Gå til innhold

Føler at Kvinneguiden har gjort uopprettelig skade på mitt kvinnesyn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er et ordtak som sier:

"Du kan elske kvinner, eller du kan forstå kvinner, men du kan ikke gjøre begge deler"

Jeg føler at dette er veldig beskrivende for hva jeg sitter igjen med etter ca. 6 måneders lesing på Kvinneguiden. Jeg føler jeg har fått et innblikk i tankeprosesser og agendaer det ville vært bedre for meg å ikke vite noe om. 

Hvis jeg sperrer dette nettstedet for meg selv fra nå av, hvor lang tid tror dere det vil ta å "detoxe" fra Kvinneguiden, ulære det man har lært og gå tilbake til den naiviteten som var mye mer behagelig å eksistere i? 

Anonymkode: 363d0...ecb

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er et ordtak som sier:

"Du kan elske kvinner, eller du kan forstå kvinner, men du kan ikke gjøre begge deler"

Jeg føler at dette er veldig beskrivende for hva jeg sitter igjen med etter ca. 6 måneders lesing på Kvinneguiden. Jeg føler jeg har fått et innblikk i tankeprosesser og agendaer det ville vært bedre for meg å ikke vite noe om. 

Hvis jeg sperrer dette nettstedet for meg selv fra nå av, hvor lang tid tror dere det vil ta å "detoxe" fra Kvinneguiden, ulære det man har lært og gå tilbake til den naiviteten som var mye mer behagelig å eksistere i? 

Det kommer sikkert til å ta årevis.

AnonymBruker
Skrevet

Og

Uføre

Overvektige

Anonymkode: 97f5a...aa0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jo ikke KG et tverrsnitt av normale kvinner. 

Anonymkode: 1c052...40d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nå er jo ikke KG et tverrsnitt av normale kvinner. 

Anonymkode: 1c052...40d

Fortell meg mer om det, er du snill. Tror det er noe sånt jeg trenger å høre. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som er skrevet her som er så ille? 

Anonymkode: 815f3...6c8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva sjokkere deg? Jeg syns ærligtalt der kommer mer sjokkerende ting fra menn her inne. Typ: kvinner som har hatt mer enn 3 partnere når de er 30 er hooooorer! 

Anonymkode: e5b92...8f3

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan tenker du om bruken av ordet "uopprettelig"? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er det som er skrevet her som er så ille? 

Anonymkode: 815f3...6c8

Orker ikke å gå inn på de spesifikke tingene, og bringe mer oppmerksomhet rundt både for meg selv og andre. Det gjelder alt, egentlig. De store linjene, det generelle inntrykket.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan nevne i fleng: Det er mange kvinner her som for eksempel har meninger et forhold mellom en på 19 og en på 50. For mange menn kan det oppleves som svært sårende og dømmende. Jeg har også traumatisert noen menn ved å si at på grunn av at jeg har blitt voldtatt, er jeg ekstra forsiktig rundt alle menn. Det er ekstremt krenkende for menn som ikke voldtar kvinner, da de føler at jeg skjærer alle menn over en kam. Mange kvinner vet ikke sitt eget beste og velger menn som utnytter dem, det er frustrerende. Det å mene at man ikke ønker å være sammen med en kvinne som har hatt mange sexpartnere og at ikke allekan akseptere at noen menn har den preferansen er sjelknusende for mange.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Enig. Jeg er kvinne selv

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har verken lært noe mer eller mindre om kvinner eller menn her inne. Men nå har jeg heller ikke hatt et «bilde» av verken mitt eget kjønn eller det mannlige kjønn.

Anonymkode: d94e6...c34

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, TheHairyToothfairy said:

Hvordan tenker du om bruken av ordet "uopprettelig"? 

At det er vanskelig å ulære ting en har lært. At jeg ikke ser hvordan jeg skal klare å bare viske ut fra hukommelsen min de tankeprosessene jeg har fått innblikk i her, hvor dere kan være helt ærlige om hvordan dere faktisk er på innsiden. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Det er mange helsprø både kvinner og menn her inne med helt bisarre tankeganger.

Anonymkode: be1f5...32c

• Liker 3
Gjest Made4u
Skrevet

Du er nok merket for livet nå, finnes ikke mye håp lenger etter at du har frekventert her.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette forumet har gjort uopprettelig skade på ditt kvinnesyn, tenker jeg at du er en veldig ukritisk, naiv og lettpåvirkelig sjel. Du bør unngå forumet, og aldri - ALDRI - skaff deg TikTok eller lignende apper.

Anonymkode: a463c...b73

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner ikke. Jeg tror det er lurt å se på det som to forskjellige verdener. Og forsøk å legg mer merke til de stemmene som er fornuftige her inne, for de finnes. Men de drukner ofte litt i alle de andre stemmene. 

Jeg tror også at mange som kommenterer her inne mangler selvinnsikt og evner til dype refleksjoner. De taster løs, men reflekterer ikke over hva de mener eller om det samsvarer med egentlige realiteter. 

De færreste er aktive på kvinneguiden (jeg er den eneste i min omgangskrets).

Mange blir en litt mer kynisk, ufølsom versjon av seg selv når man kan gjemme seg bak en anonym bruker. Man skriver og mener mye man ellers ikke kunne stått for i det offentlige liv. Fra det helt små, til det store. Jeg merker selv at det kan være lettere for meg å kalle noen for uintelligent f.eks, her inne, men jeg ville aldri sagt noe slikt til noen face to face eller under brukernavn på Facebook. På Facebook ville jeg aldri sagt min mening i en diskusjon, her på kvinneguiden kan jeg skrive hva jeg vil. 

Mange bruker også kanskje kvinneguiden til å få ut sinne, frustrasjon og/eller sorg som de får ut ved å kommentere fra et negativt ståsted, men kanskje ikke faktisk står for i sitt ekte liv.

Noen er jo også bare ute etter å lage kvalme, trolle og rakke ned på. Også har du selvsagt mange som bare har helt andre meninger, ståsted og synspunkter enn deg, noen mer aggressive, ubehagelige og irriterende enn andre. 

Anonymkode: defc8...c71

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare slutte å være her det. 

Anonymkode: 39232...357

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det samme om menn, jeg. Har blitt helt motløs av å lese hva menn virkelig tenker, føler og mener. Blir bitter og sint, og kommer aldri mer til å "gi meg helt hen" til en mann igjen. Det er ikke verdt smerten.

Anonymkode: bfa37...438

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kg gir vel et mer skremmende bilde av menn. Her inne får man jo inntrykk av at hele den mannlige befolkningen består av incels. Heldigvis stemmer jo ikke det med virkeligheten. 

Anonymkode: 56d63...b7d

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...