AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #1 Skrevet 5. mars 2023 Jeg føler meg som ett rasshøl som sitter med disse følelsene jeg gjør nå... Men jeg føler også at jeg er så sliten av det som foregår og at det går utover forholdet. Jeg og mannen min har vært gift en del år, vi fikk nylig barn. Han bor i utlandet og vi har pendlet til hverandre før vi nå søker familiegjenforening. Dette har gjort at det noen ganger har vært lange stunder uten at vi har sett hverandre, som for eksempel nå. Jeg er hos han og det er nesten ett halvt år siden jeg så han sist. Har vært her i nesten en måned og jeg forstår at barnet vårt skal introduseres til familien osv, men vi har hatt EN dag alene hjemme siden vi kom 🙃 mannen min er ganske mammadalt og nå føler jeg bare sterkt at han elsker henne mer enn meg og at jeg og forholdet vårt settes veldig tilside for henne. Jeg er faktisk veldig glad i svigerforeldrene mine, de er utrolig snille og gode begge to. Det er bare det at så lenge moren bor hos oss så inkluderer det også at det døra renner ned av andre slektninger. Mange som jeg vet er sjalu på forholdet våres og kanskje ikke ønsker oss vel. Jeg er i tillegg VELDIG introvert. Mannen forstår meg, han er ikke super fan av familiebesøk selv men han er veldig opptatt av å please moren. Vurderer nesten å flytte inn på hotell og la han bli igjen her... Kjennes ikke ut som dette er mitt hjem når jeg uansett sitter mest ensom på rommet. Hvordan deale med mammadalter? OG VÆR SÅ SNILL; jeg trenger ikke kommentarer på hvorfor jeg giftet meg med utlandsk mann osv osv. (Og JA, jeg vet at å gifte seg inn i en annen kultur følger med at man må ta visse hensyn. Og det gjør jeg. Jeg er godt kjent med landet og skikkene her, og er generelt bereist. ) Anonymkode: dedbd...0a9
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #2 Skrevet 5. mars 2023 Var det i morgen vinterferien var over? Hjelper det, tror dere? Anonymkode: 3f668...136 2 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #3 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg føler meg som ett rasshøl som sitter med disse følelsene jeg gjør nå... Men jeg føler også at jeg er så sliten av det som foregår og at det går utover forholdet. Jeg og mannen min har vært gift en del år, vi fikk nylig barn. Han bor i utlandet og vi har pendlet til hverandre før vi nå søker familiegjenforening. Dette har gjort at det noen ganger har vært lange stunder uten at vi har sett hverandre, som for eksempel nå. Jeg er hos han og det er nesten ett halvt år siden jeg så han sist. Har vært her i nesten en måned og jeg forstår at barnet vårt skal introduseres til familien osv, men vi har hatt EN dag alene hjemme siden vi kom 🙃 mannen min er ganske mammadalt og nå føler jeg bare sterkt at han elsker henne mer enn meg og at jeg og forholdet vårt settes veldig tilside for henne. Jeg er faktisk veldig glad i svigerforeldrene mine, de er utrolig snille og gode begge to. Det er bare det at så lenge moren bor hos oss så inkluderer det også at det døra renner ned av andre slektninger. Mange som jeg vet er sjalu på forholdet våres og kanskje ikke ønsker oss vel. Jeg er i tillegg VELDIG introvert. Mannen forstår meg, han er ikke super fan av familiebesøk selv men han er veldig opptatt av å please moren. Vurderer nesten å flytte inn på hotell og la han bli igjen her... Kjennes ikke ut som dette er mitt hjem når jeg uansett sitter mest ensom på rommet. Hvordan deale med mammadalter? OG VÆR SÅ SNILL; jeg trenger ikke kommentarer på hvorfor jeg giftet meg med utlandsk mann osv osv. (Og JA, jeg vet at å gifte seg inn i en annen kultur følger med at man må ta visse hensyn. Og det gjør jeg. Jeg er godt kjent med landet og skikkene her, og er generelt bereist. ) Anonymkode: dedbd...0a9 Hvorfor sitter du ensom på rommet? Gå ut, og du kan oppleve mer! Ta styringen selv! Hvorfor bor mammaen hans hos dere hvis hun har en egen mann, som hun bør være hos? Hvilket land er dette? Spør fordi det kan ha betydning for svar. Du spør om hvordan deale med mammadalter, men det har å gjøre med hvilken kultur mannen din er oppvokst med. Ser du skriver at du er veldig introvert, men med å gifte seg med noen i en annen kultur, så må man også tilpasse seg til tross for det. Hvorfor er du så mistenksom overfor hans slektninger? Hvorfor i all verden tror du de er sjalu på forholdet deres? Anonymkode: 33e47...355 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #4 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Var det i morgen vinterferien var over? Hjelper det, tror dere? Anonymkode: 3f668...136 Høres mest ut som TS har giftet seg med en italiener. Det er vel ikke så unormalt. Anonymkode: 6ae06...870 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #5 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor sitter du ensom på rommet? Gå ut, og du kan oppleve mer! Ta styringen selv! Hvorfor bor mammaen hans hos dere hvis hun har en egen mann, som hun bør være hos? Hvilket land er dette? Spør fordi det kan ha betydning for svar. Du spør om hvordan deale med mammadalter, men det har å gjøre med hvilken kultur mannen din er oppvokst med. Ser du skriver at du er veldig introvert, men med å gifte seg med noen i en annen kultur, så må man også tilpasse seg til tross for det. Hvorfor er du så mistenksom overfor hans slektninger? Hvorfor i all verden tror du de er sjalu på forholdet deres? Anonymkode: 33e47...355 Det er ett islamsk land, veldig få snakker engelsk her og har liksom allerede opplevd det som oppleves kan her 😬også er det dødsvarmt så orker ikke, verken for meg eller baby. Foreldrene bor over 7 timer unna og faren har dratt tilbake til der de bor. Moren vil være her pga baby og hun har vært litt syk i tillegg så da blir det plikten til barna å passe på. Mannen har en bror men han er ubrukelig. Jeg har tilpasset meg, går kledd som de og passer på å oppføre meg respektfullt rundt andre. Hadde til og med bryllupet på deres vis hvor jeg måtte danse alene med mammaen foran hele festen og jeg har fremdeles mareritt om det 😂😂😂 Vet at flere er misunnelige fordi de har prøvd å påvirke mannen til å gifte seg med noen fra landet i steden, eller de har funnet på rykter om oss, helt uten grunn. har også funnet magi ting lagt i mannens ting osv. Mannen er hemmelig kristen så han bryr seg ikke om deres normer men han kan heller ikke være åpen i mot det fordi det vil få utover foreldrene. Anonymkode: dedbd...0a9
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #6 Skrevet 5. mars 2023 Først skriver du er at du er borte på besøk hos han, så skriver du at han har vært "her" en måned. Du får i det minste ha orden på historien din, men viktig for deg å få frem at han er fra et islamsk land. Kjøper ikke denne Anonymkode: 65e35...45b 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #7 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Først skriver du er at du er borte på besøk hos han, så skriver du at han har vært "her" en måned. Du får i det minste ha orden på historien din, men viktig for deg å få frem at han er fra et islamsk land. Kjøper ikke denne Anonymkode: 65e35...45b Hun skriver ikke "han har vært her", hun skriver "har vært her" som i at hun har vært der en måned. Man kan ikke kalle absolutt alt for trolling heller. Anonymkode: 6ae06...870 22
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #8 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Først skriver du er at du er borte på besøk hos han, så skriver du at han har vært "her" en måned. Du får i det minste ha orden på historien din, men viktig for deg å få frem at han er fra et islamsk land. Kjøper ikke denne Anonymkode: 65e35...45b Hva er det du ikke forstår? Vi har vært "her" i en måned ja. Man sier jo her om der man er .. Anonymkode: dedbd...0a9 1
esmer Skrevet 5. mars 2023 #9 Skrevet 5. mars 2023 Har du prøvd å snakke med svigermor om dette? Det virker jo som at du har et godt forhold til dine svigerforeldre, og det er jo godt mulig hun er forståelsesfull.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #10 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er det du ikke forstår? Vi har vært "her" i en måned ja. Man sier jo her om der man er .. Anonymkode: dedbd...0a9 Hvordan traff dere hverandre? Litt uvanlig å gifte seg med en som bor i Qatar, liksom. Anonymkode: 6ae06...870 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #11 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan traff dere hverandre? Litt uvanlig å gifte seg med en som bor i Qatar, liksom. Anonymkode: 6ae06...870 Hva har det med saken å gjøre? Anonymkode: d4f1f...342
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #12 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva har det med saken å gjøre? Anonymkode: d4f1f...342 Bare nysgjerrig. Anonymkode: 6ae06...870 1
Andro Skrevet 5. mars 2023 #13 Skrevet 5. mars 2023 Du har giftet deg inn i en annen kultur og er forberedt på å tilpasse deg, men de må vel også tilpasse seg deg og dine behov, i ditt eget hus? Forhold er toveis, og man blir ikke noe dårligere menneske av å ta regien og sette noen grenser. 2 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #14 Skrevet 5. mars 2023 Andro skrev (Akkurat nå): Du har giftet deg inn i en annen kultur og er forberedt på å tilpasse deg, men de må vel også tilpasse seg deg og dine behov, i ditt eget hus? Forhold er toveis, og man blir ikke noe dårligere menneske av å ta regien og sette noen grenser. Hun er på besøk hos dem. Anonymkode: 6ae06...870
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #15 Skrevet 5. mars 2023 esmer skrev (2 minutter siden): Har du prøvd å snakke med svigermor om dette? Det virker jo som at du har et godt forhold til dine svigerforeldre, og det er jo godt mulig hun er forståelsesfull. Ja, jeg har tenkt litt på det. Mannen skulle jo egentlig snakke med henne om det men det har ikke skjedd... Vi må bruke Google translate eller noen til og oversetter, men jeg er også redd for å ødelegge noe imellom oss. Hun liker meg og jeg vil gjerne at det forblir sånn. Tror ikke det er lett for henne å nekte folk å besøke heller. Anonymkode: dedbd...0a9
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #16 Skrevet 5. mars 2023 Er du ikke bare på besøk? Klarer du ikke å bite tenna sammen og tilpasse deg litt om det bare er for en periode? Jeg forstår at svigermor vil være i nærheten når du er på besøk med barnebarnet. Når får hun se barnebarnet neste gang? Er det for ille, så ville jeg leid meg et hotellrom og heller besøkt familien daglig. Da får du i hvert fall litt tid for deg selv (selv om det høres ut som du kan trekke deg tilbake til soverommet når du ønsker da). Anonymkode: 5d83a...114
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #17 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan traff dere hverandre? Litt uvanlig å gifte seg med en som bor i Qatar, liksom. Anonymkode: 6ae06...870 Vi bodde i nabolandet for mange år siden og møttes der, var bare venner lenge etter det før vi besøkte hverandre igjen. Anonymkode: dedbd...0a9
Andro Skrevet 5. mars 2023 #18 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun er på besøk hos dem. Anonymkode: 6ae06...870 Hos mannen sin slik jeg forstår det. Det må vel sies å være en kones hjem eller? 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #19 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun er på besøk hos dem. Anonymkode: 6ae06...870 Det er mitt og min manns hus. Anonymkode: dedbd...0a9
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #20 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er du ikke bare på besøk? Klarer du ikke å bite tenna sammen og tilpasse deg litt om det bare er for en periode? Jeg forstår at svigermor vil være i nærheten når du er på besøk med barnebarnet. Når får hun se barnebarnet neste gang? Er det for ille, så ville jeg leid meg et hotellrom og heller besøkt familien daglig. Da får du i hvert fall litt tid for deg selv (selv om det høres ut som du kan trekke deg tilbake til soverommet når du ønsker da). Anonymkode: 5d83a...114 Ja det er det jeg vurderer, å ta hotell. Men vet at mannen vil føle at han da dras i midten mellom meg og familien. Føler jeg har nådd grensen for hvor mye folk jeg orker på besøk når det aldri har vært færre enn to stykker på besøk døgnet rundt her i en hel måned. Anonymkode: dedbd...0a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå