AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #1 Skrevet 5. mars 2023 jeg har ikke mulighet til å skaffe meg ett. Jeg går hjemme hele dagen, har en liten 30% jobb men som kun er hjemmekontor. Så jeg savner litt det selskapet i dyr. Hele oppveksten har jeg hatt katt, og elsker katter og ønsker meg en så sterkt. Men mannen min er sykt allergisk, men også mot høy. Men jeg er også allergisk mot høy men bryr meg ikke, har hatt marsvin som barn selv om jeg var allergisk. Men så er det barna være på 2 og 4, så det passer ikke å ha smådyr som marsvin. For de vil da sikkert holde og kose, men så små barn kan lett skade smådyr med uhell. Og hund passer ikke, jeg er ikke så fan av hund. Mest pga mye turer osv som ikke er så lett pga helsen min. Blir for mye stress. Hvilket annet dyr kunne passet? Ser for meg at det ikke er noe og jeg pent må vente til barna blir eldre 😢 Anonymkode: 1acf5...ed6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #2 Skrevet 5. mars 2023 Vi har bengal katt på foravtale. De røyter minimalt. Min mann er også allergisk. Men denne rasen reagerer han ikke på 😊 Han merker det kun på vår og høst pga skifte av pels. Ellers ingenting. Anonymkode: d1e8e...c52 2
Troyamin Skrevet 5. mars 2023 #3 Skrevet 5. mars 2023 Hvorfor ikke melde seg som frivillig på et kattehus? For det høres ikke ut som om det passer med dyr hjemme hos dere. Og skal du eventuelt skaffe deg dyr på et senere tidspunkt, ta for all del allergi tester på barna. De er genetisk disponert, siden begge foreldre har allergi. 5 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #4 Skrevet 5. mars 2023 Jeg synes ungene dine er for unge for å få dyr inn i huset. Hvorfor ikke jobbe litt som frivillig med dyr frem til de blir litt eldre? Anonymkode: b9bf6...a44
Sirah Skrevet 5. mars 2023 #6 Skrevet 5. mars 2023 Henger meg på de som sier at du bør vurdere å jobbe frivillig på kattehus. Kattehuset her i området har et stort behov for hjelp. Så gjør man en fantastisk god gjerning i samme slengen 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #7 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 5.3.2023 den 5.57): Vi har bengal katt på foravtale. De røyter minimalt. Min mann er også allergisk. Men denne rasen reagerer han ikke på 😊 Han merker det kun på vår og høst pga skifte av pels. Ellers ingenting. Anonymkode: d1e8e...c52 Hvis mannen til TS virkelig er sykt allergisk slik hun skriver, så vil det neppe fungere med en allergivennlig katterase. Ingen katter er helt fri for allergener. Det kan selvsagt fungere hvis man har mild eller moderat allergi, men for de mest allergiske blant oss så vil det rett og slett ikke være nok. Har selv en hyperallergisk samboer og anafylaktisk sjokk er ikke til å spøke med. Alle er forskjellige og allergien slår ut forskjellig. Men det er en myte at allergivennlige hunder og katter er helt trygge for alle med allergi. Anonymkode: 3dde2...920 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #8 Skrevet 6. mars 2023 Hva med akvariefisk? Det er en veldig kul hobby! Men vær oppmerksom på at der krever ganske mye kunnskap for å gjøre det riktig. Så man bør være litt nerd og være forberedt på å lese seg opp på artenes behov, vannverdier osv. Anonymkode: 3dde2...920 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #10 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 5.3.2023 den 10.58): Hest. Anonymkode: 3db16...b6d svært krevende dyr. Må ha stall hjemme. Hvis man skal ha de oppstallet blir det veldig mye kjøring. Krever mye mosjon, stell, utgifter. solgte min i fjor vinter. Katt har jeg heller ikke lengre. utekatt er et pes pga slossing , trafikk osv . marsvin har jeg tenkt på , det samme med fugl , men det krever sin plass. Tror jeg har falt på en liten hund. Slike hunder krever lite mosjon . Anonymkode: d56d2...da2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #11 Skrevet 10. mars 2023 Vi i FOD trenger sårt fosterhjem, ta gjerne kontakt! Vi står for utstyr og veterinærbehandling, så du har ingen utgifter. Jobben din vil være å sosialisere katten og få den klar