AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #1 Skrevet 5. mars 2023 Min sønn på 9 år sliter med at han har uhell, altså tisser seg ut. Vi har jevnlig hatt problemer med dette tidligere, men så har det gått seg til. Ganske lenge siden forrige periode. Nylig startet en ny periode. Og jeg er fortvilet og har veldig vondt på hans vegne. Han sier selv han ikke merker at det skjer. Om det faktisk er tilfellet vet jeg ikke. Vi kjefter ikke når det skjer. Men ber han skifte og vaske seg. Har snakket mye om at han må gå på do jevnlig. Selv om han ikke må tisse. Er dette noe legen kan hjelpe oss med? Hva annet kan evt gjøres? Anonymkode: 6447c...627
Gjest WhisperingWind Skrevet 5. mars 2023 #2 Skrevet 5. mars 2023 Med en 9 åring hadde jeg fått hjelp. https://oslo-universitetssykehus.no/om-oss/nyheter/nar-barnet-ditt-tisser-pa-seg
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #3 Skrevet 5. mars 2023 Hvordan er avføringen? Min på samme alder hadde kronisk forstoppelse som ga trykk på blæra... Anonymkode: 5f3af...a5d 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #4 Skrevet 5. mars 2023 Dere burde søke hjelp. Ta kontakt med fastlegen. Det er veldig spesielt at dere må be en niåring om vaske seg og skifte når han har tisset seg ut. Anonymkode: dbbef...ba1 1
Andro Skrevet 5. mars 2023 #5 Skrevet 5. mars 2023 Det kan være at han har slik hyperfokus på det han driver med at han ikke merker seg kroppslige signaler ellers. A la ADHD-fokus. Når dette kommer tilbake er det ofte tegn på noe man er urolig for. Er det noen endringer i livet deres? Noe mellom dere voksne som dere ikke har fortalt, men som han kjenner? Hva er nytt i livet hans? Selvfølgelig kan det også være noe fysisk. I alle tilfeller: Oppsøk helsehjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå