AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #1 Skrevet 5. mars 2023 Han bruker veldig masse tid på å sitte å google seg frem til alle de forskjellige sykdommene han syns han har.. altså, har han vondt i fingeren så skal det finnes ut av og stilles en diagnose. Er han hard i magen så har han nok tarmkreft. Har han vondt i hodet så er sjansene veldig store for at det er noe alvorlig galt som gjør at han får vondt i hodet. Ja, dere skjønner tegningen. Og han blir selvfølgelig MYE sykere enn alle andre, og har mye vondere der han har vondt. I neste setning kommer selvfølgelig "og du vet jo hvor mye jeg tåler og hvor høy smerteterskel jeg har!!" Jeg vet at dette er noe som sikkert sitter i hodet hans… altså at det blir som en slags sykdom at han er en sånn hypokonder, men jeg mister helt lysta for å være ærlig! Han blir mindre mann på en måte når han er så stusselig og pysete. Misforstå meg rett, det er lov til å ha vondt og det er lov å være syk, men ærlig talt… ja jeg vet ikke engang hva jeg skal si. Anonymkode: 2924f...d59
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #3 Skrevet 5. mars 2023 Unødvendig å kalle det "mindre mann" for menn er like mye menn uansett om de er fysisk eller psykisk syke. Er han hypokonder har han jo en alvorlig lidelse. Men helt forståelig at du ikke orker å leve med det! Det blir både dramatisk og slitsomt å forholde seg til. Hvis du kjenner at du ikke orker det mere så er det bare å slå opp Anonymkode: 6cba7...a16 1 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #4 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Unødvendig å kalle det "mindre mann" for menn er like mye menn uansett om de er fysisk eller psykisk syke. Er han hypokonder har han jo en alvorlig lidelse. Men helt forståelig at du ikke orker å leve med det! Det blir både dramatisk og slitsomt å forholde seg til. Hvis du kjenner at du ikke orker det mere så er det bare å slå opp Anonymkode: 6cba7...a16 Jeg skrev aldri at en mann er mindre mann om han er syk… og jeg skrev også misforstå meg rett. selvfølgelig er man ikke mindre mann om man er fysisk eller psykisk syk, men når alt er galt og vondt til enhver tid og det alltid er synd på ham av en eller annen grunn, så blir det sutrete/pysete, og det er ikke slik jeg ser for meg en skikkelig MANN! (Ja, skyt meg gjerne for at jeg mener det) Når det er sagt må jeg også få si noe annet som jeg mener er særdeles viktig. Det er mange her inne som er veldig raske med å si Dump han, gjør det slutt, gå fra han osv pga alt mulig. -Ikke fortsett med det! Det er -ikke- løsningen på alle problemer! 👍 Anonymkode: 2924f...d59 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #5 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg skrev aldri at en mann er mindre mann om han er syk… og jeg skrev også misforstå meg rett. selvfølgelig er man ikke mindre mann om man er fysisk eller psykisk syk, men når alt er galt og vondt til enhver tid og det alltid er synd på ham av en eller annen grunn, så blir det sutrete/pysete, og det er ikke slik jeg ser for meg en skikkelig MANN! (Ja, skyt meg gjerne for at jeg mener det) Når det er sagt må jeg også få si noe annet som jeg mener er særdeles viktig. Det er mange her inne som er veldig raske med å si Dump han, gjør det slutt, gå fra han osv pga alt mulig. -Ikke fortsett med det! Det er -ikke- løsningen på alle problemer! 👍 Anonymkode: 2924f...d59 Okei så hva slags svar ville du ha? Anonymkode: 6cba7...a16 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #8 Skrevet 5. mars 2023 Det høres ut som en form for tvangstanker. Han ser sikkert ikke selv hvor ille det har blitt Anonymkode: 97e38...1df 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #9 Skrevet 5. mars 2023 Var sammen i en i 5 år med slike problemer. Han hadde sosial angst i tillegg. Ellers var alt annet kjempe supert med han. Jeg mistet helt lysten på han desverre og gikk fra han. Følte meg veldig som en mor for han. Har aldri sett meg tilbakes etter jeg gjorde det slutt Anonymkode: 7e2d9...78a 4
Sievi Skrevet 20. mars 2023 #10 Skrevet 20. mars 2023 Jeg skjønner akkurat hva du mener med at du mister lysten på han og at hun føles som en mindre mann! Jeg var nettopp sammen med en lignende type. Han googlet ikke så mye, men det var alltid et eller annet som var galt med han. Vondt i hode, vondt i magen vondt her og vondt der. Hvis han slo seg (datt på tur eller slo armen borti noe f.eks) så var det så sykt overdramatisert hvordan rekasjonen hans var i forhold til hva som skjedde. Han måtte liksom sette seg ned og tok hode i armene og du så på hele ansiktet hans at han liksom fikk "kjempevondt". For hans del tror jeg det handlet om at han var veldig oppmerksomhetssyk og at han ønsket sympati. Dette var en veldig selvsentrert mann og hvis det en sjelden gang var noe med meg, så skulle han selvfølgelig overgå det. Jeg fikk corona når vi ikke bodde sammen, og da kjente jo selvfølgelig han også mange symptomer og fokuset var mest på han. Vi testet på teststasjon og han hadde ikke corona. Vet ikke om det kan være noe av det samme med din mann? At han egentlig bare fisker etter oppmerksomhet?
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #11 Skrevet 20. mars 2023 Eksen min prøvde seg på medlidenhet hos meg hver gang han var "dødssyk". Noe han var annenhver dag. Halsbetennelse, influensa, det var ikke grenser for hvor mange sykdommer han klarte å pådra seg. Jeg overså det. Lot som ingenting. Mens han lå der med halsbetennelse sa jeg at jeg får stikke alene på ting. Da ble han fort kurert. For han hadde jo ikke lyst til å ligge hjemme i sofaen mens jeg var og grillet med vennene våre. Etter det ble han kun dødssyk (sykdommer som en kunne høre på stemmen) når moren ringte. Da fikk han maaaaaaaasse medlidenhet 😂 Ble slutt av andre grunner. Anonymkode: edf24...d06 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #12 Skrevet 20. mars 2023 Tvangstanker. Har han problemer med andre ting også? Anonymkode: 9ef1b...690
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #13 Skrevet 20. mars 2023 Dette er det dere har ønsket dere. En mann som kan vise følelser. Anonymkode: ab75a...a6c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #14 Skrevet 20. mars 2023 Han trenger hjelp og bør få hjelp. Kan du prøve å overtale han til å oppsøke psykolog før du forlater han? Det er jo ditt valg selvfølgelig. Men jeg tror noen ganger er man veldig rask med å dømme og gå i fra. Hypokonderi er en alvorlig lidelse, men heldigvis er det en av sykdommene det er god behandling for. Så det er absolutt håp der, men han må jo være villig selv. Og hvis han er det, så er det jo absolutt et håp om at dere kan få det bra igjen. Alle par går gjennom tøffe perioder. Men hvis han ikke vil ta i mot hjelp, da er det en annen sak. Da vil det ikke bli bedre . Anonymkode: 7ecc7...033
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #15 Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette er det dere har ønsket dere. En mann som kan vise følelser. Anonymkode: ab75a...a6c Alvorlig talt. Dette er en syk mann med mest sannsynlig hypokonderi. Det er noe helt annet enn å vise følelser. Å vise følelser på en sunn måte er noe helt annet. Hvis ikke du vet det, anbefaler jeg virkelig å oppgradere kunnskapsnivået på dette området. Tror livet vil bli enklere da. Anonymkode: 7ecc7...033
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #16 Skrevet 20. mars 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er det dere har ønsket dere. En mann som kan vise følelser. Anonymkode: ab75a...a6c Man kanskje ikke en kjempebaby... Anonymkode: 8d2b0...729
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå