AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #1 Skrevet 5. mars 2023 Jeg er en godt voksen kvinne som har en venninne som står meg veldig nær, selv om vi bor langt fra hverandre og sjelden kan møtes. Når vi møtes så kjennes det veldig naturlig for oss å klemme og stryke på hverandre, gå tur hånd i hånd, eller sove i skje. Det er en relasjon med mye fortrolighet og nærhet, og man kan trygt si at vi elsker hverandre. Det er ikke et seksuelt forhold. Ingen av oss føler noen tenning eller tiltrekning til hverandre på det planet. Slik sett kan man si at det er et romantisk men aseksuelt forhold. Jeg er ikke vanligvis en klemmer, men dette har med personmatch å gjøre. Det er ingen andre dette kjennes naturlig med. Samboeren hennes syns at denne relasjonen er søt, og sier at jeg dekker et behov der han kommer til kort. Om vi drar på helgetur så drar han på fisking eller malekurs med god samvittighet. De har et veldig fint forhold seg imellom, og jeg liker ham veldig godt. Vi forteller ikke andre om hvor fysisk nært dette forholdet er, da vi ikke ønsker å svare på de reaksjonene vi forventer å få. Er det flere som har kosevenninner? Anonymkode: 99c24...4fc
Vandelay Skrevet 5. mars 2023 #2 Skrevet 5. mars 2023 Nei, dette hadde jeg nok ansett som en type kjæresteforhold, på tross av at dere ikke tar den helt ut seksuelt. 2
Andro Skrevet 5. mars 2023 #3 Skrevet 5. mars 2023 Minner om en venninne jeg hadde for mange år siden. Hun døde, og sorgen er veldig ensom fordi andre ikke skjønner hva hun betydde for meg. En dyp kjærlighet, uten forelskelse eller sex, men med både mental og fysisk nærhet. 1
Gjest HegeMarie Skrevet 5. mars 2023 #4 Skrevet 5. mars 2023 Jeg syns det høres fint, selv om jeg ikke kan relatere til det selv 😊
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #5 Skrevet 5. mars 2023 Vandelay skrev (1 time siden): Nei, dette hadde jeg nok ansett som en type kjæresteforhold, på tross av at dere ikke tar den helt ut seksuelt. Det er i et grenseland mellom vennskap og kjæresteri, tenker jeg også, selv om det ikke er et sånt forhold man annonserer eller som skal lede til "noe mer". Anonymkode: 99c24...4fc 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #6 Skrevet 5. mars 2023 For min del er det alt for mye. Jeg gjorde det med venninne på ungdomskolen, men ikke etter det. Dvs, kan godt stryke på hverandre og gi klemmer, og på vei til byen eller nach går vi arm i arm. Anonymkode: 4375d...da1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #7 Skrevet 5. mars 2023 Så fint å kunne leve som man lyster, selv når det ikke passer inn med det de fleste syns er passende eller vanlig. Anonymkode: 99c24...4fc
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #8 Skrevet 5. mars 2023 Vandelay skrev (3 timer siden): Nei, dette hadde jeg nok ansett som en type kjæresteforhold, på tross av at dere ikke tar den helt ut seksuelt. Må si meg enig. Må sies at jeg ikke er av de mest kosete jentene da. Anonymkode: 3fcd9...7da
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #9 Skrevet 6. mars 2023 HegeMarie skrev (11 timer siden): Jeg syns det høres fint, selv om jeg ikke kan relatere til det selv 😊 Samme her 💖 Anonymkode: 3ff5d...f32
Urwa Skrevet 6. mars 2023 #10 Skrevet 6. mars 2023 Slik er jeg også med mine venninner. Vi ser på hverandre som søstere. I vår kultur kan t.o.m guttene også være slik😅 Når jeg er på ferie i hjemmelandet ser jeg voksne menn holde hender,eller rundt skuldrene til hverandre. Men det er bare brorskap😊
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #11 Skrevet 7. mars 2023 Personlig synes jeg man går over en intimitetsgrense når man ligger i skje og stryker på hverandre. Det er så klart ikke noe galt når dere begge vil, men dere er over det jeg vil kalle naturlig venninneklemming. Dere har en nærhet som man normalt knytter til å være i et forhold. Anonymkode: 956c2...880 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #12 Skrevet 7. mars 2023 Jeg har det sånn med et par venninner. Absolutt ingenting seksuelt ved det, men intimt på en platonisk måte. Vi føler oss rett og slett bare veldig komfortable og trygge sammen. Anonymkode: 6031a...fb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå