AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #1 Skrevet 5. mars 2023 Jeg opplever fysisk nærhet som veldig viktig i et forhold. Både det å kunne sitte nær hverandre, holde i hånden, få en klem eller bare et lett strøk over ryggen når man passerer hverandre. Det styrker fortrolighet og trygghet. Kvinner flest er veldig klare på behovet for denne typen useksuell nærhet i et forhold, men jeg er sikker på at menn har det samme behovet. At også menn føler seg elsket av å få noen i armkroken, eller få en liten fotmassasje i sofaen når man ser på TV. Likevel er alt menn snakker åpent om sex. Jeg tror at veldig mange menn går rett på seksualitet, fordi de ikke ser det som mandig å "bare" trenge kos og nærhet. Jeg tror de mister veldig mye, om de ikke kan erkjenne åpent overfor seg selv at dette er noe de selv trenger. Vårt behov for nærhet er individuelt, og forhold blir kompliserte om den ene føler seg invadert av den andres tette nærvær. De blir også komplisert av å bli avvist når man søker nærhet. I noen tilfeller fordi den andre tolker det om et initiativ til sex, og man ikke er i modus for det. Når unge menn snakker om manglende match hos kvinner så er det ofte bare sex de fokuserer på, og jeg tror det er fordi de ikke tør å uttrykke behov for det kameratskapet og den nærheten som en partner kan gi. - Eller kanskje de rett og slett ikke liker damer, men kunne tenke seg å ha tilgang til kroppen deres? Er det noen gode kosebamser her, som vil si litt om deres behov for kroppslig nærhet? Sove i skje, bli pjuska i håret, nussa på kinnet... Anonymkode: ef30a...bc3 1
Andro Skrevet 5. mars 2023 #2 Skrevet 5. mars 2023 Et godt eksempel på at patriarkatet også skader menn, om de ikke føler at det er rom for å uttrykke et så grunnleggende menneskelig behov. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #3 Skrevet 5. mars 2023 1 minutt siden, Andro said: Et godt eksempel på at patriarkatet også skader menn, om de ikke føler at det er rom for å uttrykke et så grunnleggende menneskelig behov. For voksne er ikke fysisk nærhet et grunnleggende menneskelig behov. Anonymkode: 577da...91a 1
Andro Skrevet 5. mars 2023 #4 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For voksne er ikke fysisk nærhet et grunnleggende menneskelig behov. Jo, det er det, og det er veldig sunt! 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #5 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg opplever fysisk nærhet som veldig viktig i et forhold. Vårt behov for nærhet er individuelt, Er det noen gode kosebamser her, som vil si litt om deres behov for kroppslig nærhet? Sove i skje, bli pjuska i håret, nussa på kinnet... Anonymkode: ef30a...bc3 Jeg opplever det ikke som viktig i et forhold, for min del. Som du skriver lenger ned, «vårt behov for nærhet er individuelt». Jeg har ikke «behov» for hverken nærhet eller sex i et forhold. Altså, nærhet er koselig og sex er deilig og morsomt. Men jeg savner ikke hverken nærhet eller sex når jeg ikke har det. Sånn type «pjusking» blir jeg bare stresset av. Det er sånn jeg gjør med unga det 😆 Sove i skje er helt uaktuelt. Det blir svett og kløete etter 5 minutter. Nå er vi heldige som har et såpass stort hus at vi har hvert vårt soverom. tiden med samsoving/dele seng på fast basis er heldigvis over 🥳. Vi fikk et nytt liv når vi begynte å sove på separate rom. Fy fader så viktig søvn er for livskvaliteten🙏🏼 Anonymkode: a2b79...5d8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #6 Skrevet 5. mars 2023 Vel ! Menn har det samme behovet som oss damer ifht det aseksuelle og bekreftelse. Det vet enhver kvinne som har fostret en sønn. ❤ Anonymkode: 2465e...c39 3
Helene1982 Skrevet 5. mars 2023 #7 Skrevet 5. mars 2023 Jeg hater pusing, snusking og bli pustet på, men jeg liker å bli tatt på, holdt rundt og og ligge inntil. Jeg mener at det er noen som mater unge menn med et budskap om at de er ofre og at kvinner er deres fiende, men kvinner burde gi dem sex. Jeg vet ikke hvor denne informasjonen kommer fra, men det er mange som sier de samme ordene og har de samme meningene. Og da jeg traff de to mennene på fredag, som seriøst så ut som kjekke, normale menn, får de begunte å messe om studeier viser, feminister og vi er offere. Si at kvinner er problemet! hadde jeg ikke vært her, hadde jeg trodd de var medlem av en sekt. Det var en kjemperar opplevelse. Som på safari. Kvinner kommer ikke til å senke kravene slik at menn som ikke liker kvinner kan "få" sex. På et tidspunk må unge menn handle og sikre egne rettigheter og hjelp til de som trenger det. Jeg tror også noen burde utvide hva de ser på nettet, og se på folk som ikke er enig med dem selv. Et sunnhetstegn er når man kan se at en parsion har argumenter som gir mening, selv om du ikke er enig. 1
Krist1an Skrevet 5. mars 2023 #8 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er det noen gode kosebamser her Jupp 1
