AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #1 Skrevet 5. mars 2023 Kjæresten min har en veldig god mannlig venn som han har kjent i tiår nå. Denne vennen har en kjæreste som han har kjent ganske lenge. Kjæresten min liker begge godt og har hatt mye med de å gjøre, han sa jeg ville like de før jeg møtte de første gang. Hun er langt fra den eneste venninnen i livet til kjæresten min. De har alle tre vært på mange turer med overnatting sammen. Greia er at helt siden første gang jeg møtte henne har jeg hatt en rar følelse om henne. Synes det er vanskelig å gå inn i den følelsen ordentlig, fordi hun er veldig hyggelig og omgjengelig. liksom som om det er noe annet. Kanskje litt som om hun har to ansikter og at det er noe med henne som skurrer? Det er ikke ofte jeg får en slik følelse om folk. Jeg kan si da at hver gang jeg har hatt en «rar» følelse om noen, så har det vært noe i det. Jeg kan ofte si at jeg liker noen venner av kjæresten, men aldri sagt det om dem. Jeg liker den mannlige vennen, han gir en helt annen vibb. Jeg har møtt de en håndfull av ganger. Pga dette er jeg nok litt mer oppmerksom på henne når vi treffes. Jeg er hyggelig mot henne uansett. Men hvorfor føler jeg det? Synes det er vanskelig å ta det opp med kjæresten da han nok vil synes det høres rart ut. Og kanskje vil si det til kompisen. Enn så lenge prøver jeg bare å være observant og spør gjerne kjæresten om forholdet mellom vennen hans og henne. Er jo så klart litt redd for at det kan ha vært noe mellom henne og kjæresten min, når jeg har en slik følelse. Han vennen har hatt mye uflaks i kjærlighet før. Vil det høres merkelig ut om jeg spør kjæresten om han tror hun er trofast mot vennen hans? Hvordan forholder man seg best til en slik følelse? Anonymkode: 83050...746
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #2 Skrevet 5. mars 2023 Ja det høres helt merkelig ut om du spør han om han tror hun er trofast. Du må nok bare bli bedre kjent med henne selv og kutte ut fordommene dine. Er ikke sannsynlig at hun og typen din har hatt noe før, da hadde neppe kompisen blitt sammen med henne. Kan godt hende de har veldig bra kjemi nå, men at de har det nettopp fordi hun er sammen med kompisen og ikke fordi de liker hverandre som noe mer enn venner. Om typen din har masse privat kontakt med hun og sender kyss og hjerter og sånn, da kan du begynne å reagere Anonymkode: 083ed...1bc 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #3 Skrevet 5. mars 2023 Hvorfra forholder du deg til en slik «følelse»? Som det den er, selvsagt. Du plages av at din partner har en venn av motsatt kjønn fordi du tenker menn kun kan ha sex med kvinner og kvinner kun med menn. Og dette er både irrasjonelt og fryktelig 1790-talls. Og helt åpenbart både problematisk tankegods og kjønnsdiskriminerende. Så rydd opp i egne holdninger. Om det hjelper: din partner kan like godt ha valgt å etablere et forhold til sin kompis som til sin kompis sin partner. Vi mennesker har venner. De er mennesker, ikke kjønn. Slik vi alle er mennesker, ikke kjønn. Anonymkode: 827ff...d49 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #4 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja det høres helt merkelig ut om du spør han om han tror hun er trofast. Du må nok bare bli bedre kjent med henne selv og kutte ut fordommene dine. Er ikke sannsynlig at hun og typen din har hatt noe før, da hadde neppe kompisen blitt sammen med henne. Kan godt hende de har veldig bra kjemi nå, men at de har det nettopp fordi hun er sammen med kompisen og ikke fordi de liker hverandre som noe mer enn venner. Om typen din har masse privat kontakt med hun og sender kyss og hjerter og sånn, da kan du begynne å reagere Anonymkode: 083ed...1bc han har flere venner (og venninner) som jeg skrev i innlegget som jeg ikke får den følelsen med, kun henne. Litt usikker på hvorfor du skriver om fordommer? Før jeg møtte dem første gang gledet jeg meg, for jeg har jo møtt flere andre venner som jeg liker godt. Så det at jeg får en slik følelse er jo rart. Som sagt har jeg fått negativ magefølelse før og det har alltid vært riktig og noe rart med personen. Blir jo automatisk bedre kjent med henne og er enig i at å spørre kjæresten om hun er lojal virker merkelig. Anonymkode: 83050...746 1
Andro Skrevet 5. mars 2023 #5 Skrevet 5. mars 2023 Magefølelsen lyver ikke, men den sier ikke hvorfor man reagerer. Du får bare være litt tilbakelent, tenker jeg. Kanskje har du tatt bort noe av tiden de brukte sammen som trio? Kanskje er hun bare redd for at du ikke er den rette for kjæresten din, så hun er litt for årvåken?
