Gå til innhold

Hva er den verste måten dere har blitt ghostet på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min er sikkert ikke verdens verste, men det er ille nok.

Jeg har klart det kunststykke å bli ghostet av en fyr jeg bor i samme hus som. Det er to boenheter her, jeg bor i den ene og han i den andre. Vi er godt voksne. Han var frempå mot meg for noen år siden. Jeg var for så vidt interessert, men hadde så mye å stå i at jeg bare måtte la det gå den gangen. Så fikk han kjæreste. Det var ventet, han er en flott fyr. Litt kjipt for meg, men lite å gjøre med. Vi har pratet om løst og fast når vi har møttes utenfor siden. 

Så kom dagen da han inviterte meg hjem til seg på fest. Wow! Okei, da gikk jeg automatisk ut fra at han var singel, og takket ja. Det ble en kveld over alle forventninger. Jeg kom veldig godt overens med vennene hans, og vi to satt og snakket om alt mulig hele natten. Vi er så like, har så mange felles opplevelser og erfaringer bak oss og har samme syn på livet. Begge var helt åpne. Vi var på et tidspunkt sekunder fra et kyss. Det var helt utrolig! Oppskrift på suksess, ikke sant? Vel. Viste seg at det nok ikke var helt slutt med kjæresten, gitt. 

Etterpå ble det nemlig stille. Helt stille. Så begynte han å totalignorere meg på Facebook, og stengte meg ute for å se hva han la ut. Når noen går fra helt på til helt av på et øyeblikk så er det lett å skjønne. Pluss et par andre ting som ikke levnet noen tvil. 

Jeg måtte bare innse det, jeg var kun lett pauseunderholdning. Så hva gjorde jeg da? Vi bor her ennå, begge to, og jeg vil ikke at dette skal drive meg ut av hjemmet mitt. Jeg valgte å gå med hodet hevet, for verdigheten min får han ikke ta fra meg. Men jeg ser for meg å flytte på sikt. 

Lærdom: Ghosting har ingen grenser.

Anonymkode: 74510...98a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville vel kanskje ikke kalt dette for ghosting.

Anonymkode: ab3eb...a7c

• Liker 11
Skrevet

En mann som jeg hadde vært sammen med et år ringte meg på jobben og gjorde det slutt og da jeg skulle prøve å kontakte ham senere på dagen for å høre hva dette dreide seg om, så var jeg blokkert i alle kanaler.

Vi møttes gjennom noe foreningsarbeid, avtalte et stevnemøte, han besøkte meg, vi ble sammen... og det utviklet seg sakte og pent med små hverdagsmeldinger og helgebesøk. Ungene våre fikk møte hverandre, og jeg trodde der gikk framover. At alt var fint.

Det viste seg at han hadde løyet til meg om en hel del, og stakk av framfor å snakke med meg om det.
Kan ikke si at det gjorde underverker med tilliten til andre mennesker.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes heller det høres ut som han merket at du var alt for interessert selv om du visste at han hadde dame. Han tenkte nok at det var best å ta avstand. Du var bare invitert på en fest, ikke på en date.

Anonymkode: 05d0b...21d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vel jeg syns ikke det var så ille. Her har du jo en veldig tydelig forklaring på hvorfor det skjedde, at han hadde dame eller ble sammen med dama igjen og da ble kontakten mellom dere upassende siden dere likte hverandre. 

Jeg syns det er mye værre de som ghoster uten at man forstår hvorfor. 

Jeg datet en mann i noen måneder og alt gikk tilsynelatende helt topp, noe han også sa. Plutselig ghostet han meg ut fra det blå. Det var så forvirrende at jeg spilte av hver eneste date på repeat og lurte på om jeg hadde tygget maten rart, om jeg var vid nedentil, om jeg hadde for tynt hår, om jeg hadde sagt eller gjort loe som kunne misforstås osv. Lette med lupe etter en grunn. Skjønte ikke hva som var så ille med meg at han plutselig skulle miste all interesse sånn, jeg ble ekstremt selvbevisst og ekstremt selvkritisk og fortsatt i dag så klarer jeg ikke å føle at jeg er bra nok for noen menn når jeg har vekket så mye avsky hos noen. Jeg forstår på et plan at det har mer med han å gjøre enn meg, men det er som med mobbing at sånne følelsesmessige traumer setter spor og man føler at det er seg det er noe feil på. 

Anonymkode: 3d7d3...d13

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes heller det høres ut som han merket at du var alt for interessert selv om du visste at han hadde dame. Han tenkte nok at det var best å ta avstand. Du var bare invitert på en fest, ikke på en date.

Anonymkode: 05d0b...21d

Dette stemmer så absolutt ikke. Jeg kan ikke legge fram alle detaljer her og kanskje bli gjenkjent. Jeg ble definitivt ghostet, og kommer ikke til a svare på flere innlegg med alle slags spekulasjoner rundt dette.

