AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #21 Del Skrevet 5. mars 2023 Fatter ikke at kjønn er så spennende for noen. Det er er barn man lager og et barn man skal leve med resten av livet. Hva har det å si hvilket kjønn det har? Vi ønsket ikke å vite kjønn før barnet ble født. Det holder. Anonymkode: d4e1d...1f9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #22 Del Skrevet 5. mars 2023 Vi tok med en kake til storfamilien min, som hadde farget fyll. Det var vår «gender reveal». Søster, mamma og tantebarna syntes det var stas. Resten helt greit. Men å kjøre konfetti og stor fest har jeg aldri skjønt😂 Det var en gøy måte å avsløre kjønnet. At noen klarer å vri kjønn som tema, til å bli at et visst kjønn er mer verdt enn annet, og at man ikke gleder seg fullt over baby uansett, DET er faktisk mer Harry enn en sånn fest. Folk må slutte å tillegge andre så mye meninger for ting. Anonymkode: 43920...ef9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #23 Del Skrevet 5. mars 2023 Jeg er selv førstegangsfødende og det er jo selvfølgelig kjempe stas, men kunne aldri i verden tenkt meg verken babyshower, gender reveal party eller lignende. Jeg ønsker heller at venner og familie kan komme på barselbesøk og ta med en liten oppmerksomhet da, eller noe bakst eller en lasagneform eller lignende. Det hadde jeg satt mye mer pris på! Anonymkode: a211f...1ba 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #24 Del Skrevet 5. mars 2023 Sånne gender reveal fester er latterlig. Håper jeg aldri blir invitert på noe sånt, for da må jeg finne en unnskyldning til å la være å dra. Anonymkode: c3e54...3a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #25 Del Skrevet 5. mars 2023 Jeg tenker at jeg lar være å gå om jeg blir invitert i noe sånt Anonymkode: 26913...77d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #26 Del Skrevet 5. mars 2023 Kjempeharry! 🤪 Anonymkode: a28fb...56b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C8H10N4O2 Skrevet 5. mars 2023 #27 Del Skrevet 5. mars 2023 Nei, altså folk må vel få lov til å feire det de vil. Og jeg kan få lov til å mene det er tøvete. Det er mye jeg tenker et problematisk med gender reveal, som for eksempel at storesøsken kanskje får negative reaksjoner om det blir "feil kjønn" foran hele slekta og en haug med telefonkamera retta mot seg. Har og sett flere foreldre (gjerne fedre) som får trassaktige reaksjoner på "feil kjønn". Hvor hyggelig er dette for baby i magen når hen blir gammel nok til å forstå litt, og ser disse reaksjonene på film? Mange av disse festene driver og med veldig unødvendig forurensning som frislipp av ballonger og konfetti som sprer gudene vet hvor mye mikroplast. Og de helt ekstreme som disse. For ikke å snakke om det med å surre baby i magen inn i kjønnsroller allrede flere måneder før hen ser dagens lys for første gang. Jeg har full forståelse for at vordende foreldre ønsker å feire den nye verdensborgeren de har produsert, men jeg kommer aldri til å forstå at hovedfokuset på feiringen skal bestemmes ut i fra kroppsdeler som stort sett befinner i bleia. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #28 Del Skrevet 5. mars 2023 Tiuren skrev (4 timer siden): Man kan og invitere til fest fordi man har kjøpt seg et par nye sko, eller har bæsja helt perfekt. Hva er greia liksom? Det avslører hva en gretten gammel gubbe mener om slike intetsigende og idiotiske markeringer... Høres mer spennende ut enn gender reveal. Anonymkode: 78bcd...a17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #29 Del Skrevet 5. mars 2023 Mulig jeg er sær, men ja, jeg synes det er spennende Hender jeg ser på gender reveal videoer også Anonymkode: 51393...d4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #30 Del Skrevet 6. mars 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Må bare spørre, når jeg ser videoer av slike gender reveal’s, virker det som om foreldrene ikke vet hva kjønnet blir før de åpner den kassa med ballonger eller popper den konfettikanonen… Hvem er det som lager disse greiene? Får foreldrene svaret i en konvolutt og gir denne konvolutten til dem de kjøper disse tingene av, som da lager dette stæsjet for dem? Anonymkode: 1ab51...fcd Ja, de vennene mine som har hatt slike feiringer har fått det i en konvolutt som de har gitt noen andre. Anonymkode: 27f8a...