til adopsjon, og følge opp veterinærbehandling. Anonymkode: ff534...4b5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #12 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi i FOD trenger sårt fosterhjem, ta gjerne kontakt! Vi står for utstyr og veterinærbehandling, så du har ingen utgifter. Jobben din vil være å sosialisere katten og få den klar til adopsjon, og følge opp veterinærbehandling. Anonymkode: ff534...4b5 Så nå at mannen din er allergisk - hva med å ta kontakt med oss på kattehuset og se om det er behov for hjelp der. Anonymkode: ff534...4b5 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #13 Skrevet 10. mars 2023 Kan du ikke kjøpe en dyrekostyme til mannen din, så kan du kose med han? Anonymkode: aebee...1de
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #14 Skrevet 10. mars 2023 Du kan jo se om dere har mulighet til å få låne en Sibir katt eller få besøke noe, og utsette mannen din for katten. Sibirkatter har mindre av det proteiner mange som er allergiske reagerer på, og er ansett som allergivennlige 😸 Anonymkode: f6bb9...f6a
Ella-2 Skrevet 10. mars 2023 #15 Skrevet 10. mars 2023 Men det er vel kanskje heller ikke så lurt å gå på kattehuset, hvis mannen din er veldig allergisk. Du drar lett hjem kattehår på klærne….
Hundejente Skrevet 10. mars 2023 #16 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 9.3.2023 den 17.19): svært krevende dyr. Må ha stall hjemme. Hvis man skal ha de oppstallet blir det veldig mye kjøring. Krever mye mosjon, stell, utgifter. solgte min i fjor vinter. Katt har jeg heller ikke lengre. utekatt er et pes pga slossing , trafikk osv . marsvin har jeg tenkt på , det samme med fugl , men det krever sin plass. Tror jeg har falt på en liten hund. Slike hunder krever lite mosjon . Anonymkode: d56d2...da2 SMÅ HUNDER KREVER OGSÅ MYE!! beklager store bokstaver, men det er den største feilen du kan gjøre, å tro at små hunder ikke krever noe. Én ting er at de ikke krever lange løpeturer, men de krever oppmerksomhet og oppdragelse, minst like mye som store hunder, og du kan få et skikkelig stort problem om du tror små hunder er som leketøyshunder som ikke krever noe. Det vil si, det er hunden som sliter når du ikke har klart å oppdra den og går lei av den. 1
Anonymbruker*** Skrevet 10. mars 2023 #17 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 9.3.2023 den 17.19): svært krevende dyr. Må ha stall hjemme. Hvis man skal ha de oppstallet blir det veldig mye kjøring. Krever mye mosjon, stell, utgifter. solgte min i fjor vinter. Katt har jeg heller ikke lengre. utekatt er et pes pga slossing , trafikk osv . marsvin har jeg tenkt på , det samme med fugl , men det krever sin plass. Tror jeg har falt på en liten hund. Slike hunder krever lite mosjon . Anonymkode: d56d2...da2 Ikke skaff hund om du ser etter et kjæledyr som krever lite mosjon...
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #18 Skrevet 10. mars 2023 Hva med fugler som blir tamme? Et par undulater (de bør ikke holdes alene, men være to)? Anonymkode: bdb65...27b
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #19 Skrevet 10. mars 2023 Hva med å melde deg som feriepasser til bortreiste katteeiere? Anonymkode: 49b87...c64
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #20 Skrevet 10. mars 2023 Her, funket på meg, jeg var allergisk mot katt: https://www.medicalmedium.com/blog/healing-from-allergies Jeg hadde ikke denne informasjonen når jeg (av andre grunner) kuttet ut melkeprodukter, rapsolje, mais, hvete, svin og alle tilsetningsstoffer i mat, men listen er ganske lik på det han anbefaler å kutte ut, så det virker som det er noe i det han skriver. I artikkelen står det om allergi mot høy og gress, men det samme gjelder for pelsdyr også. Her er unngå-lista hans: Wheat Dairy Eggs Canola oil Soy Corn MSG (Learn about the terms used to conceal the use of MSG in the “What Not to Eat” chapter in Medical Medium). If you want even quicker healing results, remove: Rye and other grains Pork Anonymkode: 62e9d...cb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå