Gå til innhold

Hvordan har folk samvittighet til å dra ut på byen når det foregår så mye kriminalitet der?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En mann i tjueårene er livstruende skadet etter det som kan være blind vold. Folk må demonstrere ved å slutte å dra ut helt til vi vet at det er trygt å være i gatene

Anonymkode: 7af37...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er noe verre at flere utsettes for grov vold hjemme. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isåfall kan vi jo også spørre oss selv hvordan har vi samvittighet til å leve i det hele tatt med den problemstillingen der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal ha dårlig samvittighet for å ta noen glass på byen bare fordi noen får juling et eller annet sted. Det er ikke utestedene sin feil at dette skjer.

Anonymkode: 67af8...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal man ha dårlig samvittighet av å reise til syden, med tanke på alle som dør og blir ranet der? Skal man ha dårlig samvittighet for å kjøre bil fordi at noen døde i trafikken et annet sted?

Beklager, jeg forstår ikke logikken din.

Anonymkode: 68c89...361

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

En mann i tjueårene er livstruende skadet etter det som kan være blind vold. Folk må demonstrere ved å slutte å dra ut helt til vi vet at det er trygt å være i gatene

Anonymkode: 7af37...f84

Han ble slått ned i Vika. Folk skulle ha protestert da man vedtok å rive gamle Vika for å gjøre dette til en folketom del av byen etter mørkets frembrudd.

Man kan bare tenke seg hvor livlig og populært strøket ville ha vært i dag om man hadde rustet det opp slik man har gjort med Damstredet eller Telthusbakken. Men neida - arkitektene fikk viljen sin, og raserte området.

Anonymkode: 59cd6...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Javel, og hvordan skal det fungere?

Hvis alle slutter å gå ut så slutter det å være vold ute (men desto flere som blir banket opp hjemme..).

Men om man så erklærer at nå finnes det ikke lenger vold ute og alle går på byen igjen, så går jo de voldelige også på byen igjen.

Anonymkode: e05ca...490

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi bør innføre "byskam" også på listen over fy deg,skamme seg.

Anonymkode: 37136...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bli hjemme du. Jeg drar på byen og koser meg.

Anonymkode: c5245...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva har dette med samvittighet å gjøre? At noen ikke tør å dra ut tenker jeg er forståelig. Selv om det ikke akkurat er gitt at du blir slått ned (eller voldtatt) om man drar ut, de fleste blir ikke det

Anonymkode: dc55d...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du for deg at det blir mindre vold på sikt om folk boikotter utestedene i en kort periode? Er det utestedenes skyld at det er noen voldsepisoder nå og da? Det er umulig å gardere seg mot det. Jeg har opplevd litt forskjellig de siste mnd, og ble slått til i desember, men jeg har ikke tenkt å la det stoppe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må slutte å gå hjem inntil all vold i hjemmene er avskaffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker omvendt. Det er på tide at alle går ut i gatene, edru og i godt humør.
Det er det som er den store motvekta til blind vold. 

I stor grad handler dette også om å sikre menn på skråplanet en tryggere oppvekst og en betre oppdragelse.
Kanskje må en se mer nøye på gjerningspersonene sine karakteristika. Ein gjerningsmannsprofil, og finne mønstre i væremåte og historie hos de som utvikler seg til å bli tikkende voldsbomber. Få de av gatene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...