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #6 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfra forholder du deg til en slik «følelse»? Som det den er, selvsagt. Du plages av at din partner har en venn av motsatt kjønn fordi du tenker menn kun kan ha sex med kvinner og kvinner kun med menn. Og dette er både irrasjonelt og fryktelig 1790-talls. Og helt åpenbart både problematisk tankegods og kjønnsdiskriminerende. Så rydd opp i egne holdninger. Om det hjelper: din partner kan like godt ha valgt å etablere et forhold til sin kompis som til sin kompis sin partner. Vi mennesker har venner. De er mennesker, ikke kjønn. Slik vi alle er mennesker, ikke kjønn. Anonymkode: 827ff...d49 Tror du kanskje ikke har lest innlegget mitt ordentlig? Jeg skriver jo at han har flere venner av motsatt kjønn og aldri følt noe sånt der. Bare henne. De i seg selv er litt rart. Ikke slik at hun er mye penere enn andre heller, faktisk så har han andre venninner som er vakrere. Bare for å understreke poenget litt. Han møtte kompisen først, ikke henne. Og kompisen møtte henne på byen og hun traff min kjæresten like etterpå. Hun kom inn i bildet mye senere, men fortsatt er det kanskje 10 år siden hun kom inn. Minner meg litt om følelsen jeg fikk av typen søstra mi var sammen med. Super type og viste seg å være utro som bare den. Moren min fikk også den følelsen av at det er en annen side av han. Anonymkode: 83050...746
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #7 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): han har flere venner (og venninner) som jeg skrev i innlegget som jeg ikke får den følelsen med, kun henne. Litt usikker på hvorfor du skriver om fordommer? Før jeg møtte dem første gang gledet jeg meg, for jeg har jo møtt flere andre venner som jeg liker godt. Så det at jeg får en slik følelse er jo rart. Som sagt har jeg fått negativ magefølelse før og det har alltid vært riktig og noe rart med personen. Blir jo automatisk bedre kjent med henne og er enig i at å spørre kjæresten om hun er lojal virker merkelig. Anonymkode: 83050...746 Fordommer fordi du kjenner hun ikke. Dette er en følelse du har ut fra ingenting, og ikke en følelse basert på mistenkelig adferd. Som du selv sier skriver typen din med andre venninner uten at det betyr noe. Jeg har vært den dama som har blitt mistenkeliggjort av kompis sin dame og hun var sjalu i flere år, helt til hun faktisk tok seg bryet med å bli kjent med meg og skjønte at hun hadde null grunn til å mistenke noe Jeg er helt for å lytte til magefølelsen når det har skjedd ting forut som gjør at noe ikke henger sammen, men her er det såvidt du forteller ingenting som har skjedd eller er rart. Følelsen du har er dermed basert på fordommer Anonymkode: 083ed...1bc
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #8 Skrevet 5. mars 2023 Andro skrev (35 minutter siden): Magefølelsen lyver ikke, men den sier ikke hvorfor man reagerer. Du får bare være litt tilbakelent, tenker jeg. Kanskje har du tatt bort noe av tiden de brukte sammen som trio? Kanskje er hun bare redd for at du ikke er den rette for kjæresten din, så hun er litt for årvåken? Det du skriver kan det absolutt være noe i. Kjæresten min sa for ikke lenge siden at de to var litt misunnelige på oss, fordi vi reiser mye bl.a. Og de ser han mye mindre enn før, men det er mest fordi han ikke bor i samme byen lenger. Selvfølgelig er det jo synd om hun ikke tror jeg er den rette for kjæresten min. Kan si at magefølelsen dukket først opp mer eller mindre umiddelbart da jeg traff henne første gang. Vil ikke undergrave følelsen, men vil jo prøve å være åpen og se selv mens jeg blir bedre kjent Anonymkode: 83050...746 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #9 Skrevet 5. mars 2023 Min erfaringer at magefølelsen skal man ikke kimse av. Men som noen over her sier, bli kjent med henne, men vær litt avventende. Jeg leser ikke TS innlegg som at hun er sjalu på denne venninnen for sin egen del, men at hun føler vedkommende kanskje ikke er helt ærlig mot sin kjæreste ( kompisen) Anonymkode: e24a4...2f5 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #10 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): han har flere venner (og venninner) som jeg skrev i innlegget som jeg ikke får den følelsen med, kun henne. Litt usikker på hvorfor du skriver om fordommer? Før jeg møtte dem første gang gledet jeg meg, for jeg har jo møtt flere andre venner som jeg liker godt. Så det at jeg får en slik følelse er jo rart. Som sagt har jeg fått negativ magefølelse før og det har alltid vært riktig og noe rart med personen. Blir jo automatisk bedre kjent med henne og er enig i at å spørre kjæresten om hun er lojal virker merkelig. Anonymkode: 83050...746 I alle dager….. Har hun sagt noe konkret som gir deg denne «følelsen»? Du høres helt kokko ut 🫣 Anonymkode: 39a6f...d2a
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #11 Skrevet 5. mars 2023 Antakelig er hun en litt falsk type, selv merker jeg sånt med en gang. Men det er jo ikke noe problem for deg, du trenger ikke å ha henne som bestevenninne eller bo med henne. Bare vær hyggelig og høflig, men spar på betroelsene. Anonymkode: 79ccd...f98 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #12 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Antakelig er hun en litt falsk type, selv merker jeg sånt med en gang. Men det er jo ikke noe problem for deg, du trenger ikke å ha henne som bestevenninne eller bo med henne. Bare vær hyggelig og høflig, men spar på betroelsene. Anonymkode: 79ccd...f98 Det kan også være tilfellet! Tenker å fortsatt være hyggelig mot henne. Hun har ikke gjort noe galt mot meg. Men skal ikke åpne meg for mye med henne. Har generelt en veldig god magefølelse og ikke fulgt den i noen tilfeller hvor jeg angrer på det. Men er enig som flere sier at jeg kan jo ikke gjøre annet enn å se an og naturlig bli bedre kjent Anonymkode: 83050...746
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå