Gå til innhold

Paulas choice vs the ordinary

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har brukt PC lenge, men vurderer the ordinary. Så nylig prisforskjellen mellom retinol 1%; PC over 700kr og the ordinary 81 kr(usikker på strl). Ellers legger jeg ut rutinen min, tar gjerne imot tilbakemeldinger😍Er en 45 år gammel dame med litt tørr hud, fine linjer rundt øyne, men mer markert rundt munn, og mellom munn og nese(er et navn der jeg ikke husker.

Morgen: PC rens, evt cerave(grønn flaske).Skin better serum på rynker(dyrt!).PC tiner, c-vit serum og dagkrem med solfaktor. Av og til et annet serum, og øyekrem.

Skal kjøpe dermalogica mist spray.

Kveld: Rens. Skinbetter. 1-2 kvelder PC retinol. Alltid serum, og 1 kveld syre, ellers nattkrem.

Men nå lurer jeg på å kjøpe the ordinary. Hvordan vet jeg om jeg kan kombinere alt? skinbetter, TO, dermalogica og cerave?😅

Anonymkode: 56b91...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

*PC toner. Skriveleifer her og der🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker The Ordinary mye. Liker produktene godt, men syns det var vanskelig å sette seg inn i alle produktene i starten. Jeg er 40 år og har tørr hud med litt rynker. Jeg bruker disse;

Morgen

Rens, toner, The ordinary Hyaluronic Acid serum (for tørr hud), The Ordinary Ascorbic Acid 8% + Alpha Arbutin 2% Face Serum (vitamin c), fuktighetskrem med niacinamide, solfaktor 50+

kveld:

Dobbel rens, toner, The Ordinary Hyaluronic acid serum, The ordinary niacinamide 10 + zinc 1, The ordinary granactive retinoid 5% in squalane 4 ganger i uken, nattkrem 

Jeg bruker også The Ordinary AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution en til to ganger i måneden. Det er veldig sterk, så jeg tørr ikke bruke den mer enn det. 

Anonymkode: 1dd87...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg bruker The Ordinary mye. Liker produktene godt, men syns det var vanskelig å sette seg inn i alle produktene i starten. Jeg er 40 år og har tørr hud med litt rynker. Jeg bruker disse;

Morgen

Rens, toner, The ordinary Hyaluronic Acid serum (for tørr hud), The Ordinary Ascorbic Acid 8% + Alpha Arbutin 2% Face Serum (vitamin c), fuktighetskrem med niacinamide, solfaktor 50+

kveld:

Dobbel rens, toner, The Ordinary Hyaluronic acid serum, The ordinary niacinamide 10 + zinc 1, The ordinary granactive retinoid 5% in squalane 4 ganger i uken, nattkrem 

Jeg bruker også The Ordinary AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution en til to ganger i måneden. Det er veldig sterk, så jeg tørr ikke bruke den mer enn det. 

Anonymkode: 1dd87...94c

Takk for svar☺️Jeg har også tørr hud og litt rynker. Klarer ikke å navigere i produktjungelen; vet du om det finnes fysiske utsalgssteder der man kan få hjelp/snakke med hudpleier? dette selges vel ikke i salonger. Jeg bor i Oslo, men er i Bergen nå og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.3.2023 den 9.58):

Jeg har brukt PC lenge, men vurderer the ordinary. Så nylig prisforskjellen mellom retinol 1%; PC over 700kr og the ordinary 81 kr(usikker på strl). Ellers legger jeg ut rutinen min, tar gjerne imot tilbakemeldinger😍Er en 45 år gammel dame med litt tørr hud, fine linjer rundt øyne, men mer markert rundt munn, og mellom munn og nese(er et navn der jeg ikke husker.

Morgen: PC rens, evt cerave(grønn flaske).Skin better serum på rynker(dyrt!).PC tiner, c-vit serum og dagkrem med solfaktor. Av og til et annet serum, og øyekrem.

Skal kjøpe dermalogica mist spray.

Kveld: Rens. Skinbetter. 1-2 kvelder PC retinol. Alltid serum, og 1 kveld syre, ellers nattkrem.

Men nå lurer jeg på å kjøpe the ordinary. Hvordan vet jeg om jeg kan kombinere alt? skinbetter, TO, dermalogica og cerave?😅

Det er ikke merkene som avgjør om du kan kombinere produktene, men ingrediensene. Kan du være litt mer spesfikk rundt de enkelte produktene (hvilken PC toner, hvilket SkinBetter-serum, hvilket c-vitaminserum, hvilke syre, hvilken nattkrem og hvilken dagkrem med spf?), så blir det mulig å svare på det.

Du sier ikke noe om hvilket retinol/retinoidprodukt fra TO du vurderer, men dersom du er vant til å bruke PC 1% retinol, vil du nok oppleve f.eks. Granactive Retionid som mindre effektiv. Vær også oppmerksom på at retinolserumene fra TO er formulert med squalane (med unntak av Granactive Retinoid 2% Emulsion) og derfor har en oljeaktig konsistens. Det kan faktisk bare være en fordel ettersom du har tørr hud, men det kommer jo også an på dine preferanser.

For min del ser det ut som om du kjører litt hardt på med aktive ingredienser, både med tanke på at du har tørr hud og at både retinol, C-vitamin og syre kan ha litt uttørkende effekt på huden, men hvis du synes produktene fungerer og ikke gjør deg tørrere, så er det selvsagt ikke noe problem. Et lite tips kan være at sånne smårynker og fine linjer blir mye mindre synlig hvis huden er godt fuktet :) 

Du sier heller ikke noe om hvilken rens fra PC du bruker, men hvis du ikke allerede gjør det, så vil jeg anbefale deg å bruke en av de som er fuktighetsgivende (Nourishing, Softening eller Hydrating).

Til slutt tenker jeg at dagkrem med solfaktor snart ikke vil gi tilstrekkelig beskyttelse, ettersom du bruker produkter (retinol og syre) som gjør huden mer solømfintlig. Du bør bruke en solkrem med minst faktor 30 i en mengde tilsvarende 1/2 teskje for å oppnå full beskyttelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg personlig hadde droppet sprayen til Dermalogica og heller kjøpt HAsprayen til Ivy Aia på Normal.

Jeg fikk bare utbrudd av Detmalogica 🤷‍♀️ 

Med den rutinenen din er det like greit å teste TO+Cerave moisturizing cleanser.

Jeg personlig foretrekker The Inkey List, men har ikke testet retinolene. 

Men viktig: SPF hver dag, som i solkrem og ikke kosmetikk.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (9 minutter siden):

Jeg personlig hadde droppet sprayen til Dermalogica og heller kjøpt HAsprayen til Ivy Aia på Normal.

Jeg fikk bare utbrudd av Detmalogica 🤷‍♀️ 

Med den rutinenen din er det like greit å teste TO+Cerave moisturizing cleanser.

Jeg personlig foretrekker The Inkey List, men har ikke testet retinolene. 

Men viktig: SPF hver dag, som i solkrem og ikke kosmetikk.  

Enig med deg ang den sprayen fra Ivy Aia, den er faktisk skikkelig bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (17 timer siden):

Det er ikke merkene som avgjør om du kan kombinere produktene, men ingrediensene. Kan du være litt mer spesfikk rundt de enkelte produktene (hvilken PC toner, hvilket SkinBetter-serum, hvilket c-vitaminserum, hvilke syre, hvilken nattkrem og hvilken dagkrem med spf?), så blir det mulig å svare på det.

Du sier ikke noe om hvilket retinol/retinoidprodukt fra TO du vurderer, men dersom du er vant til å bruke PC 1% retinol, vil du nok oppleve f.eks. Granactive Retionid som mindre effektiv. Vær også oppmerksom på at retinolserumene fra TO er formulert med squalane (med unntak av Granactive Retinoid 2% Emulsion) og derfor har en oljeaktig konsistens. Det kan faktisk bare være en fordel ettersom du har tørr hud, men det kommer jo også an på dine preferanser.

For min del ser det ut som om du kjører litt hardt på med aktive ingredienser, både med tanke på at du har tørr hud og at både retinol, C-vitamin og syre kan ha litt uttørkende effekt på huden, men hvis du synes produktene fungerer og ikke gjør deg tørrere, så er det selvsagt ikke noe problem. Et lite tips kan være at sånne smårynker og fine linjer blir mye mindre synlig hvis huden er godt fuktet :) 

Du sier heller ikke noe om hvilken rens fra PC du bruker, men hvis du ikke allerede gjør det, så vil jeg anbefale deg å bruke en av de som er fuktighetsgivende (Nourishing, Softening eller Hydrating).

Til slutt tenker jeg at dagkrem med solfaktor snart ikke vil gi tilstrekkelig beskyttelse, ettersom du bruker produkter (retinol og syre) som gjør huden mer solømfintlig. Du bør bruke en solkrem med minst faktor 30 i en mengde tilsvarende 1/2 teskje for å oppnå full beskyttelse.

Renser med PC hydrating cleanser.PC toner: advanced replenishing toner.

Skinbetter:Interfuse intensive treatment(lines).

C-vit serum:c15 super booster.

Øyekrem:omega+complex 

Dagkrem:skin restoring moisturizer, spf50.

Nattkrem: intensive repair cream with retinol.

1% retinol treatment with peptides+vit c(1-2 ganger i uka).

10% AHA, advanced smoothing treatment. Varierer, en gang i uka som regel.

8% AHA lotion exfoliant, en og annen gang.

Jeg fikk dette oppsettet fra hudpleier på skincity, men tror selv det er litt hardt for huden. Kanskje mer fukt/beroligende ingredienser(?)🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Renser med PC hydrating cleanser.PC toner: advanced replenishing toner.

Skinbetter:Interfuse intensive treatment(lines).

C-vit serum:c15 super booster.

Øyekrem:omega+complex 

Dagkrem:skin restoring moisturizer, spf50.

Nattkrem: intensive repair cream with retinol.

1% retinol treatment with peptides+vit c(1-2 ganger i uka).

10% AHA, advanced smoothing treatment. Varierer, en gang i uka som regel.

8% AHA lotion exfoliant, en og annen gang.

Jeg fikk dette oppsettet fra hudpleier på skincity, men tror selv det er litt hardt for huden. Kanskje mer fukt/beroligende ingredienser(?)🤔

Hudpleierne hos SkinCity er dyktige, de, men samtidig skal man ikke glemme at det også er jobben deres å selge produktene :) I og med at du selv tror at rutinen er litt mye for huden din, så er det noen endringer du kan gjøre. Først og fremst tenker jeg at det er "smør på flesk" å bruke to eksfolierende produkter (10% AHA og 8% AHA) i tillegg til retinol. Det holder å bruke ett av dem, og maks to ganger i uka. 

15% vitamin C er også en ganske høy konsentrasjon, så jeg tenker at du evt. ikke bruker den hver dag, alternativt blander noen dråper i dagkremen din og ikke legger serumet direkte på huden. 

Selv om konsentasjonen av retinol i nattkremen din ikke er så høy, så tenker jeg likevel på at det i praksis betyr at du bruker retinol hver kveld, og at huden aldri får pause fra aktive ingredienser. 

Når det gjelder serumet fra Skinbetter, så er dette først og fremst et peptidserum. Mye bra ingredienser, men det inneholder dessverre også en del alkohol, som kan virke uttørkende på huden. Du kan motvirke dette ved å tilføre ekstra fukt. Forskning viser lovende resultater når det gjelder peptider i hudpleie, så man kan gjerne inkludere det i hudpleierutinen din. Som du selv sier, så er serumet fra Skinbetter dyrt - et rimeligere alternativ som inneholder flere av de samme peptidene (og noen andre) er dette fra Skincity Skincare. Bruker det selv, og synes allerede at huden min framstår fastere og mer mer glød. Har faktisk fått komplimenter for huden min etter at jeg begynte å bruke det, så da tror jeg selvfølgelig at det virker😄 Riktignok inneholder dette serumet også litt alkohol, men betydelig mindre enn det fra Skinbetter. Du kan jo vurdere det når du går tom.

Hvis du vurderer den misten fra Dermalogica, vil jeg faktisk anbefale deg å prøve den fra Ivy AÏa først, den gir masse fukt. Bruker selv NIOD SDSM for tiden, men jeg synes Ivy Aïa er bedre på fukt og kommer til å gå tilbake til den. 

Du kan også vurdere å innføre et fuktserum, jeg er veldig glad i kollagenserumet til Pure & Care. Veldig rimelig pris, gode ingredienser og for min del funker det mye bedre enn f.eks. hyaluronsyre. Alternativt kan du bytte ut toneren din med f.eks. denne - du kan kjøpe en liten prøvestørrelse først for å teste om den fungerer for deg.

Et tredje alternativ er å forsøke Dr Jart Ceramidin Mist som er en kombinasjon av mist og fuktserum, da får du 2 produkter i ett. Kanskje trenger du heller ikke toner. Om du bare skal kjøpe ett nytt produkt i denne omgangen, så tror jeg det er denne du skal gå for.

I tillegg tenker jeg at du bør gå til innkjøp av en fuktighetskrem/nattkrem uten aktive ingredienser, men gjerne med beroligende og barrierestyrkende ingredienser, og ha en dag/kveld i uka der huden din får pause fra disse. Det trenger ikke å være en dyr krem, denne er god og rimelig.

Det blir selvfølglig en smakssak, men selv foretrekker jeg en fuktighetskrem uten aktive ingredienser eller solfaktor som jeg kan bruke både dag og natt, og heller supplere med serum med ekstra fukt og aktive ingredienser, og en separat solkrem. Jeg synes det gir meg mer fleksibilitet i forhold til hudens varierende behov, og et serum med aktive ingredienser er ofte mer effektivt enn en fuktighetskrem med aktive ingredienser, både fordi det kan ha høyere konsentrasjon og fordi det trekker raskere og dypere ned i huden enn en krem. En solkrem gir også bedre beskyttelse enn en dagkrem med spf, spesielt dersom man faktisk skal oppholde seg ute i solen. For å oppnå den beskyttelsen som står på produktet, må man bruke en mengde tilsvarende 1/2 teskje til ansikt og hals, og påføre samme mengde med noen timers mellomrom. 

Håper dette kan være til hjelp :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

WOW, you are the man!🤩💚Tuuusen takk for masse nyttig info! Dette er ikke TO produkt, men når anbefaling kommer fra deg, så stoler jeg mer på det enn en selger😅Har lenge følt at rutinen min er litt for tøff. Det med spf har jeg aldri visst; trodde det var best å ha det i dagkremen🫣Jeg har sett en tråd her ang led-maske; kan jeg spørre hva du mener om det?🙏Vurderer å bruke billig hudpleie, men heller penger på den masken og litt salongbehandlinger. Tror du dyprens/hydrafacial er smart å ta? har en klinikk som tilbyr til 800kr(!). I Oslo betalte jeg 2000kr for denne behandlingen🥹Eller green peel. Ønsker ikke injeksjoner enn så lenge☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

WOW, you are the man!🤩💚Tuuusen takk for masse nyttig info! Dette er ikke TO produkt, men når anbefaling kommer fra deg, så stoler jeg mer på det enn en selger😅Har lenge følt at rutinen min er litt for tøff. Det med spf har jeg aldri visst; trodde det var best å ha det i dagkremen🫣Jeg har sett en tråd her ang led-maske; kan jeg spørre hva du mener om det?🙏Vurderer å bruke billig hudpleie, men heller penger på den masken og litt salongbehandlinger. Tror du dyprens/hydrafacial er smart å ta? har en klinikk som tilbyr til 800kr(!). I Oslo betalte jeg 2000kr for denne behandlingen🥹Eller green peel. Ønsker ikke injeksjoner enn så lenge☺️

Bare hyggelig, og takk for gode ord :)  Ikke et vondt ord om TO, altså, og du kan absolutt vurdere et av retinolproduktene deres når du går tom for PC, jeg synes bare ikke det er noe poeng i å kjøpe masse nye produkter før man har brukt opp de man har. Jeg har bare et par innvendinger eller hva jeg skal si, når det gjelder TO: For det første, så synes jeg ikke de er spesielt bra på fukt, der finnes det andre produkter som er like rimelige og bedre. For det andre, så må du ofte kombinere flere serum der andre (og litt dyrere) produkter kombinerer flere virkestoffer i ett og samme produkt. Det blir i grunnen en smakssak det også, men for min del synes jeg det serumet fra Skincity Skincare er et supert "kinderegg", da det inneholder både fukt (glycerin og HA), peptider og et kraftig antioksidant. Skulle jeg ha fått det samme fra TO, måtte jeg ha kombinert en 3-4 ulike serum.

LED-maske har jeg ikke forsøkt selv, men det finnes kliniske undersøkelser som viser veldig lovende resultat av behandling med LED-lys. Man er fortsatt i startfasen mht. kunnskap om denne typen behandling og eventuelle langtidsvirkninger. Det som er viktig å være klar over når det gjelder LED-masker, er at det kun er noen bestemte bølgelengder (rødt lys) som har vist seg å ha effekt (blått lys har først og fremst effekt på akne), og optimale resultater ses ved en bølgelengde på 633 nm (rød lys) og 830 nm for nær infrarødt lys. Andre bølgelengder kan ha ingen, eller til og med uønskede resultater på huden. En av de bestselgende LED-maskene er  Dr Dennis Gross SpectraLite FaceWare Pro, den har de rette bølgelengdene for rødt og nær infrarødt lys, i tillegg til blått lys og et par andre bølgelengder. Studier viser imidlertid at det å blande ulike bølgelengder kan redusere de positive effektene, så det anbefales å holde seg til 633/830/415 (blått lys) nm. 

Masken fra Dr Dennis Gross koster rundt kr. 5000,-, en annen maske som også har de rette bølgelengdene er Priori UnveiLED Flexible LED Face Therapy Mask, som er noe rimeligere i innkjøp. De er begge på tilbud nå hos hudprodukter.no. Den fra Dennis Gross er forøvrig noe kraftigere.

Det må understrekes at LED-masker ikke kan erstatte hudpleie, og da først og fremst solbeskyttelse, antioksidanter og eventuelt retinoider, men den kan være et supplement. Du kan med andre ord gjerne bruke rimelig hudpleie, så lenge den inneholder de rette ingrediensene. Jeg kommer gjerne med flere produktforslag om du ønsker det.

Og jeg kan ikke få understreket betydningen av FUKT nok - ta en titt på denne instagramkontoen - hun kuttet kraftig ned på aktive virkestoffer i hudpleierutinen sin og pøste på med fukt, peptider og antioksidanter:

image.png.1194aefca39846e8f045e5072cb8406e.png

Jeg har selv fått mye finere hud etter at jeg startet å følge hennes råd, selv om jeg fortsatt bruker både retinol og syreeksfoliering.

Salongbehandlinger tilpasset din hudtype er også et godt supplement til den daglige pleien, så det skal du bare gjøre om du ønsker det. Siden du har moden og litt tørr hud og neppe særlig urenheter, er nok fuktgivende behandlinger og ansiktsmassasje viktigere enn dyprens. Ansiktsmassasje kan du gjøre selv hjemme også, det setter i gang blodsirkulasjonen slik at huden får glød og spenst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen hjertelig takk altså🙏hatten av for dine kunnskaper!

Jeg tok og sjekket ingredienser i et PC produkt jeg ikke nevnte, nemlig noe jeg trodde var en maske som roer huden ned🫣Skin recovery, super antioxidant serum. Det inneholder(også retinol)! nå skjems jeg; burde jo sett dette. Første pri nå er å kjøpe et serum tenker jeg, og roe ned litt😄Det du linket til så bra ut. Ang rens har jeg cerave akkurat nå(grønn flaske). Følger IG kontoen til den smashing dama du la ut bilde av.

Skinbetter finner jeg interssant pga få produkter i ett;er litt lei av masse produkter. Og må bestille ofte fordi nettopp ett mangler. Tror dr.Grossman er det mest interessante(føles tryggest) når det gjelder led maske🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Tusen hjertelig takk altså🙏hatten av for dine kunnskaper!

Jeg tok og sjekket ingredienser i et PC produkt jeg ikke nevnte, nemlig noe jeg trodde var en maske som roer huden ned🫣Skin recovery, super antioxidant serum. Det inneholder(også retinol)! nå skjems jeg; burde jo sett dette. Første pri nå er å kjøpe et serum tenker jeg, og roe ned litt😄Det du linket til så bra ut. Ang rens har jeg cerave akkurat nå(grønn flaske). Følger IG kontoen til den smashing dama du la ut bilde av.

Skinbetter finner jeg interssant pga få produkter i ett;er litt lei av masse produkter. Og må bestille ofte fordi nettopp ett mangler. Tror dr.Grossman er det mest interessante(føles tryggest) når det gjelder led maske🤔

Tusen takk :) Det med hudpleieprodukter er slett ikke lett å finne ut av, og når man får anbefalinger av hudpleier er det helt naturlig å stole på de, de har jo tross alt dette som yrke. Sånn rent personlig tror jeg det har gått litt inflasjon i anti-age markedet og det å bruke mest mulig aktive ingredienser, så det er fort gjort å la seg rive med. Overbehandling av huden blir mer og mer vanlig.

Helt enig i at det er topp med sånne fler-i-ett-produkter, det er bl.a. derfor jeg er blitt så begeistret for det serumet fra Skincity Skincare, og det passer mitt budsjett bedre enn Skinbetter også ;) 

Både Dr. Gross og Priori er trygge masker fra anerkjente merker, men Dr. Gross er som sagt noe kraftigere.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (47 minutter siden):

Tusen takk :) Det med hudpleieprodukter er slett ikke lett å finne ut av, og når man får anbefalinger av hudpleier er det helt naturlig å stole på de, de har jo tross alt dette som yrke. Sånn rent personlig tror jeg det har gått litt inflasjon i anti-age markedet og det å bruke mest mulig aktive ingredienser, så det er fort gjort å la seg rive med. Overbehandling av huden blir mer og mer vanlig.

Helt enig i at det er topp med sånne fler-i-ett-produkter, det er bl.a. derfor jeg er blitt så begeistret for det serumet fra Skincity Skincare, og det passer mitt budsjett bedre enn Skinbetter også ;) 

Både Dr. Gross og Priori er trygge masker fra anerkjente merker, men Dr. Gross er som sagt noe kraftigere.

Jeg skal bestille det serumet skincity/skincare serum. Lurer på om jeg snarest bør kjøpe bioderma også; den så ut til å kunne roe huden litt. Nå skal alt roes ned hehe. Takk og lov for at jeg skrev her🙏Ja er lei desse hudpleierne som tross alt skal selge😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ps. jeg har jojoba olje, kan jeg bruke det i ansiktet? ser PC har en krem Calm, som inneholder jojoba. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg skal bestille det serumet skincity/skincare serum. Lurer på om jeg snarest bør kjøpe bioderma også; den så ut til å kunne roe huden litt. Nå skal alt roes ned hehe. Takk og lov for at jeg skrev her🙏Ja er lei desse hudpleierne som tross alt skal selge😭

Ettersom du allerede har det serumet fra Skinbetter, foreslår jeg at du prioriterer kremen fra Bioderma i første omgang. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ps. jeg har jojoba olje, kan jeg bruke det i ansiktet? ser PC har en krem Calm, som inneholder jojoba. 

Det burde gå bra! Olje er kjempefint å bruke som siste steg i kveldsrutinen for å "låse" fukt til huden, men helst ikke over kremer eller serum med aktive ingredienser. Du kan forsøke med kun toner og olje, og se om det fungerer for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (1 minutt siden):

Ettersom du allerede har det serumet fra Skinbetter, foreslår jeg at du prioriterer kremen fra Bioderma i første omgang. 

Det burde gå bra! Olje er kjempefint å bruke som siste steg i kveldsrutinen for å "låse" fukt til huden, men helst ikke over kremer eller serum med aktive ingredienser. Du kan forsøke med kun toner og olje, og se om det fungerer for deg.

Jeg lærer noe av deg hele tiden😅herligt!Prøver olje i kveld💚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg lærer noe av deg hele tiden😅herligt!Prøver olje i kveld💚

Så spennende, hører gjerne hvordan det gikk😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er helt enig, mener også at folk herjer for mye med huden sin. 

Anonymkode: ef7e7...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...