Gå til innhold

Kvinner som ikke stiller oppfølgingsspørsmål på Tinder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fascinerer meg med kvinner som responderer på melding uten å stille oppfølgingsspørsmål. Hva er vitsen? Det gjør det jo umulig å holde samtalen i gang og blir dermed en helt poengløs øvelse.

Selv gidder jeg sjelden stille flere enn 3 spørsmål uten å få noe i retur å bygge videre på. Noen vil kanskje påstå at det er fordi man spør dumt eller kjedelig, men hvis ikke personen har noe i profilen å ta tak i, må jo spørsmålene nødvendigvis bli litt «rutinemessige» dersom målet er å bli litt kjent. Uansett er det jo ikke alle som er så dårlige på å holde samtalen i gang; dette gjelder bare noen få etter min erfaring.

Jeg tipper forresten at mange kvinner har samme erfaring med menn også, men nå er det jo oftest menn som sender første melding og som sånn sett kanskje oftest havner i denne situasjonen.

Uansett, hva er greia?

Anonymkode: 84518...f10

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Greia er at menn gjerne sender første melding og så spør de kanskje et par spm. til. Deretter er det gjerne kvinnene som overtar spørsmålsrunden. DERSOM mannen har stilt noen interessante spørsmål.. 

Selv om en ikke har noen utfyllende profil så kan man spørre om andre ting enn: hvor bor du, hva jobber du med, hva søker du på Tinder.. 

Dette er info som man gjerne fletter inn i samtalen underveis, uansett hva man snakker om.

Anonymkode: 671c9...366

• Liker 2
Skrevet

Det et faktisk samme greia med mannfolk 😉 Og av de jeg har fått match med er det stort sett vært meg som har sendt første melding....og veldig sjelden jeg faktisk får svar - uansett hva jeg skriver i første melding....

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For min del skjer det når jeg allerede har mistet interessen, men gir han en sjans til å rette opp. 

For eksempel om en mann åpner med "Hei så snerten liten frøken du var da 👅💦" eller om han bare åpner med "Hei". Da tenker jeg om det første at han er harry og ute etter noe annet meg og om det andre at han har laber interesse for meg når han ikke klarer å skrive mer enn hei. Veldig ofte er sistnevnte i kategori med de som ikke har noe profiltekst heller så han gir meg ingenting for å prøve å presentere seg eller gi meg et inntrykk av at han er seriøs på Tinder utover enn å bare skrive Hei til matchene sine og håpe en av oss svarer og ta til takke med den som gjør. 

Når de da føler opp med "Hva gjør du?" så gir heller ikke det spørsmålet noen anledning til å bli kjent med hverandre. Sannheten er jo at begge enten sitter på sofaen eller dass og kjeder deg og derfor sjekker innom tinder. Jeg ser ikke noe givende komme ut av en samtale med dette spørsmålet frem og tilbake. Det hender jeg skriver "der da?" bare for å ikke være helt sosial avvisende men har mistet hele buzzen og velger da å heller chatte med noen som får meg til å smile, byr på seg selv og som virker oppriktig interessert i å bli kjent med akuratt meg. 

Det sagt så er jeg ganske sosial og åpen i chatter på Tinder, jeg byr mye på meg selv og spør om masse for å holde samtalen i gang der jeg føler at vi har en god flyt, men med menn som virker kjipe og tafatte fra starten av gidder jeg ikke nødvendigvis alltid å bygge videre på en samtale der han spør dumt eller virker dritt lei av tinder (det er vi alle, men man kan ikke la den holdningen skinne gjennom) 

Anonymkode: abe9c...dcc

• Liker 1
Skrevet (endret)

Folk som ikke svarer, eller ikke gir en innsats for å holde samtalen i gang er rett og slett ikke så veldig interessert.

Endret av Aliquis
  • Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Greia er at menn gjerne sender første melding og så spør de kanskje et par spm. til. Deretter er det gjerne kvinnene som overtar spørsmålsrunden. DERSOM mannen har stilt noen interessante spørsmål.. 

Selv om en ikke har noen utfyllende profil så kan man spørre om andre ting enn: hvor bor du, hva jobber du med, hva søker du på Tinder.. 

Dette er info som man gjerne fletter inn i samtalen underveis, uansett hva man snakker om.

Ikke bestandig så enkelt å være kreativ når man ikke har noe utgangspunkt eller får NOE SOM HELST i retur å ta tak for å føre samtalen raskt inn på et interessant spor, men men. 