Jdz Skrevet 5. mars 2023 #9 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Er det noen gode kosebamser her, som vil si litt om deres behov for kroppslig nærhet? Sove i skje, bli pjuska i håret, nussa på kinnet... Anonymkode: ef30a...bc3 Tror du ikke det er like individuelt for menn som for kvinner? Selv er jeg veldig for kos og nærhet, det er nok et større «behov» jeg har enn sex. 3
Isambard Skrevet 5. mars 2023 #10 Skrevet 5. mars 2023 (endret) På KG handler relasjoner om arbeidsfordeling og seksuell tenning. Jeg ser ikke noe særlig kjønnsforskjell. Begge deler er viktig, men den tredje delen (kjærlighet og nærhet) er det lite snakk om. Endret 5. mars 2023 av Isambard 1 2
Adrenalina1 Skrevet 5. mars 2023 #11 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): For voksne er ikke fysisk nærhet et grunnleggende menneskelig behov. Anonymkode: 577da...91a Jo. Det er det. Hos alle mennesker i alle aldre. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #12 Skrevet 5. mars 2023 Ja, jeg er en ekstremt kosete mann, og samtidig frrrryktelig glad i sex (som da også bør være mye kosete). Kona og jeg koser både nakne og påkledde sikkert i praksis rundt en time hver dag, enda mer hvis vi i tillegg har sex....mange klemmer...bare litt mindre kyssing enn jeg skulle ønske meg. Men ja ALL SLAGS FYSISK KOS OG NÆRHET er utrolig viktig for meg. Koster meg da ikke noe å innrømme det! Anonymkode: 533a3...98f 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #13 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Koster meg da ikke noe å innrømme det! Anonymkode: 533a3...98f Burde ikke «koste» noe å innrømme hverken det ene eller det andre. Finnes ikke noe riktig og galt når det gjelder dette😊 Det er hverken mer positivt eller negativt ved at du elsker kos/nærhet/sex eller at jeg er motsatt og ikke har behov for dette. Ingen av retningene burde være ladet som noe negativ eller postitivt. Vi er bare forskjellige 😊 Anonymkode: a2b79...5d8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #14 Skrevet 5. mars 2023 Isambard skrev (59 minutter siden): På KG handler relasjoner om arbeidsfordeling og seksuell tenning. Jeg ser ikke noe særlig kjønnsforskjell. Begge deler er viktig, men den tredje delen (kjærlighet og nærhet) er det lite snakk om. Det var mitt poeng med tråden også. Alt for lite snakk om det som er viktigst, og mye fokus på "det tekniske" rundt forhold. Anonymkode: ef30a...bc3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #15 Skrevet 5. mars 2023 48 minutter siden, Adrenalina1 said: Jo. Det er det. Hos alle mennesker i alle aldre. Mat er et grunnleggende menneskelig behov, men ikke fysisk nærhet. Beklager at jeg skuffer deg. Man overlever helt fint uten nærhet som voksen. Anonymkode: 577da...91a 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #16 Skrevet 5. mars 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Burde ikke «koste» noe å innrømme hverken det ene eller det andre. Finnes ikke noe riktig og galt når det gjelder dette😊 Det er hverken mer positivt eller negativt ved at du elsker kos/nærhet/sex eller at jeg er motsatt og ikke har behov for dette. Ingen av retningene burde være ladet som noe negativ eller postitivt. Vi er bare forskjellige 😊 Anonymkode: a2b79...5d8 For all del, men ts lurte på om menn har vanskelig for å være åpne om å ha behov for fysisk nærhet. Om man har det, er det jo en ulykke å ende opp med en partner som ikke har samme behov. Derfor er det jo klokt å være åpen om dette, hvis det er viktig for en. Det er litt parallelt med det å ha for ulike behov for sex, å bli gående og savne noe man føler er viktig for hvordan forholdet oppleves. Anonymkode: 533a3...98f 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #17 Skrevet 5. mars 2023 Jeg har behov for intellektuell og emosjonell nærhet, men ikke for fysisk nærkontakt. Jeg er med på det iblant for å glede min kjære, men jeg trenger det overhodet ikke. Anonymkode: 9493a...7e4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #18 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man overlever helt fint uten nærhet som voksen. Ikke jeg! Anonymkode: ef30a...bc3 1
Måneskinn Skrevet 5. mars 2023 #19 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For voksne er ikke fysisk nærhet et grunnleggende menneskelig behov. Anonymkode: 577da...91a Der tar du ganske så feil... Alle mennesker trenger nærhet, bli tatt på, og få bekreftelse på den måten. Jeg tror ofte menn hopper rett på sex fordi de ikke vet ellers hvordan de skal få nærhet. Men menn trenger klem, berøring og hudkontakt like mye som kvinner. 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #20 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mat er et grunnleggende menneskelig behov, men ikke fysisk nærhet. Beklager at jeg skuffer deg. Man overlever helt fint uten nærhet som voksen. Anonymkode: 577da...91a Som i, ikke dør umiddelbart, ja. Men man kan bli deprimert av det https://gemini.no/2021/09/derfor-ga-pandemien-hudsavn/ https://sosialnytt.com/far-du-ikke-kroppskontakt-blir-du-syk-stresset-og-deprimert/ https://www.abcnyheter.no/livet/helse/2014/07/09/203549/mangel-pa-det-gjor-deg-syk Anonymkode: 9c64e...e10 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå