Gå til innhold

Småbruk til salgs

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når kommer småbruk til salgs? Skal kjøpe ett småbruk men jeg finner ikke noen på Finn.no.

Går det an å se hva som kommer for salg før de evt. legge deg ut for salg?

Anonymkode: 03257...271

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle småbruk i Norge legges ut for salg første Mandag i November, ingen vet hva som kommer til å legges ut for salg.

Anonymkode: 54048...9f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Alle småbruk i Norge legges ut for salg første Mandag i November, ingen vet hva som kommer til å legges ut for salg.

Anonymkode: 54048...9f9

Trur de endret det til første Torsdag i Oktober. Kan lese om det på nettsiden Småbruk til salgs.com.net

Anonymkode: 94004...3fb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I mitt område blir de sjeldent lagt ut for salg. Det er som regel mange med tilknytning som ønsker å kjøpe og derfor blir de heller ikke lagt ut. Om mitt skal selges så er det nabogården som får kjøpe det feks.

Anonymkode: 6dc4b...b3d

AnonymBruker
Skrevet

Sist gang et småbruk her ble lagt ut til salgs (i 2021) var det helt sykt mange på visning - vi er naboer og det sto biler langs hele oppkjørselen vår, selv om bruket altså har en halv kilometer med vei inn forbi oss. Sentralt på østlandet, men en god 45 min fra Oslo, det lå ute for 10 mill og gikk for nesten 13. Tror de hadde rundt 30 mål tomt, sveitservilla i grei stand med 1 tilbygg. Tomten er mest trær og regulert for landbruk, men regner egentlig med at de som kjøper disse tomtene i dette området vil omregulere og bygge ut- det gjør "alle de andre" rundt oss. 

Det blir færre og færre slike småbruk/store tomter med 1-2 hus, så det er ikke så rart de dukker opp sjelden. Vi har et småbruk i familien, så der ligger vel arven.. personlig synes jeg det er kjedelig at det blir så ekstremt utbygget i koselige smågrender og vil lenger ut på landet for å slippe, men jeg skjønner jo at det er mye penger i det. Jeg hadde et av de minste husene og tomtene når jeg kjøpte her, nå er tomten min den eneste over 3 mål med bare 1 hus på i nabolaget.

Du kan få kjøpe mitt og ha minibruk:^)

Anonymkode: db288...b62

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sist gang et småbruk her ble lagt ut til salgs (i 2021) var det helt sykt mange på visning - vi er naboer og det sto biler langs hele oppkjørselen vår, selv om bruket altså har en halv kilometer med vei inn forbi oss. Sentralt på østlandet, men en god 45 min fra Oslo, det lå ute for 10 mill og gikk for nesten 13. Tror de hadde rundt 30 mål tomt, sveitservilla i grei stand med 1 tilbygg. Tomten er mest trær og regulert for landbruk, men regner egentlig med at de som kjøper disse tomtene i dette området vil omregulere og bygge ut- det gjør "alle de andre" rundt oss. 

Det blir færre og færre slike småbruk/store tomter med 1-2 hus, så det er ikke så rart de dukker opp sjelden. Vi har et småbruk i familien, så der ligger vel arven.. personlig synes jeg det er kjedelig at det blir så ekstremt utbygget i koselige smågrender og vil lenger ut på landet for å slippe, men jeg skjønner jo at det er mye penger i det. Jeg hadde et av de minste husene og tomtene når jeg kjøpte her, nå er tomten min den eneste over 3 mål med bare 1 hus på i nabolaget.

Du kan få kjøpe mitt og ha minibruk:^)

Anonymkode: db288...b62

Stor forskjell på om det er med eller uten konsesjon. Et konsesjonsfritt småbruk kan gå himmelhøyt over takst, og blir stort sett solgt som fritidsbruk.

Anonymkode: 1978a...159

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...