmel, sliten og trøtt. Tar tabletter men merker ikke bedring. Hadde ett tøft svangerskap og gledet meg til etter fødsel for da skulle jeg få energi. Føler meg helt mislykket som ikke takler mangel på søvn bedre. Gleder meg til å reise på butikken å handle for å få en pause fra hjemme. Er det normalt å føle slik? Anonymkode: 76457...6c6 Jepp, normalt. var så herlig da jeg endelig kunne dra på butikken for litt egentid😂 Anonymkode: 9a774...7f0
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #10 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei, jeg tillater deg på Ingen måte å snakke deg ned selv. Her må du virkelig ta en runde med deg selv, og putte ting i riktig skap. Jeg kan hjelpe deg litt på vei. Stort blodtap og lite søvn gjør deg fysisk apatisk, tom og kan føre til depressive tendenser. Som for det meste retter seg med god søvn og gode blodprøver igjen. Blodmangel gir også trøtthet. Så det er ikke du som ikke takler baby mating flere ganger i døgnet, det er kroppen din som ikke tåler det. Du sliter med amming og føle deg som god mor. Da vil jeg råde deg tå ta samme valg jeg gjorde etterhvert, når ammingen bare bød på dårlig samvittighet, smerte og totalt utmattet som gjorde at jeg ikke følte meg som en fungerende mamma. Jeg gikk over til flaske. Og du får eliminert vekk endel plager. Samt din mann kan ta over så du får sovet ut. Her syntes jeg du skal snakke med din lege og helse søster og få hjelp, før du går inn i en dyp svangerskap depresjon.og jeg mistenker du har fått alt for dårlig hjelp og oppfølging iht helseproblemer du har fått. Også Jan du vel sikkert legge oppå alt dette all bekymring du fikk ved å føde for tidlig, det kan ha vært mer traumatiserende på deg enn du er klar over selv. Det beste for dere nå tenker jeg at din mann får en sykmelding pfa din helse og omsorg for barnet. Så begynner hos fastlegen din. Og Google anemi ig symptomer, så kjenner du nok igjen det du sliter med. Du kan også legge på all hormonforandringer som også påvirker deg iht trøtthet osv. Du er ingen dårlig mor, du er syk og trenger hjelp Anonymkode: 9fc9b...8d7 Dette! Du trenger hvile og omsorg! Ta kontakt med helsestasjonen og be om å få snakke med psykolog. Og du, mamming før amming! Det er helt greit å gi opp ammingen og heller gi morsmelk/morsmelkerstatning på flaske. Det var redningen for meg ♥️ Anonymkode: 20d76...1b2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå