AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #1 Skrevet 5. mars 2023 Var sykmeldt en lang periode i fjor, og ble bra og begynte på jobb igjen. Har akkurat jobbet 26 uker som er kravet til rettigheter på nye sykepenger. Faktisk jobbet 27 uker.. Så skjedde det noe som gjorde at jeg nå er sykmeldt og kommer til å være det noen uker minst.. midt oppi all elendigheten er det hverfall bra jeg kom meg over de 26 ukene og har rettigheter igjen. måtte bare dele.. Anonymkode: e6a3c...bb3
Portia Catonis Skrevet 5. mars 2023 #2 Skrevet 5. mars 2023 Og hvor mener du at grensen skal gå da? 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #3 Skrevet 5. mars 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Var sykmeldt en lang periode i fjor, og ble bra og begynte på jobb igjen. Har akkurat jobbet 26 uker som er kravet til rettigheter på nye sykepenger. Faktisk jobbet 27 uker.. Så skjedde det noe som gjorde at jeg nå er sykmeldt og kommer til å være det noen uker minst.. midt oppi all elendigheten er det hverfall bra jeg kom meg over de 26 ukene og har rettigheter igjen. måtte bare dele.. Anonymkode: e6a3c...bb3 Ok? Hva vil du med denne tråden? Anonymkode: 4954d...0fd 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #4 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Var sykmeldt en lang periode i fjor, og ble bra og begynte på jobb igjen. Har akkurat jobbet 26 uker som er kravet til rettigheter på nye sykepenger. Faktisk jobbet 27 uker.. Så skjedde det noe som gjorde at jeg nå er sykmeldt og kommer til å være det noen uker minst.. midt oppi all elendigheten er det hverfall bra jeg kom meg over de 26 ukene og har rettigheter igjen. måtte bare dele.. Anonymkode: e6a3c...bb3 Hvis du var min kollega så ville jeg nok tenkt at dette var meget beleilig. Spesielt om du tidligere også hadde hatt mye fravær. Anonymkode: f3fb2...c6a 11
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #5 Skrevet 5. mars 2023 Sammenhengende er et sammenhengt ord. Anonymkode: 545e5...f21 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #6 Skrevet 5. mars 2023 Godt for deg at du rakk å komme over 26-ukers grensa 🥰 Anonymkode: 5af97...06d
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #7 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis du var min kollega så ville jeg nok tenkt at dette var meget beleilig. Spesielt om du tidligere også hadde hatt mye fravær. Anonymkode: f3fb2...c6a Følger du virkelig med på fraværet til kollegaer, og teller uker de er borte? Mange usynlige sykdommer, for mange er hver dag man klarer å gå på jobb en seier Anonymkode: 5af97...06d
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #8 Skrevet 5. mars 2023 Her lukter det troll. Ps: Sammenhengende. I ett ord. Anonymkode: 599aa...93e 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #9 Skrevet 5. mars 2023 Jeg tenker på samme måte, det er en utrolig skremmende situasjon å være i. Glad du rakk å komme over grensa! Anonymkode: 81dbc...be5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #10 Skrevet 5. mars 2023 Jeg er kronisk syk og er åpen med mine kollegaer og sjefen om min situasjon. Er veldig syk høst og vinter. Er noe sykmeldt fra september/oktober-mars. Er ikke frisk igjen i april, men må jobbe fult i 26 uker for å opparbeide meg ny rett til sykmelding for neste vinter. Pga denne måten klarer jeg å være i arbeidslivet. Bedre dette enn å ende opp uføre. Anonymkode: 816fd...471 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #11 Skrevet 5. mars 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er kronisk syk og er åpen med mine kollegaer og sjefen om min situasjon. Er veldig syk høst og vinter. Er noe sykmeldt fra september/oktober-mars. Er ikke frisk igjen i april, men må jobbe fult i 26 uker for å opparbeide meg ny rett til sykmelding for neste vinter. Pga denne måten klarer jeg å være i arbeidslivet. Bedre dette enn å ende opp uføre. Anonymkode: 816fd...471 Finnes det ingen egne ordninger for kronisk syke? Anonymkode: 09ec3...aa2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #12 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Finnes det ingen egne ordninger for kronisk syke? Anonymkode: 09ec3...aa2 Nei. Det er å holde ut så lenge man klarer og så bli ufør, og da miste store deler av inntekten. Hadde jeg blitt ufør (helt) hadde jeg mistet over halve lønna. Anonymkode: 81dbc...be5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #13 Skrevet 5. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei. Det er å holde ut så lenge man klarer og så bli ufør, og da miste store deler av inntekten. Hadde jeg blitt ufør (helt) hadde jeg mistet over halve lønna. Anonymkode: 81dbc...be5 Skjønner, er selv på AAP og prøver å komme inn i arbeidslivet. Ønsker absolutt ikke å bli ufør. Anonymkode: 09ec3...aa2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #14 Skrevet 5. mars 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Følger du virkelig med på fraværet til kollegaer, og teller uker de er borte? Mange usynlige sykdommer, for mange er hver dag man klarer å gå på jobb en seier Anonymkode: 5af97...06d Merkes jo godt om noen er mye borte. Spesielt for dem som får ekstra oppgaver når kollegaene er syke. Anonymkode: b94c0...1b6 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #15 Skrevet 5. mars 2023 Ja, det er visst en gjenganger det. At man akkurat klarer å komme over den magiske grensa! Anonymkode: 21da4...465
Eva-Lena Skrevet 5. mars 2023 #16 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ok? Hva vil du med denne tråden? Anonymkode: 4954d...0fd Hun ville bare dele dette med oss
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #17 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Følger du virkelig med på fraværet til kollegaer, og teller uker de er borte? Mange usynlige sykdommer, for mange er hver dag man klarer å gå på jobb en seier Anonymkode: 5af97...06d Vi er ikke så mange og trenger alle på jobb for å kunne levere som forventet til kundene. Når noen stadig er borte i lengre perioder, vil det selvfølgelig merkes. I tillegg er jeg den som kjører lønn, så jeg har full kontroll på sykemeldingene Hadde vedkommende vært kronisk syk hadde jeg sannsynligvis kjent til deg. Da er gjerne abeidsgiverperioden dekket fra NAV også. Men da ville vi muligens kunne ansatt en person til for å kunne være sikker på å ikke slite ut de andre ansatte og ende opp med mer sykmelding Anonymkode: f3fb2...c6a
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #18 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Godt for deg at du rakk å komme over 26-ukers grensa 🥰 Anonymkode: 5af97...06d Ja hverfall en ting mindre å tenke på. Har jobbet uten å være syk i 7 mnd nå. Har vært frisk og rask og var på topp. så skjedde det noe nå som gjør at jeg ikke klarer jobbe. Vi er mange rundt meg som nå er sykmeldt grunnet situasjonen vi står i. En umenneskelig situasjon som er umulig å stå i. derfor er jeg «glad» jeg ikke skal slite med økonomi og havne på aap på toppen av dette. Anonymkode: e6a3c...bb3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #19 Skrevet 5. mars 2023 10 hours ago, Eva-Lena said: Hun ville bare dele dette med oss Anonymkode: 4954d...0fd
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #20 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Finnes det ingen egne ordninger for kronisk syke? Anonymkode: 09ec3...aa2 Kun for arbeidsgiver i perioden hvor arbeidsgiver betaler sykepenger. Anonymkode: d93bf...255
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå