Gå til innhold

Kroniske øyeproblemer katt. Behandling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurte på om noen har erfaring med katter som har rennende øyne og størknet "gugge" innerst i øyekroken. Begge mine, som jeg overtok da de var godt voksne,  hadde dette problemet, den ene med nysing i tillegg. Det gikk i perioder, der det av og til var nesten borte, og så ble det verre igjen. Dyrlegene jeg spurte mente det skyldtes virus som de kan ha blitt smittet av på oppdrettet, og sa det ikke fantes noen behandling.

Nå ble jeg nettopp vitne til en diskusjon der noen mener en katt de har sett bilde av, mishandles fordi den har sånn guffe i øynene? Har ikke googlet før fordi jeg har så helseangst, men sjekket nå og på noen dyrlegesider fra utlandet så står det at det finnes piller og dråper mot virus? Brukes ikke dette i Norge? Eller er det jeg som ikke har "mast" nok på dyrlegene? Får så dårlig samvittighet. Kattene mine lever ikke lenger, men jeg oppsøkte tre ulike dyrleger mens jeg hadde dem, hvis det har noe å si. Rase Maine Coon. 

Anonymkode: 20c15...1ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For å spesifisere, de jeg overhørte vet jo ikke om katten de snakker om, får behandling. Men jeg kom til å tenke på mine, som gikk rundt med dette uten at jeg gjorde annet enn å tørke bort. Kan være greit å vite hvis jeg skal ha katt igjen, selv om jeg ikke kommer til å kjøpe fra dette oppdrettet. 

Anonymkode: 20c15...1ca

Skrevet

Helt innerst i øyekroken er det helt normalt, ene katta vår får det oftere enn den andre fordi han er fæl på å leke feiekost og støvsuger, så han får mer støv og skitt i både øya og nesa.
Men renner det ned langs snuta, litt á la de svarte linjene på geparder, og det er MYE og ikke bare en liten tåre i ny og ne, kan det være trange tårekanaler eller lignende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...