Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som jobber som renholder offshore? Hvilken utdanning har du?

Dersom man tar de pålagte kursene, er man da «sikret» jobb? Ser at en må krysse av for om man har disse kursene, for i det hele tatt å kunne søke på endel av jobbene.

Anonymkode: 038d6...849

Skrevet

Er ikke renholder offshore selv, men jeg vet at det er stor rift om de jobbene, så du er langt ifra sikret jobb om du tar kursene.

AnonymBruker
Skrevet

Fagbrev og kursene. 10 år siden ueg begynte.  Men ja stor rift om jobbene

Anonymkode: 0d767...849

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fagbrev som renholdsoperatør og tok obligatoriske kurs, men i mange av firmaene er det folk som aldri har kløpet i ei microfille før som kommer ut. 

Det er dårlige tider i firmaene nå (Sodexo, ESS, Coor, NOC og 4Service) mye permiteringer. Sodexo sier opp folk med 10-15 års ansiennitet. Riggene deres går til utlandet. 
Det er Equinor du vil inn i. Vi har ikke flyttbare rigger og stillingene er trygge uten fare for nedtrapping.
Equinor har lyst ut årlig faste stillinger. Det er rundt 2000 søkere hver gang de lyser ut. Sist var det vel 25 stillinger eller noe. 
De gidder ikke gå igjennom 2000 søkere hver gang lenger så nå i vinter ble visst folk satt opp på "ventelister". Så de som gjorde det godt på 2 gangsintervju men som ikke fikk jobb ringes etterhvert som det er behov i stedet for å ta hele søkeprosessen fra scratch igjen. 
De hadde fått beskjed om at de stod på den lista i ca 2 år. 
Så jeg tror ikke Equinor kommer til å lyse ut noe på en stund heller. 

Så du er på ingen måte garantert jobb. Jeg tror heller jeg ville satset på båt. Cruiseskipene bla skriker etter folk

Anonymkode: 28fe2...bc9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...