Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er sammen med en som sliter med ptsd. Hvordan er forholdet ? Partneren min går i behandling som dessverre ser ut til å forverre en del tind som sinne, irritasjon og utmattelse. 

Anonymkode: 36371...2d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forholdet har vært opp og ned, men vi er på år 11 nå så det funker jo stort sett.

Hvilken behandling er partneren din i? Vi har god erfaring med "Tilbake til nåtid". Min partner gikk fra flere år aap og ufør og mye dårlige perioder , til nå å jobbe fulltid og vel så det og samtidig klare å følge opp familie og andre relasjoner ☺️

Det er fortsatt ting som preger for oss, partneren min takler dårlig mye informasjon på kort tid, mens jeg jobber med å komprimere hvilken informasjon som er viktig, åpenhet om hva som gir utfordringer er alfa og omega, men det regner jeg med dere er klare over ☺️

Anonymkode: 88fc9...1e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forholdet har vært opp og ned, men vi er på år 11 nå så det funker jo stort sett.

Hvilken behandling er partneren din i? Vi har god erfaring med "Tilbake til nåtid". Min partner gikk fra flere år aap og ufør og mye dårlige perioder , til nå å jobbe fulltid og vel så det og samtidig klare å følge opp familie og andre relasjoner ☺️

Det er fortsatt ting som preger for oss, partneren min takler dårlig mye informasjon på kort tid, mens jeg jobber med å komprimere hvilken informasjon som er viktig, åpenhet om hva som gir utfordringer er alfa og omega, men det regner jeg med dere er klare over ☺️

Takk for svar. Hen har akkurat begynt å terapi to ganger i uken. Hva slags behandling anbefaler du?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for svar. Hen har akkurat begynt å terapi to ganger i uken. Hva slags behandling anbefaler du?

https://www.bibsent.no/tilbake-til-natid-en-manual-for-handtering-av-traumereaksjoner-9788292014202

Sjekk med dps'en partneren din får behandling ved om de har dette som tilbud. Min partner fikk dette ved UNN, men det tilbys over hele landet , det er ca seks måneder med gruppe- og enkelttimer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

https://www.bibsent.no/tilbake-til-natid-en-manual-for-handtering-av-traumereaksjoner-9788292014202

Sjekk med dps'en partneren din får behandling ved om de har dette som tilbud. Min partner fikk dette ved UNN, men det tilbys over hele landet , det er ca seks måneder med gruppe- og enkelttimer. 

Takk for godt tips. Behandlingen foregår nå hos en privat psykolog som er trauma spesialist. Vi orket ikke den lange ventetiden. Kan man likevel søke i dps ? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for godt tips. Behandlingen foregår nå hos en privat psykolog som er trauma spesialist. Vi orket ikke den lange ventetiden. Kan man likevel søke i dps ? 

En privat traume psykolog bør være kjent med boka og behandlingsmanualen Tilbake til Nåtid. Rart behandleren ikke selv har brunget det på banen. Jeg går gjennom boken med min private behandler. 

Anbefaler å kjøpe boken og nevne det for behandleren at det hadde vært fint å få hjelp til å gå gjennom den. 

Anonymkode: b5213...44f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...