Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har postet et par tråder om dette før, med litt andre problemstillinger, om det er noe som lyder litt kjent. 

Bor alene i en liten hybelleilighet i en enebolig. I resten av huset bor det to voksne og tre ungdommer/barn. Vi deler på en luft til vann varmepumpe som varmer opp alt varmtvannet, til dusjing, radiatorovner osv. Jeg har tre radiatorovner, de har sju. I tillegg har jeg en egen varmepumpe for varmluft, så radiatorovnene er ikke min eneste varmekilde. De fem andre fyrer med ved som en ekstra varmekilde i deres del av eneboligen. Jeg vet ikke hva slags opplysninger som er relevante. Mitt strømforbruk i februar, utenom varmtvann til dusjing, radiatorovner osv, var på ca 350 kr og så har vi et dusjregnestykke som viser et tillegg på ca 150 kr. Da er vi oppe i 500 kr, og utover det er det radiatorovnene og noe småtteri. En utleier som leier ut begge boenhetene i eneboligen mener at 650 kr totalt for meg er rettferdig, men de som bor i resten av huset krever 850 kr. Bare et par hundre kroner fra eller til, men likevel. Dette kan fort bli en uenighet som strekker seg over måneder/år. Det er de i den andre enheten som er strømkunde, ikke utleieren, og de vil ha meg til å betale mest mulig av den totale strømregningen. Vi opererer med en strømpris på 177 øre. Noen som vil mene noe om radiatorkostnaden for meg? Det er gamle ovner som ikke varmer stort. Ingen ordentlig temperaturinnstilling, jeg har bare skrudd helt opp.

Anonymkode: be20a...3fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...