Heldigvis er de fleste kvinner litt mer tålmodige, selv om man ikke har ermet fullt av geniale åpningsspørsmål. Så får man jo også silt ut de aller mest tafatte samtalepartnerne på denne måten.

AnonymBruker
Skrevet

Noen mennesker er dårlig på small talk. Om du er veldig ung, så er det kanskje flere av dem. Da jeg var tidlig i 20-årene var jeg elendig på small talk.  Jeg var typisk kvinne som snakket lite og tenkte ikke over at man kunne gjøre aktivt forsøk på å holde small talk i gang. Jeg var sånn ja/nei  ferdig snakka person. Kom seg etter noen år og idag klarer jeg holde en samtale gående med de fleste

Anonymkode: 6bc24...a34

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Noen mennesker er dårlig på small talk. Om du er veldig ung, så er det kanskje flere av dem. Da jeg var tidlig i 20-årene var jeg elendig på small talk.  Jeg var typisk kvinne som snakket lite og tenkte ikke over at man kunne gjøre aktivt forsøk på å holde small talk i gang. Jeg var sånn ja/nei  ferdig snakka person. Kom seg etter noen år og idag klarer jeg holde en samtale gående med de fleste

Anonymkode: 6bc24...a34

Folk som er dårlig på meldinger og chatting bør helst holde seg unna apper der metoden for å bli kjent med er ved å skrive. 

Anonymkode: f37f1...052

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

For min del skjer det når jeg allerede har mistet interessen, men gir han en sjans til å rette opp. 

For eksempel om en mann åpner med "Hei så snerten liten frøken du var da 👅💦" eller om han bare åpner med "Hei". Da tenker jeg om det første at han er harry og ute etter noe annet meg og om det andre at han har laber interesse for meg når han ikke klarer å skrive mer enn hei. Veldig ofte er sistnevnte i kategori med de som ikke har noe profiltekst heller så han gir meg ingenting for å prøve å presentere seg eller gi meg et inntrykk av at han er seriøs på Tinder utover enn å bare skrive Hei til matchene sine og håpe en av oss svarer og ta til takke med den som gjør. 

Når de da føler opp med "Hva gjør du?" så gir heller ikke det spørsmålet noen anledning til å bli kjent med hverandre. Sannheten er jo at begge enten sitter på sofaen eller dass og kjeder deg og derfor sjekker innom tinder. Jeg ser ikke noe givende komme ut av en samtale med dette spørsmålet frem og tilbake. Det hender jeg skriver "der da?" bare for å ikke være helt sosial avvisende men har mistet hele buzzen og velger da å heller chatte med noen som får meg til å smile, byr på seg selv og som virker oppriktig interessert i å bli kjent med akuratt meg. 

Det sagt så er jeg ganske sosial og åpen i chatter på Tinder, jeg byr mye på meg selv og spør om masse for å holde samtalen i gang der jeg føler at vi har en god flyt, men med menn som virker kjipe og tafatte fra starten av gidder jeg ikke nødvendigvis alltid å bygge videre på en samtale der han spør dumt eller virker dritt lei av tinder (det er vi alle, men man kan ikke la den holdningen skinne gjennom) 

Anonymkode: abe9c...dcc

Skjønner jo at hvis spørsmålene er så lavpanna som de du skisserer her, så er det ikke lett å holde engasjementet oppe. De spørsmålene jeg sikter til er imidlertid av typen logiske oppfølginger som fører samtalen videre og er interessante for å bli kjent med personen, selv om de ikke er de mest originale i verden.

Dem jeg altså ikke skjønner meg på er kvinner som faktisk velger å svare to - tre ganger på spørsmål, men uten å gjøre noen innsats for å bringe samtalen videre. For meg, som stort sett får god respons i chatter og i sosiale sammenhenger ellers, er dette et lite mysterium.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Aliquis said:

Folk som ikke svarer, eller ikke gir en innsats for å holde samtalen i gang er rett og slett ikke så veldig interessert.

Greit nok, men når du først engasjerer deg i en samtale ved å svare, så bør du jo også være interessert nok til å ville bringe samtalen fremover?

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, rampeguri said:

Det et faktisk samme greia med mannfolk 😉 Og av de jeg har fått match med er det stort sett vært meg som har sendt første melding....og veldig sjelden jeg faktisk får svar - uansett hva jeg skriver i første melding....

Tviler ikke, men kjønnet er, som jeg antyder, heller ikke poenget med tråden.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Greit nok, men når du først engasjerer deg i en samtale ved å svare, så bør du jo også være interessert nok til å ville bringe samtalen fremover?

Ikke nødvendigvis. Å komme med noen enkle svar trenger ikke så mye innsats.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Aliquis said:

Ikke nødvendigvis. Å komme med noen enkle svar trenger ikke så mye innsats.

Men er like fullt en helt poengløs øvelse.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men er like fullt en helt poengløs øvelse.

Kanskje man gir deg muligheten til å komme opp med noe de synes er skikkelig interessant, kanskje man bare gjør det for bekreftelsen, kanskje er det noe annet. Det trenger ikke være poengløst bare fordi du ikke får noe ut av det.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Aliquis said:

Kanskje man gir deg muligheten til å komme opp med noe de synes er skikkelig interessant, kanskje man bare gjør det for bekreftelsen, kanskje er det noe annet. Det trenger ikke være poengløst bare fordi du ikke får noe ut av det.

Bekreftelsen man får gjennom sånn opptreden er jo minimal, så den kjøper jeg ikke, og det er som sagt heller ikke så enkelt å komme opp med noe interessant ut i fra intet.

Mulig jeg bare har litt andre krav til hva jeg bruker tiden min på enn enkelte. Vet ikke, men poenget her er jo at oppførselen fortoner seg som poengløs for meg, selv om den kanskje ikke er det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ikke bestandig så enkelt å være kreativ når man ikke har noe utgangspunkt eller får NOE SOM HELST i retur å ta tak for å føre samtalen raskt inn på et interessant spor, men men. 

Heldigvis er de fleste kvinner litt mer tålmodige, selv om man ikke har ermet fullt av geniale åpningsspørsmål. Så får man jo også silt ut de aller mest tafatte samtalepartnerne på denne måten.

Om man ikke har noe utgangspunkt kan man stille minst 10 spørsmål som ikke er mulig å svare bare ja eller nei på. 

Men man må selvfølgelig få noe i retur for at samtalen skal kunne fortsette. Om ikke siler de tafatte seg selv ut ved å ikke svare. Og sånne ønsker uansett ikke jeg kontakt med.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når de ikke evner det har de ingenting på den appen og gjøre .. bortkasta tid for egen del og andres del

Anonymkode: f37f1...052

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg tipper forresten at mange kvinner har samme erfaring med menn også, men nå er det jo oftest menn som sender første melding og som sånn sett kanskje oftest havner i denne situasjonen.

Uansett, hva er greia?

Som kvinne havnet jeg ofte i den situasjonen selv om mannen startet samtalen. 

Fordi når han bare starter med et "hei" så sendes initiativet over til meg. Når han bare skriver hei så er det opp til meg å begynne å stille sspørsmål. Hvis jeg også bare skriver "hei" så er det 50/50 om det blir noe videre samtale etter det.

For øvrig, hvis hun ikke er med å drive samtalen videre er hun dessverre ikke interessert.

Anonymkode: 39ffd...692

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Bekreftelsen man får gjennom sånn opptreden er jo minimal, så den kjøper jeg ikke, og det er som sagt heller ikke så enkelt å komme opp med noe interessant ut i fra intet.

Mulig jeg bare har litt andre krav til hva jeg bruker tiden min på enn enkelte. Vet ikke, men poenget her er jo at oppførselen fortoner seg som poengløs for meg, selv om den kanskje ikke er det.

Kanskje du velger deg feil "målgruppe", altså den litt enkle bimboen der det viktigste i verden er å få på plass de falske øyenvippene og få lakket neglene, og at det er derfor oppførselen fortoner seg poengløs? De synes kanskje dine spørsmål er uinteressante midt oppe i dette?

Nå satte jeg det, som du sikkert skjønte, på spissen. Men, jeg klarer ikke helt å skjønne at du ikke får reflekterte svar om du velger damer som virker oppegående og seriøse. De kan i tilfelle ikke ha noen interesse av å holde samtalen i gang med deg, dessverre. Er man interessert, bruker man tid på den man er interessert i. Hvis de svarer i starten, må det være noe med oppfølgingen som fører til at de blir stille.

Anonymkode: 9f6a8...6a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...