Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min mor på 60. Ikke opptatt av fin shopping, mer opplevelser.

Anonymkode: 11903...e6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om været er godt, vil jeg anbefale en kanaltur. En får sett byen fra en annen side og er veldig koselig

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville, om dere er interessert i kunst og kultur, tatt en tur til Ny Carlsberg Glyptotek. Jeg er innom her hver eneste gang jeg er i København, og jeg blir aldri lei. Bare det å ta en kopp kaffe i kafeen der er verd turen, syns jeg.

En tur opp Rundetaarn er heller ikke så dumt å få med seg. Ellers er jeg enig med @Fjugur, en kanaltur er en fin måte å se byen på.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker København ❤️🇩🇰 Enig med hun over; glypoteket og det runde tårn er verd et besøk. 

Ellers tar jeg alltid en tur innom Botanisk hage. Ellers liker jeg å tusle rundt, innom Nyhavn, en tur rundt søerne, ta et glass på et av de mange torgene feks Gråbrødretorvet, Kulltorget og bare se på livet. 

En kanaltur er fin for å få sett ulike områder av byen, en tur innom Reffen er en opplevelse. Ellers er det kongelige bibliotek (Den sorte diamant) verd et besøk om dere har interesse for det. 

Masse gode kafeer, restauranter osv. Kjenner at det er på tide med ny Københavntur 😊

Anonymkode: 005fd...276

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo også litt an på når dere skal reise. Rosenborg slott (og Kongens hage) er verd et besøk. (Ned i kjelleren for å se kronjuvelene.) 
Om dere synes det er spennende med forskjellig mat, er det fine mathaller på Nørreport. 

Det er også hyggelig å tusle en tur gjennom tivoli, om det er åpent. Bare for å se på livet og lysene og spise noe.

Ellers er jo København en fin by å bare vandre rundt i, eller sette seg et hyggelig sted å spise.

Anonymkode: 3d9da...ed1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gamle Christiania. Passe scary..

Anonymkode: 16d71...cac

Skrevet

En liten togtur ut for å besøke museet Louisiana i Humlebæk (og spise på Gamle Humlebæk kro hvis dere vil ha noe som er enda mer tradisjonelt dansk enn musumskafeen - som også er veldig bra) er mitt beste tips! Glyptoteket hvis dere ikke har tid eller orker å reise ut av byen! 

Og restaurant Meille tilbake i byen for en deilig nordisk meny uten at det koster skjorta! 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hva man bør se i København? Bunnen i noen øl glass... :) 

For å være seriøs: Har man ikke vært i Kjøben før så må man gå en tur i Tivoli, om været er bra. 

Endret av Tiuren
AnonymBruker
Skrevet
gatelykt skrev (31 minutter siden):

En liten togtur ut for å besøke museet Louisiana i Humlebæk (og spise på Gamle Humlebæk kro hvis dere vil ha noe som er enda mer tradisjonelt dansk enn musumskafeen - som også er veldig bra) er mitt beste tips! Glyptoteket hvis dere ikke har tid eller orker å reise ut av byen! 

Og restaurant Meille tilbake i byen for en deilig nordisk meny uten at det koster skjorta! 

Glemte Louisiana! Virkelig verd et besøk. 

Anonymkode: 005fd...276

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.3.2023 den 13.23):

Gamle Christiania. Passe scary..

Anonymkode: 16d71...cac

Vel, da må en kjappe seg. Byfornyelse står for døra og hele området skal vistnok rives

Anonymkode: 9320d...288

Skrevet

Grundtvigkirken. Den ønsker jeg å besøke. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer mye an på hva du har sett før. Om man ikke har sett det før, er jo Tivoli og Rundetårn gøy.

En tur rundt Søerne er også hyggelig.

Vi har vært der veldig mange ganger, men drar likevel alltid på Louisiana og Arken.

Anonymkode: 2d4c8...07c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.3.2023 den 11.03):

Jeg og min mor på 60. Ikke opptatt av fin shopping, mer opplevelser.

Anonymkode: 11903...e6a

Den blå planet er en fin opplevelse hvis man liker sånt. :)

Ellers Rosenborg slott og Kongens hage som noen foreslo oppe er også et fint sted. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...