Gå til innhold

Ble spurt om å arve klær, det er hull i dem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min svigersøster lurte på om vi ville arve noen klær fra hennes barn til mitt, vi sa selvfølgelig ja, men når vi fikk dem var det både noe hull og/eller flekker på dem.

Er det vanlig å gi bort slik, eller gir man kun det som er i orden?

De hele plaggene i god stand har de solgt på finn, så jeg i etterkant.  

Anonymkode: 3dd61...ed6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det noe å henge seg opp i da? Lever til gjenvinning siden de ikke gadd.

Anonymkode: 37d2e...eeb

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker du ikke brukt tøy takker du pent nei og så går du å kjøper nytt istedenfor 🙂 

Anonymkode: 23838...b04

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Lever til gjenvinning og takk nei neste gang hun spør.

Jeg kan godt gi videre klær med flekker, men da får de alt. Både de hele fine klærne og de som har en flekk eller ett lite hull.

Blir frekt å selge alt det fine også gi dere restene.

• Liker 5
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det noe å henge seg opp i da? Lever til gjenvinning siden de ikke gadd.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ønsker du ikke brukt tøy takker du pent nei og så går du å kjøper nytt istedenfor 🙂 

Spurte ikke om dette, lurte på om det var vanlig å gi fra seg klær med hull og flekker eller man har spurt noen om de vil arve. Er det standarden? Skal jeg f.eks gi disse klærne videre igjen eller er det greit?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke det som er saken, TS ønsket åpenbart brukt tøy, men det er ikke sånn at man tar hva som helst? Det er forskjell på brukt tøy som er helt og rent, og brukt tøy som har flekker og hull. Det siste bør heller kastes eller leveres til gjenvinning.

AnonymBruker
Skrevet

Spurte ikke om dette, lurte på om det var vanlig å gi fra seg klær med hull og flekker eller man har spurt noen om de vil arve. Er det standarden? Skal jeg f.eks gi disse klærne videre igjen eller er det greit?

Noen synes det er helt greit med slike klær siden barn griser og sliter ut klær uansett. Og klær kan også lappes, flekker kan dekkes med strykemerker.

Alt er jo avhengig av hva man har tid eller råd til selv. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Min svigerinne overtar mine barns slitte klær, perfekt til bruk i fjøset og utendørs.

Endret av Januar2
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde aldri klart å gi bort hullete eller flekkete klær 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det kult / mote med hullete klær 🤣

Anonymkode: 056d1...cce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Noen mødre går med hullete bukser, i hvert fall. 😂

Anonymkode: 4272c...355

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

På de rette stedene bare. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gir ikke bort det jeg selv ikke ville brukt, dvs jeg ville ikke gitt deg klær med hull og flekker. Selvfølgelig er det en mikroskopisk flekk er det en ting men hull syns jeg ikke det skal være 

Anonymkode: 13c99...ab0

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å kaste barnas klær med en gang det blir et lite hull eller flekk, eller bruker dere klærne likevel?

Hvis det er ok å bruke klær med et lite hull som barnet har laget selv, er det vel også ok å bruke arveklær med lite hull? 

Eller er det vesentlig hvem som har laget hullet?

Anonymkode: 05018...167

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å kaste barnas klær med en gang det blir et lite hull eller flekk, eller bruker dere klærne likevel?

Hvis det er ok å bruke klær med et lite hull som barnet har laget selv, er det vel også ok å bruke arveklær med lite hull? 

Eller er det vesentlig hvem som har laget hullet?

Anonymkode: 05018...167

Disse klærne var brukt til to barn, solgt det fine på finn og gitt bort det med hull og flekker. 

AnonymBruker
Skrevet

Klærne med flekker var sannsynligvis rene da de ble pakket bort. Flekker på klær «popper» gjerne hvis klærne blir lagret, opplevde det med babyklær til egne barn.

Anonymkode: df1ca...9cc

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det er ikke OK å tilby brukte klær uten å opplyse om hull/flekker.

Til barnehagebruk tenker jeg det er urealistisk å forvente flekkfrie brukte klær, de mindre pene kan helt fint brukes som reservegarderobe.

Men jeg personlig hadde opplyst om tilstanden ja.

Tror ikke hun gav det for å være kjip, men fordi hun tenkte det var endel bruk igjen før de trengte bli til avfall og sendes til avfallsberg 🤷‍♀️

Anonymkode: 29b93...1db

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vanlig, nei. Gir ikke hullete og flekkete klær til noen. Syns det er frekt og ekkelt.

Anonymkode: f2029...f9c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke vanlig, nei. Gir ikke hullete og flekkete klær til noen. Syns det er frekt og ekkelt.

Anonymkode: f2029...f9c

Ble litt lei meg ja siden vi er ganske nære og jeg har ventet lenge på dette barnet som kom via IVF. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har arvet mye ull med både hull og flekker fine til skifttøy i barnehagen! 

Anonymkode: 1a829...dcd

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...