Gå til innhold

Tanker om å date noen som drar ut for å drikke i helgene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleide å dra ut to ganger i uka fra Jeg var atten til midten av studiene. Nå føler jeg det er en barnslig ting å gjøre. Jeg vet det ikke automatisk er det og jeg drar fremdeles ut et par ganger i året, men klarer ikke å legge bort tanken på at en som drar ut når hun er 25-35 ofte er litt umoden og kanskje ikke er klar for forhold. Hvordan snu på egen tankegang? Jeg merker jeg er dømmende, men så ble vennene mine også ferdige med "byen" like tidlig som meg. Trenger å omprogrammere hjernen litt.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I 20 årene får det være greit, men menn som drar på fylla hver helg eller hver måned når de er 30++ tenker jeg er for umodne som fortsatt holder på som en 24 åring når man egentlig er i en alder hvor fornuften skal styre og det er på tide å etablere seg, bli voksen, og sørge for å være et bra partneremne (om man vil ha en partner) og ha en mer rolig og sunn livsstil. Jeg velger de vekk, men de kan jo være greie som personer fordet, bare ikke noe bra partneremne. Noe av det mest turnoff og tragiske jeg vet er menn som er 35 pluss og fortsatt henger på pub 

Anonymkode: 9532f...937

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest Vitalogy
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I 20 årene får det være greit, men menn som drar på fylla hver helg eller hver måned når de er 30++ tenker jeg er for umodne som fortsatt holder på som en 24 åring når man egentlig er i en alder hvor fornuften skal styre og det er på tide å etablere seg, bli voksen, og sørge for å være et bra partneremne (om man vil ha en partner) og ha en mer rolig og sunn livsstil. Jeg velger de vekk, men de kan jo være greie som personer fordet, bare ikke noe bra partneremne. Noe av det mest turnoff og tragiske jeg vet er menn som er 35 pluss og fortsatt henger på pub 

Ts ber om hjelp til å få utfordret fordommene. Du bidrar til å forsterke dem, temmelig ubegrunnet.

Endret av Vitalogy
AnonymBruker
Skrevet

Folk som fester mye er vell ikke ferdig med det. Stort nei fra meg. 

Anonymkode: c9b75...364

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde ikke akseptert en mann som var ferdig med å gå ut og mente at det var barnslig. Hver helg – ja, men aldri dra ut å spise eller på pøb med venner? Taco og gullrekka HVER fredag?

• Liker 5
Skrevet

Og gå ut med venner på en bar, ha noen øl og reise hjem på Normal tid, er innafor. Mem om det er noe man MÅ, og tillegg ut for og bli full, er jeg ikke interessert i. 

Men sosialt på en brun pøbb liksom, heller det enn en som ikke har et sosialt liv, enn de på Discord. 

Forskjell på chill og pils, enn flatfylla tenker jeg på fest. 

• Liker 3
Skrevet
Helene1982 skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde ikke akseptert en mann som var ferdig med å gå ut og mente at det var barnslig. Hver helg – ja, men aldri dra ut å spise eller på pøb med venner? Taco og gullrekka HVER fredag?

Enig. Er faktisk lov og kose seg på pøbb, uten at man blir stemplet som umoden. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Maestro skrev (3 minutter siden):

Og gå ut med venner på en bar, ha noen øl og reise hjem på Normal tid, er innafor. Mem om det er noe man MÅ, og tillegg ut for og bli full, er jeg ikke interessert i. 

Men sosialt på en brun pøbb liksom, heller det enn en som ikke har et sosialt liv, enn de på Discord. 

Forskjell på chill og pils, enn flatfylla tenker jeg på fest. 

Jeg er enig med deg. Man trenger ikke å velge mellom flatfylla på disco hver helg eller aldri finne på noe. Det er hyggelig å møte venner av og til, og når man er over 35, har man gjerne råd til en matbit også.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har vært på byen i en time en gang i 20 årene, aldri vært i fest modus. Drikker ikke heller, er alt for serriøs. Nå blir jeg 29 år om alt for få dager, å vurderer å dra på byen, for å kjenne om det er noe gøy, å slå ut håret fot en gangs skyld. Å for å møte folk. Om ikke alle er my yngre enn meg? Pluss man har mulighet til å pynte seg! 💃

Føler personlig ikke at det bugner av sosiale muligheter hvor jeg bor heller, så om man skal havne i prat med noen uten å skape relasjon først, kan det være man må ut på byen eller kanskje melde seg på kor 

Pluss å danse er jo kjempe gøy. Men lokalene er så bittesmå her, så må kanskje se lenge etter den muligheten 

Tror ikke alle er umodne. Å "umodne" folk har også forhold, så du kan non senke skuldrene dine rundt det 😊 Barnsli kan jo være kjempe gøy, syns det høres ut som et bra liv å være det 

Endret av Rosakatt
Skrevet
Helene1982 skrev (6 minutter siden):

Jeg er enig med deg. Man trenger ikke å velge mellom flatfylla på disco hver helg eller aldri finne på noe. Det er hyggelig å møte venner av og til, og når man er over 35, har man gjerne råd til en matbit også.

Meg og venninner spiser somregel ute, men uten alkohol til. Pga priser. Altså det skjer jo at jeg og ei venninne havner på bar etterpå. Men ikke ofte. Skal vi på bar, så er det kun det som er planen, enten møtes vi direkte på baren, eller har litt drikke hos en av oss med musikk og drøs. Er ikke et problem og få henne med ut, er verre og få henne hjem, er jo partydronninga som ikke vil hjem fra dansegulvet 😂🙈 "Jeg vet du ikke er ferdig, men utestedet er ferdig og stengt for idag" 😂

Skrevet
Maestro skrev (3 minutter siden):

Meg og venninner spiser somregel ute, men uten alkohol til. Pga priser. Altså det skjer jo at jeg og ei venninne havner på bar etterpå. Men ikke ofte. Skal vi på bar, så er det kun det som er planen, enten møtes vi direkte på baren, eller har litt drikke hos en av oss med musikk og drøs. Er ikke et problem og få henne med ut, er verre og få henne hjem, er jo partydronninga som ikke vil hjem fra dansegulvet 😂🙈 "Jeg vet du ikke er ferdig, men utestedet er ferdig og stengt for idag" 😂

Jeg er ikke ofte ute, og trives godt hjemme, men jeg er ute av og til, og føler ikke at voksen er det samme som fornuftig og kjedelig hele tiden 😅

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (3 timer siden):

Jeg pleide å dra ut to ganger i uka fra Jeg var atten til midten av studiene. Nå føler jeg det er en barnslig ting å gjøre. Jeg vet det ikke automatisk er det og jeg drar fremdeles ut et par ganger i året, men klarer ikke å legge bort tanken på at en som drar ut når hun er 25-35 ofte er litt umoden og kanskje ikke er klar for forhold. Hvordan snu på egen tankegang? Jeg merker jeg er dømmende, men så ble vennene mine også ferdige med "byen" like tidlig som meg. Trenger å omprogrammere hjernen litt.

På 35 reagerer jeg litt om man fortsatt er på fest to ganger i uka. 25 er da helt normal studentalder? 

De fleste jeg kjenner festet til de var rundt 30, så roet det seg.

Anonymkode: 4f69f...a12

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

På 35 reagerer jeg litt om man fortsatt er på fest to ganger i uka. 25 er da helt normal studentalder? 

De fleste jeg kjenner festet til de var rundt 30, så roet det seg.

Anonymkode: 4f69f...a12

Enig i at 2 ganger i uka er for mye.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor endre oppfatning egentlig? For å overdrive kan man spørre hvorfor man skulle endre oppfatning om det faktum at en partner drikker flere dager hjemme i sofaen..? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri datet noen som drakk hverken hjemme eller ute 2 ganger i uka.

Anonymkode: 6be76...c36

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er du like kritisk om det er snakk om noen som går på en rolig pub, som om de går på nattklubb? Om de tar noen øl i godt selskap er likestilt med shottekonkurranser?

Jeg og mine venner bor spredt, så for oss er det lettere møtes ute, vi møtes gjerne på pub 2-4 gangen i måneden. 

• Liker 2
Skrevet

Hver helg på byen for en som er 30+ hadde blitt mye, hadde tenkt han sløser bort penga sine også

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke vært interessant for meg. Jeg vil ha en som bruker helgene på å være ute i naturen, fysisk aktivitet, fysisk arbeid, eller gjøre noe hyggelig på dagen. Å da at en evt er sosial med venner gjennom disse aktivitetene.

Å møte venner på restaurant en gang i blant synes jeg er ok. Men ut "hver helg" for å være sosial i kombinasjon med alkohol er ikke noe jeg setter pris på. 

Anonymkode: aee8e...af8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg synes du er dømmende. Hvorfor skal man slutte å dra på pub når man er 35? Og hvorfor gjelder det bare menn?

Foreldrene mine drar fortsatt på pub av og til, og de er over 70. Selv gikk jeg egentlig ut noe særlig før jeg kom i slutten av 20-åra, men setter veldig pris på det nå.

Jeg lever et rolig og sundt liv, når jeg går ut er jeg alltid hjemme før midnatt. Hadde jeg vært mer moden i dine øyne om jeg heller ba vennene mine hjem på te og småkaker for å se film en fredag eller lørdags kveld?

Anonymkode: e66ae...2c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eg fer på klubb og nyt drykk ofte. Somme tider kan eg og sitje heime og nyte drykk, då gjerne sterkare saker.

Det endar bortimot alltid med høg promille og dertilhøyrande skrål.

Men eg likar det slik.

Anonymkode: c18f4...65b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...