Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby er snart 3 mnd.  Hver gang vi skal gi flaske så er det mye styr. Skriker, urolig, sint osv.  føler vi tvinger flasken inn i munnen. Får helt vondt av baby. Jeg Gråter så mye pga dette. Hun tar den til slutt, men da føler jeg hun bare gir opp for vi «tvinger» det i henne. Er dette normalt at de er sånn? Har prøvd å la det gå 5 timer mellom, 1 time osv. ingenting hjelper 😞

noen som har eller har hatt samme problemet?? Tips? 

Anonymkode: 31e01...2f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

To av mine var sånn, jeg ga bare opp til slutt, de tok ikke smokk de første mnd heller. Gikk seg til når de ble eldre(6 mnd +) og begynte med tutekopp.

Anonymkode: 526fb...e50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

To av mine var sånn og, bare fortsatte og tilby et par ganger daglig i noen uker, aldri tvinge. Tok til slutt flaske. For oss var det viktig fordi jeg skulle ut i jobb, men tror andre hadde gitt opp lenge før.  Tilsatte litt vaniljesukker i flaskene med morsmelkerstatning også. Tålmodighet er nøkkelen.

Anonymkode: 8f60e...2b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Baby er snart 3 mnd.  Hver gang vi skal gi flaske så er det mye styr. Skriker, urolig, sint osv.  føler vi tvinger flasken inn i munnen. Får helt vondt av baby. Jeg Gråter så mye pga dette. Hun tar den til slutt, men da føler jeg hun bare gir opp for vi «tvinger» det i henne. Er dette normalt at de er sånn? Har prøvd å la det gå 5 timer mellom, 1 time osv. ingenting hjelper 😞

noen som har eller har hatt samme problemet?? Tips? 

Ammer du? Isåfall, ha deg ut av huset mens noen andre gir flasken.. 

Anonymkode: fb761...f12

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ammer du? Isåfall, ha deg ut av huset mens noen andre gir flasken.. 

Ammer ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

To av mine var sånn og, bare fortsatte og tilby et par ganger daglig i noen uker, aldri tvinge. Tok til slutt flaske. For oss var det viktig fordi jeg skulle ut i jobb, men tror andre hadde gitt opp lenge før.  Tilsatte litt vaniljesukker i flaskene med morsmelkerstatning også. Tålmodighet er nøkkelen.

Anonymkode: 8f60e...2b5

Kan en tilsette vaniljesukker i melka??😳

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Kan en tilsette vaniljesukker i melka??😳

Det er det mange som gjør 

AnonymBruker
Skrevet

Prøvd forskjellige flasker? 

Anonymkode: 7a029...13a

AnonymBruker
Skrevet
Rosa Sitron skrev (2 timer siden):

Det er det mange som gjør 

Ok, da skal jeg prøve det! Hun er bare 2 mnd. Men det går bra?😅

AnonymBruker
Skrevet

Og hvor mye vaniljesukker da?

AnonymBruker
Skrevet

Og hvor mye vaniljesukker da?

Nei nei nei! Babyer på bare 2 mnd skal ikke ha vaniljesukker! Enten morsmelk eller mme, bare tilsatt D-vitamin og ting foreskrevet av lege.

Jeg har desverre ingen råd for å få baby til å ta flaske, siden vi mislyktes med begge to. Vi endte opp med å gi melk på kopp når de var små. Når jeg startet i jobb igjen (7mnd) klarte de seg med babymat og vann de 7,5 timene jeg var borte. 

Anonymkode: 8c7f0...85c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei nei nei! Babyer på bare 2 mnd skal ikke ha vaniljesukker! Enten morsmelk eller mme, bare tilsatt D-vitamin og ting foreskrevet av lege.

Jeg har desverre ingen råd for å få baby til å ta flaske, siden vi mislyktes med begge to. Vi endte opp med å gi melk på kopp når de var små. Når jeg startet i jobb igjen (7mnd) klarte de seg med babymat og vann de 7,5 timene jeg var borte. 

Anonymkode: 8c7f0...85c

Kanskje greit å ikke uttale seg når man ikke vet hva man snakker om. Det er helt innafor og ganske normalt å putte vaniljesukker på flasken til barn for TILVENNING av flaske (spesielt ved bytting av mme). Små mengder sukker er ikke skadelig… de bruker til og med sukkervann ved nyfødt screening på barselavdelingene rundt omkring🥲 Sukkervann blir også brukt mot magesmerter til babyer… 

«Små mengder sukker eller vaniljesukker kan også tilsettes, forslagsvis 1/2 teskje per 100 ml de første dagene for deretter å gradvis fjerne dette»  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...