Gå til innhold

Streaming VS Fysisk: Hva er mest populært?

AnonymBruker

Strømmetjenester eller DVD-er/Blu-ray?  

53 stemmer

1. 1. Strømmetjenester eller DVD/Blu-ray?

• Jeg foretrekker strømmetjenester
      46
    • Jeg foretrekker DVD/Blu-ray
      7

Anbefalte innlegg

Jo mindre rot, jo bedre. Spillere og filmer har jeg kasta for lenge siden, det jeg vil se finner jeg på nett.

Anonymkode: dc880...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser i grunn lite på film og serier. God kunst og kultur har dårlige vilkår i dagens klima. 

Strømming kunne vært mest praktisk.

Men det ble ikke slik idealistene håpet på i internettets begynnelse. Istede ble det dystopien vi ser i dag hvor gigaselskaper  distribuerer fukusgruppe produsert MØKK over abonnenttjenester. 

Filmene har stort sett en generisk kvalitet.. Det er som om den akkumulerte kunnskapen om tidligere filmer, sett gjennom en bedrifts øye, blir krøstet gjennom en algoritme. Mye  kunne likegodt vært lagd av boten Chat Gpt. 

😋

Endret av Utsiden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg til piratkopiering til strømmetjenestene tilbyr bedre bilde- og lydkvalitet.

Anonymkode: 59097...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgekarjol skrev (På 12.3.2023 den 21.51):

Fordi folk flest ikke er virkelig interessert i film.

Nei

Equinox skrev (På 12.3.2023 den 23.02):

Foretrekker soleklart fysisk format. Det er ikke alt som er tilgjengelig på strømmetjenester som garantert alltid vil være det.

Det koster tross alt endel dersom man abonnerer på endel av dem samtidig. I tillegg for min del så er jeg veldig interessert i film og har vid filmsmak så jeg tviler ekstremt på at alt jeg er interessert i kommer på streaming, kanskje heller ikke på fysisk format heller for alt jeg vet.

Når sant skal sies så ser jeg endel serier på streaming, helst mini-serier foreløpig, så jeg kjøper nesten utelukkende filmer og ikke serier på fysisk format.

Man får hundrevis av filmer og serier å se på på en strømme tjeneste så det er definitivt mest lønnsomt 

Anonymkode: c195f...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Holder meg til piratkopiering til strømmetjenestene tilbyr bedre bilde- og lydkvalitet.

Anonymkode: 59097...ea1

Det er ulovlig 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.3.2023 den 0.12):

Det er ulovlig 

No shit Sherlock.

Anonymkode: 23ed7...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stemte BluRay/DVD selv om strømmetjenester er best for serier generelt og filmer som jeg ikke finner fysisk. Liker å ha gamle, klassiske favoritter i filmhylla. De kommer jeg til å spare på for alltid.

Kjøper ikke mange filmer fysisk lengre, men noen i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

No shit Sherlock.

Anonymkode: 23ed7...488

Din risk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Anonymburker skrev (På 17.3.2023 den 0.32):

Jeg stemte BluRay/DVD selv om strømmetjenester er best for serier generelt og filmer som jeg ikke finner fysisk. Liker å ha gamle, klassiske favoritter i filmhylla. De kommer jeg til å spare på for alltid.

Kjøper ikke mange filmer fysisk lengre, men noen i året.

For min del liker jeg å ha filmene fysisk i hylla. Jeg har vel omtrent 800 bluray filmer, og liker også å se filmer flere ganger. De kan gjerne strømme for min del, men har lest at kvaliteten kan foringes fortere enn på fysisk film. Kunne ikke finne det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man bare ser ting en gang, så er det bedre med streaming.

Men om man liker og se ting man liker flere ganger, så er det best og ha fysisk media. Spesielt av favoritt filmer og serier Da vil man alltid ha dem.

Jeg liker best og ha fysisk media, siden da vil jeg alltid ha tilgang. 

Jeg liker også streaming, men jeg kommer til å kjøpe fysisk media til de slutter og lage det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker streaming. Men jeg ser så få filmer og serier at jeg kun kjøper streamng når det er en bestemt serie eller film jeg skal se. Jeg har ingen løpende abonnementer. 

Anonymkode: 1ffa6...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...