Gå til innhold

Når er det greit å avvise på melding, og når bør man møtes?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har gått på tre dater med en mann. På tredjedaten var vi hjemme hos meg, mat og sex. Gledet meg til denne daten, men det hele ble en nedtur og jeg forstod etter daten at jeg ikke ser for meg å møtes igjen. Han virket derimot interessert. En fin fyr, men er ikke for meg. Virket nokså uerfaren, og det sa han også at han var. Begge to i begynnelsen av 30-årene. 

I den sammenheng - etter hvor mange dater er det akseptabelt og fremdeles sende en "hei, ønsker dessverre ikke å møtes igjen"-melding, og når bør man gå over til å ta det ansikt til ansikt? Er det akseptabelt om jeg her bare sender han en melding?

Anonymkode: b85b1...ba5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja etter tre dater er det helt innafor å ta det på melding. Og jo fortere du sier det etter å vite det jo bedre er det, ikke hold han for narr 

Anonymkode: ecc09...494

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er det "dessverre"?  

Anonymkode: 99d3c...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har blitt kjent med en mann over 2 dater og gledet deg til tredje, men så ble alt ødelagt av at han var nervøs og ikke erfaren nok på 3. date? Sikker på at du ikke bør gå litt i deg selv istedenfor å bare tenke på hvordan du skal avslutte det? 

Anonymkode: 147b4...605

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt greit med melding, når du har truffet noen bare par ganger.

Anonymkode: 8beb8...3ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har blitt kjent med en mann over 2 dater og gledet deg til tredje, men så ble alt ødelagt av at han var nervøs og ikke erfaren nok på 3. date? Sikker på at du ikke bør gå litt i deg selv istedenfor å bare tenke på hvordan du skal avslutte det? 

Hvor leser du at grunnen til at hun fant ut at han ikke var noe for henne var fordi han var nervøs? Skjerp deg, du antar at kvinner ikke har noe som helst dybde om du tror at bare det skal til for å ødelegge. Du må skjønne at det er mange kvaliteter eller uvaner eller holdninger eller egenskaper som kan komme frem eller vise seg at mangler når man har kommet til tredje date og blitt bedre kjent med hverandre, og det er sånne ting som avgjør om noen passer sammen eller ikke. Ikke om han er nervøs. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En følelse av "jeg har ikke lyst" er mer enn god nok grunn til å ville avslutte.

Anonymkode: a4e54...10c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
39 minutter siden, AnonymBruker said:

TS her. Det handler ikke om at han var nervøs, det kan jeg også være. Om noen er nervøs synes jeg bare det er sjarmerende. Kom frem endel på tredjedaten som gjør at interessen min dabbet av, det var kombinasjonen av flere ting. Han har i tillegg ikke vært i et forhold før, og det er ikke noe for meg som har vært i flere. Ser ikke for meg å bruke tid på å "lære" noen opp i det. Følte heller ikke at jeg helt klarte å være meg selv - og det får jeg som regel til om kjemien er god. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter at man har hatt sex, så tenker jeg at det er en fin ting å ta det face to face.

Anonymkode: 7fa37...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

TS her. Det handler ikke om at han var nervøs, det kan jeg også være. Om noen er nervøs synes jeg bare det er sjarmerende. Kom frem endel på tredjedaten som gjør at interessen min dabbet av, det var kombinasjonen av flere ting. Han har i tillegg ikke vært i et forhold før, og det er ikke noe for meg som har vært i flere. Ser ikke for meg å bruke tid på å "lære" noen opp i det. Følte heller ikke at jeg helt klarte å være meg selv - og det får jeg som regel til om kjemien er god. 

Dette er så generaliserende og jeg håper at menn flest snart lærer at tidligere erfaringer med forhold og damer er noe man ikke kan si noe om, for deres skyld.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, norw said:

Dette er så generaliserende og jeg håper at menn flest snart lærer at tidligere erfaringer med forhold og damer er noe man ikke kan si noe om, for deres skyld.

TS her. Også dersom han hadde vært i forhold før, så hadde ikke det gjort noe med hva jeg tenker om å møtes videre. Det er kjemien det går på, og den viste seg å - for meg - ikke være helt der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
norw skrev (35 minutter siden):

Det gjelder da ikke bare menn. Det gjelder også damer. Hvorfor føler du deg så støtt? Det sies at man må ha minst tre forhold bak seg for å kunne forstå hva er forhold handler om, trenger og hvordan sameksistere og løse konflikter. En som aldri har vært i noe forhold før vil ikke være like reflektert og informert om hva som trengs for et bra forhold og de hensynene man må ta. Det sier seg selv at en som aldri har kjørt bil før vil prestere bra i et seriøst billøp heller. 

All erfaring er noe man vokser og utvikler seg av så såklart har ikke en som aldri har hatt kjæreste den samme emosjonelle utviklingen som noen som har erfaring fra forhold. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Send en melding i dag, så får du det overstått! Ingen grunn til å vente eller å gjøre det mer komplisert enn det trenger å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Likevel hadde dere sex?

Anonymkode: 4244b...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det gjelder da ikke bare menn. Det gjelder også damer. Hvorfor føler du deg så støtt? Det sies at man må ha minst tre forhold bak seg for å kunne forstå hva er forhold handler om, trenger og hvordan sameksistere og løse konflikter. En som aldri har vært i noe forhold før vil ikke være like reflektert og informert om hva som trengs for et bra forhold og de hensynene man må ta. Det sier seg selv at en som aldri har kjørt bil før vil prestere bra i et seriøst billøp heller. 

All erfaring er noe man vokser og utvikler seg av så såklart har ikke en som aldri har hatt kjæreste den samme emosjonelle utviklingen som noen som har erfaring fra forhold. 

Jaha? Det sies? Så en som har giftet seg med ungdomskjæresten og har holdt sammen i 20 år, vet ingenting om hva det vil si å være i et forhold, bare fordi hen kun har rukket å være i dette forholdet?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Likevel hadde dere sex?

Jøss. "Likevel"? Det som gjorde at TS mistet interessen kan ha kommet frem etter at de hadde sex? Det kan ha vært totalen av alt som gjorde at hun mistet interessen.

Anonymkode: a4e54...10c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns ikke du trenger å dumpe han face to face. Det er bare kleint når man ikke kjenner hverandre så godt at man har noe å prate ut om. Du føler ikke kjemien og han har ingen erfaring fra forhold før, da skal du ikke behøve å presse frem noe som ikke kan bli. Holder å sende han en melding å si at du ikke føler nok gnist for noe videre treff og ønske han lykke til videre 🙂

Anonymkode: 460f6...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er greit å sende en melding, men jeg ville ha gitt en forklaring, og så sagt at forskjellene mellom dere bidrar til at du ikke har fått noen dypere følelser, og derfor kjennes det rett for deg å avslutte.

Ham har jo tydeligvis åpnet seg for deg om mangel på erfaring, så det er litt trist at det skal diskvalifisere ham. Selv om han ikke per i dag har erfaring, kan han bli like "flink" som andre mannfolk. En voksen person trenger normalt ikke støttekontakt for å skjønne hvordan et forhold fungerer.

Anonymkode: f603d...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jaha? Det sies? Så en som har giftet seg med ungdomskjæresten og har holdt sammen i 20 år, vet ingenting om hva det vil si å være i et forhold, bare fordi hen kun har rukket å være i dette forholdet?

Har kun vært i et forhold selv. Vi har vært sammen i 20 år. Jeg trodde jeg visste en del ol forhold jeg da.

Jeg heller mer der at jeg er skeptisk til de sol har vært med flere enn tre. klarer de ikke å binde seg? Syns de det er kjedelig med den samme personen over tid? Er det dem som er vanskelige å leve med? Sånne tanker dukker opp i hodet mitt. Har en bekjent som var skeptisk til sin nåværende eks som før henne ikke hadde vært i et forhold på 15 år +. Men han var en veldig fin type og veldig glad i henne. Det var henne som var den vanskelige i forholdet. Hun hadde vært i flere forhold. Aldri slått seg til to med noen i mer enn fire år maks. 

Anonymkode: d4747...ed7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...