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #31 Del Skrevet 6. mars 2023 Det er da bare koselig. En uformell og hyggelig anledning til å møtes. Og for de nærmeste, også nære venninner, er det jo koselig å vite hva det blir, selv om man blir like glad for begge deler. Må imidlertid si meg enig i at det blir litt i overkant med gender reveal+babyshower+dåp, i en travel hverdag. Anonymkode: dfe54...492 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 6. mars 2023 #32 Del Skrevet 6. mars 2023 13 hours ago, Gud said: Spedbarnfest, kanskje? Det klinger bra. Eg lurer på ein ting. Om man har spebarnsfest, genderreveal, dåp/namnefest. Er det då også forventa at folk kjem innom med gåver til den lille litt etter fødselen som før i tida? Er ikkje barselgåve ein ting lenger? Det blir kanskje litt mykje med dobbelt opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #33 Del Skrevet 6. mars 2023 mammahjarte skrev (6 minutter siden): Det klinger bra. Eg lurer på ein ting. Om man har spebarnsfest, genderreveal, dåp/namnefest. Er det då også forventa at folk kjem innom med gåver til den lille litt etter fødselen som før i tida? Er ikkje barselgåve ein ting lenger? Det blir kanskje litt mykje med dobbelt opp. Gender reveal - ingen gave, det er en ganske uformell setting. Babyshower - gave. Men ofte noe veldig enkelt, bleiekake. Eller noe til mor, som en god krem. Barselbesøk - ny gave (men da lav verdi på begge gaver), eller kun litt mat, en blomst eller noe. Så totalen blir ganske lik. Anonymkode: dfe54...492 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 6. mars 2023 #34 Del Skrevet 6. mars 2023 24 minutter siden, AnonymBruker said: Gender reveal - ingen gave, det er en ganske uformell setting. Babyshower - gave. Men ofte noe veldig enkelt, bleiekake. Eller noe til mor, som en god krem. Barselbesøk - ny gave (men da lav verdi på begge gaver), eller kun litt mat, en blomst eller noe. Så totalen blir ganske lik. Anonymkode: dfe54...492 Det er no bra da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #35 Del Skrevet 6. mars 2023 Det er bare teit og harry. Anonymkode: 4bb8a...a37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #36 Del Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi tok med en kake til storfamilien min, som hadde farget fyll. Det var vår «gender reveal». Søster, mamma og tantebarna syntes det var stas. Resten helt greit. Men å kjøre konfetti og stor fest har jeg aldri skjønt😂 Det var en gøy måte å avsløre kjønnet. At noen klarer å vri kjønn som tema, til å bli at et visst kjønn er mer verdt enn annet, og at man ikke gleder seg fullt over baby uansett, DET er faktisk mer Harry enn en sånn fest. Folk må slutte å tillegge andre så mye meninger for ting. Anonymkode: 43920...ef9 Akkurat dette hørtes jo bare koselig og litt morsomt ut.😊 Ellers blir det helt meningsløst når man skal gjøre alt for mye utav det, med store feiringer, sosiale medier osv. Anonymkode: a4cec...bcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #37 Del Skrevet 6. mars 2023 De som syns sånn er gøy, må gjerne feire det. Men jeg håper at jeg aldri blir invitert til noe sånt, for jeg har null interesse over hvilket kjønn andre sine babyer har, og gidder iallfall ikke å feire kjønnet. For meg er det bare teit. Men jeg syns jo også at babyshower er teit, men det har jeg skjønt at bare blir mer og mer populært. Så da regner jeg med at gender reveal fester sannsynligvis også blir bare mer og mer populært, for dagens kommende foreldre tror jo at alle syns det er like stas med graviditeten som de selv, av en eller annen merkelig grunn. Anonymkode: ac106...35c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gud Skrevet 6. mars 2023 #38 Del Skrevet 6. mars 2023 mammahjarte skrev (1 time siden): Det klinger bra. Eg lurer på ein ting. Om man har spebarnsfest, genderreveal, dåp/namnefest. Er det då også forventa at folk kjem innom med gåver til den lille litt etter fødselen som før i tida? Er ikkje barselgåve ein ting lenger? Det blir kanskje litt mykje med dobbelt opp. Godt spørsmål! Som mann er slepp eg heldigvis å tenkje på slikt, det er vel ein del av det tredje skiftet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #39 Del Skrevet 6. mars 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Gender reveal - ingen gave, det er en ganske uformell setting. Babyshower - gave. Men ofte noe veldig enkelt, bleiekake. Eller noe til mor, som en god krem. Barselbesøk - ny gave (men da lav verdi på begge gaver), eller kun litt mat, en blomst eller noe. Så totalen blir ganske lik. Anonymkode: dfe54...492 Her har jeg sett ganske dyre gaver i babyshower. Sist jeg var en så var det gaver til over 1000 lappen hos de fleste Anonymkode: 27f8a...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #40 Del Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her har jeg sett ganske dyre gaver i babyshower. Sist jeg var en så var det gaver til over 1000 lappen hos de fleste Anonymkode: 27f8a...864 Det sier nok mer om omgangskretsen, enn hva som er vanlig jevnt over. Er det søsken eller nærmeste kan jeg fint gi gavekort SPA til babyshower og noe flott til barnet til barselbesøk. Men i venninnegjengen pleier vi å spleise på gavekurv med litt stash til mor og barn til shower. Og gjerne et plagg til barnet til barsel, eller vi spleiser på en blomst. Maks to hundrelapper per hode. Anonymkode: dfe54...492 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå