Gå til innhold

Hva kaster man på brudeparet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det er bryllup så er det bryllup. Man tenker ikke på små fugler da.

Vi kaster alltid puffede ris.

Klart meninghetsblader og prester anbefaler å ikke gjøre det..I Norge er jo alt farlig og man skal tenke på alt og alle hele tiden.

Mitt råd er å konsentrere seg om de større slagene...

Skrevet
Er ikke like hardt og tungt fordøyelig som ukokt?

Ser nesten ut som om du mener at fordøyelsessystemet hos fugler kan sammenlignes med det vi mennesker har. Det kan det ikke. :ler:

Når ble forresten kirken fugleeksperter?

• 3 uker senere...
Gjest Rødtoppen
Skrevet

Ris til småfuglene er IKKE bra, som vi kan lese i linken fra dyrebeskyttelsen. Men har dere glemt hva som er grunnen egentlig? Vi sier jo at det er heldig for ekteskapet at det REGNER i sløret på bruden etter vielsen. Det er jo dette det man kaste symboliserer, og fuglefrø må jo være greit da? Så slipper man å ta livet av småpippipen... :forvirret:

Skrevet

Mange kirker som har forbud mot å kaste på skirketrappen. Hør med Kirken først. Noen sier det er greit å kaste ris om en feier etterpå. Og det burde være mulig. Får somregel låne utstyr da.

Skrevet
Bruden sa i sta at de gjerne ville bli kastet noe på etter vielsen, men jeg er så usikker på hva vi skal kaste... Puffet ris? Konfetti? Hva pleier man å bruke, som ikke forsøpler og som ikke er farlig for småfuglene?

Snøballer, kanskje? Ettersom det er et vinterbryllup, tenkte jeg :sjenert: Smelter etter bruk og skader ikke andre enn evt. brudeparet :sjarmor:

Skrevet

Jeg har ryddet litt. Prøv å unngå avsporinger og personangrep. ;)

Misty (mod)

Gjest glamourgirl
Skrevet
I alle dager- start da for pokker en egne tråd om ris og fugler som sprekker eller ei. Herregud til påstålighet.

Uansett er det ikke godt og få ris i øyet etc og jeg tror kirken setter pris på hvis dere ikke kaster det.

Vi har blåst såpebobbler utenfor kirken

Jepp, såpebobler er virkningsfullt og vakkert. Var i bryllup der de hadde fått tak i små søte flasker som passet resten av dekoren. Veldig artig effekt på bildene også!

Skrevet
Jepp, såpebobler er virkningsfullt og vakkert. Var i bryllup der de hadde fått tak i små søte flasker som passet resten av dekoren. Veldig artig effekt på bildene også!

Ja, vi hadde dette og bildene ble utrolig fine! Anbefaler såpebobler :)

Skrevet
Ja, vi hadde dette og bildene ble utrolig fine! Anbefaler såpebobler :)

Setter ikkje det flekkar på kleda?

Skrevet
Setter ikkje det flekkar på kleda?

Vi du kjøper dei til 5 kr på nille gjør dei sikkert det, men der finnes dei som ikke gjør det.

Vet dei selde det på masse bryllups sider, når jeg var i min planlegging........

Gjest Varg-Menja
Skrevet
:hoho:  :hoho: Jeg skulle si småstein.. :ler:

Egg tenkte jeg på, siden det er ett fruktbarhetssymbol det også... ;)

Gjest nevèsta
Skrevet

Av en eller annen grunn er "sko" det første som faller meg inn hver gang jeg leser overskriften, men når det er sagt, så er diskusjonen reell nok den. Er som liv sier, ikke alle som ønsker at det kastes ting. I en del kirker er det "samlebåndbryllup", og da spørs det om man i det hele tatt rekker å feie før neste brudepar med gjester ankommer kirka.

Annonse
Gjest Gjest_Tottlå_*
Skrevet

Eg foreslår hurtigris, så slippe småfuglene å lide så lenge... :kgblunk: :kgblunk:

Skrevet
Eg foreslår hurtigris, så slippe småfuglene å lide så lenge... :kgblunk:  :kgblunk:

:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...