Gå til innhold

Tesla review fra en ikke Tesla eier…

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 hours ago, I Grosny said:

Hvis Teslaen koster 600 000 og kastes etter 15 år så er prisfallet 40000 pr år, og typisk mye mer de første årene. Det har noe å si hvor dyre pengene er når du finansierer. Snakker vi om 2% rente elller 25%?  Hadde jeg hatt 600 000 i lomma så hadde elbil vært mye mer aktuelt enn med 100 000 i lomma. 

Jeg har regnet på hva alle utgiftene våre er pr kjørte kilometer. Sammenlignet dieselbilen vi hadde med å kjøpe en Tesla. Selv med nykjøpet sparer vi ~40.000 i året. Men så kjører vi rundt 30.000 km i året óg.

Jeg ville ikke ha Tesla, fordi jeg ville ikke bli assosiert med de som kjører Tesla, men det var den desidert mest behagelige elbilen for en på to meter + med rekkevidden vi ønsket oss. Vurderer en nummer to nå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Bare å glede seg til PKK avdekker slitasje av bevegelige deler, som har vert viden kjent i alle år på alle biler. 

Anonymkode: 9f99f...0b1

Ja, den fasiten kommer ikke før i høst. Men min Model X hadde ingen anmerkninger på første PKK, og da hadde den gått ca 110.000km. Blir sikkert noe i år da, etter 170.000km er det alltid noe å sette fingeren på. 

Skrevet
Katten.2.0 skrev (4 timer siden):

Jeg ville ikke ha Tesla, fordi jeg ville ikke bli assosiert med de som kjører Tesla,

Kjører ikke alle Tesla? Tesla er i mine øyne den nye folkevognen på godt og vondt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Bare å glede seg til PKK avdekker slitasje av bevegelige deler, som har vert viden kjent i alle år på alle biler. 

Anonymkode: 9f99f...0b1

Finnes det biler hvor det IKKE er slitasje på bevegelige deler?

En av de store fordelene med elbil er jo nettopp at det er så få bevegelige deler.

Fossilbiler på sin side kjennetegnes ved en myriade av bevegelige deler som beveger seg mot hverandre med friksjonsflater under ekstrem temperatur og trykk som igjen krever et helt separat kjølesystem.

AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (På 8.3.2023 den 1.00):

Fordi sånne biler er tull og tøys hvem vil sitte i kulda og fryse ? min bil Mitsubishi L200 kjører 1 000 km på 1 fylling som tar ca 3 minutter og fylle 🙂 

Du vet virkelig ikke hva du prater om. 

Anonymkode: ac6c5...54d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...