Kom heller med deres egne historier. :) 

Anonymkode: 74510...98a

AnonymBruker
Skrevet

Traff en fyr, ble nesten sammen,  hadde et forhold uten å kalle det er forhold i 5 mnd. Ble ghosta. Så kom han tilbake og jeg sa at han må love å ikke gjøre det igjen,  at det er bedre å si fra. Etter 8 mnd ghosta han meg igjen.

Anonymkode: d8755...014

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest Chroma
Skrevet

Traff en fyr, ble uventet og uplanlagt gravid, han forsvant og blokkerte meg overalt. Tok abort og gikk videre i livet. Traff han på butikken lenge etterpå og han så ned i gulvet og forsvant. 😛

AnonymBruker
Skrevet

Bestevenninnen min igjennom 15 år bare sluttet å svare på meldinger/tlf/snap. Slettet meg fra alle SoMe og ignorerte meg hvis vi tilfeldigvis var på samme sted. Jeg vet ikke hvorfor. Det er 7 år siden.

Det kjipeste med ghosting er at man ikke får noen forklaring eller vet om man har gjort/sagt noe galt. Da får man heller ikke mulighet til å rette opp eller be om unnskyldning..

Anonymkode: d576c...bac

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Var i et langdistanseforhold i 3 år med daglig og hyppig kontakt, sexting og hele pakka, også noen lengre besøk hos hverandre i løpet av disse tre årene. Merket vel at interessen gikk litt ned fra hans side den siste måneden før han ghostet meg. Slettet alle sosiale media. Jeg har muligheter for å kontakte han via felles bekjente, men gidder ikke, litt stolthet har jeg tross alt. Men det var veldig tungt de første månedene, og jeg forstår fortsatt ikke hvorfor han ikke bare kunne si det, jeg ville latt han gå og vi kunne takket hverandre for tiden sammen, som tross alt var ganske så fin.

Anonymkode: 827aa...854

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Her møtte jeg en fyr via Tinder for ca 6 år siden. Pga ca 3 timer avstand tok det litt tid før vi møttest, og vi hadde begge barn fra tidligere forhold. Før vi møttest hadde vi lange telefon-samtaler, FaceTime osv..Når vi møttes var det helt naturlig. Vi helge-pendlet og møttes på halv-veien om vi hadde noen fridager, da vi ikke ville involvere barna helt enda. Jeg var hodestups forelsket, og fikk inntrykket av at han også var det. Etter å ha tilbringt en helg sammen, var han helt rar på morgenen. Satte seg i bilen å dro hjem dagen før han skulle. Fikk bare en melding med han om at han gjor det slutt, for å så blokke meg fra alle sosiale media. Jeg tenkte jeg skulle gi han tid, men hørte aldri fra han. Ved neste mulighet satte jeg meg i bilen å kjørte til han. Da sa han at han hadde fått kalde føtter, for han var livredd for å bli avvist. Han hadde aldri kjent på slike følelser før. For meg syns jeg det var veldig rart, men jeg tilbydde meg og vente på han. Men han sa nei. Livet gikk videre. 2 år senere tok han kontakt via Instagram. Kort tid etter startet vi der vi slapp, er sammen den dag i dag ❤️

Anonymkode: 30990...d66

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det verste må være en historie jeg leste her inne. De var godt etablert som kjærester og fyren skal dra en tur på hytta alene (eller noe tilsvarende) Da hun forventet han hjem kom han aldri. Han svarer ikke på meldinger, er ikke aktiv på SoMe, tar ikke telefonen. Hun tok vel etter hvert kontakt med et familiemeldem som mer eller mindre trakk på skuldrene. Hun hadde ingen andre å henvende seg til. Hun trodde han var forulykket eller noe forferdelig hadde skjedd. Med denne uvissheten gikk med i mange dager, muligens opp til en uke. Enden på visa var "bare" at han var lei og hadde isolert seg og ville avslutte forholdet.

Tror det hadde vært noe av det verste jeg kunne opplevd. Den forferdelige engstelsen når en du bryr deg om bare forsvinner fra jordens overflate, og du må stå i denne angsten og uvissheten i mange dager. Jeg hadde daua. Min aller største angst er nettopp at noen jeg er glad i bare blir borte.

Anonymkode: 11ba0...9d0

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min gjennom 15 år, og far til våre tre barn flyttet ut midt på natta. Sendte meg en sms om at det var slutt, og at han skulle bo på hytta en periode. 

Anonymkode: 96a65...3cc

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Møtte en gammel klassekompis, vi møttes vel tre ganger ila en mnd ca (travle liv) og hadde sex (han overnattet hos meg) to siste gangene. Siste gangen dro han på jobb på morraskvisten å kysset meg hadet å sa vi sees. Sendte han en snap da jeg våknet som han svarte på. En time senere var jeg blokkert. Sendte en mld på messenger men han nektet at han hadde blokkert meg- som blokket han meg på face også. 
Vi bor på et lite sted så jeg har møtt på han noen ganger bla på min jobb og på matbutikken. Han hilser da 😂

Anonymkode: 463d0...0c1

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...