Gå til innhold

Testosteron

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er en mann på 34 år som i mange år har mistenkt at jeg hadde lavt testosteronnivå. Jeg har slitt med ekstremt lavt energinivå, nesten ingen sexlyst, depresjon og kraftig ereksjonsvikt.

Til slutt dro jeg til legen og tok masse tester og blodprøver, en utredning som tok 5 mnd. Nå har jeg fått diagnosen lavt testosteronnivå og fastlegen har aldri hørt om en mann på min alder med så lavt nivå.

Nå har jeg fått resept på testosteron og har legetime på tirsdag hvor jeg skal få det første stikket av min fastlege. Jeg må bare på apotek og hente ut resepten først.

Noen her som har tatt testosteron som kan fortelle meg hvordan virkninger / bivirkninger du opplevde?

Jeg gruer meg veldig til tirsdag 😰

Anonymkode: dbc94...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingenting å være nervøs for. Syns du sku googlet dette, så får du hørt og sett andre sine erfaringer, det er mindblowing!

Du kommer til å få et nytt liv, testosteron er jo lyst og "drive" hormonet 👍

Livet ditt kommer til å være før og etter denne sprøyten, lykke til 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor spørre om testosteron på Kvinneguiden? 

Anonymkode: 31840...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor spørre om testosteron på Kvinneguiden? 

Anonymkode: 31840...614

Hva er problemet med det? Det er flust av menn her. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spør her fordi jeg vet det er mange menn her :)

Anonymkode: dbc94...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mann 49 her, har gått på testosteron tilskudd i over 10 år etter å ha slitt med de samme symptomene som deg. Det er som det sies her, et liv før og et etter. Det var som å få livet tilbake igjen å få begynne på Nebido. 
Veldig lite bivirkninger, det eneste var ekstremt hyppig og sterk ereksjon den første tiden etter første sprøyte. Kroppen fikk vel sjokk tenker jeg 😂 Men, det var jo til felles glede det da 😇

Utover dette, tilnærmet ingen bivirkninger. Bare sørg for å bli fulgt opp av lege til du har funnet riktig intervall. Du vil merke på kroppen når det nærmer seg tid for ny sprøyte. 

Anonymkode: 6405e...46f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Spør på et manne forum kanskje? Kjenner menn i 40 årene som bruker det og de fikk mer energi og sexlyst. Jeg kan ikke noe mer om det enn det men regner med det kan forsinke hårtap og sånn og? 

Anonymkode: 3a115...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det forsinker ikke hårtap, men man får gjerne kraftigere hårvekst ellers på kroppen, som armer, ben, bryst, skjegg osv.

M49

Anonymkode: 6405e...46f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjør på! Ingen grunn til bekymring.. Vanligste bivirkningen er økt seksualdrift, og økt tinder-aktivitet;p

Anonymkode: cdc48...423

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.3.2023 den 11.44):

Noen her som har tatt testosteron som kan fortelle meg hvordan virkninger / bivirkninger du opplevde?

Har testet det selv, bare for mojjoskyld/eksperimentere...  (har ikke lav T)...  Merket ingenting, verken positivt eller negativt. Det var bare type plaster, og som jeg fikk tilsendt av en kompis som fikk mer eller mindre "ikke-eksisterende" T. etter skade, og han måtte over på injeksjoner.  

Du har ikke noe å grue deg til, TS! Det som som natt og dag - så vidt jeg har forstått...  Du burde faktisk glede deg, TS.  Lykke til!    

Endret av AnonymBruker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...