AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #1 Skrevet 5. mars 2023 Jeg har konstant dårlig samvittighet og det er så slitsomt. Har dårlig samvittighet alt, alltid. Spesielt når det gjelder barna Hva kan jeg gjøre for å få det bedre? Anonymkode: 14a5b...658
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #2 Skrevet 5. mars 2023 Hva har du dårlig samvittighet for? Har du noen eksempler? Anonymkode: e453c...6e4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #3 Skrevet 5. mars 2023 Eksempler på hva jeg får dårlig samvittighet for: -at jeg trener, bretter klær, rydder mens barna er hjemme. Hvis jeg ikke bruker all min tid på barna får jeg dårlig samvittighet. Tiden med barna er dyrebar, de vokser jo så fort. - At jeg ikke alltid orker å leke, spille osv. - Hvis vi er hjemme en hel dag så får keg dårlig samvittighet hvis vi ikke finner på noe. Selv om vi (jeg) innerst inne syns det er deilig å slappe av. - Når det har vært ferie eller helg og vi skal tilbake til jobb og skole, så får jeg dårlig samvittighet fordi jeg føler jeg ikke har prioritert tiden min riktig nok. Føler en tristhet for at nok en ferie eller helg er forbi. - Jeg jobber turnus og det river innvendig når jeg har kveldsvakt eller arbeidshelg hvis det skjer noe hjemme, at barna skal på noe som jeg ikke får vært med på. For eksempel. Og flere andre ting som jeg ikke kommer på. Til info så er jeg ikke alene med barna, har en solid og snill mann som er pappaen til barna. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg er så «sår» på nettopp dette. Føler jeg stresser litt med å nyte livet og øyeblikkene før barna blir for store, at jeg ikke klarer å slappe av og faktisk bare være i nuet. 😩 ts Anonymkode: 14a5b...658
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #4 Skrevet 5. mars 2023 Er dette normalt eller feiler jeg noe?🙈 ts Anonymkode: 14a5b...658
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #5 Skrevet 5. mars 2023 Jeg har det på akkurat samme måte. Selv om det er slitsomt så tenker jeg at det egentlig bare betyr at man er en god forelder. Man er glad i barna sine og vil det beste for dem, det er jo bare positivt. Samtidig er det godt at du kan sette grenser for deg selv, du har lov å si nei til å leke hvis du ikke føler for det. Anonymkode: e453c...6e4 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #6 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg har det på akkurat samme måte. Selv om det er slitsomt så tenker jeg at det egentlig bare betyr at man er en god forelder. Man er glad i barna sine og vil det beste for dem, det er jo bare positivt. Samtidig er det godt at du kan sette grenser for deg selv, du har lov å si nei til å leke hvis du ikke føler for det. Anonymkode: e453c...6e4 Takk for et varmt og fint svar❤️ skal prøve å tenke på dette når det stormer som verst inni meg. ts Anonymkode: 14a5b...658
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #7 Skrevet 5. mars 2023 Det er faktisk sunt for barn å ikke bare henge med mor. Selv nyter jeg jobbhelg for da får far kvalitetstid med ungene, og de med han. Ta med barna i oppgaver i hjemmet. Anonymkode: aecb7...f6e 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #8 Skrevet 5. mars 2023 Takk for innspill godt å høre andres tanker om dette som plager meg så. Anonymkode: 14a5b...658
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #9 Skrevet 5. mars 2023 Jeg tenker at det ikke hadde vært bra for barna om du bare lekte med dem og ga dem konstant oppmerksomhet, eller at dere gjorde morsomme ting hele tida. Jeg syns det er bra å være hjemme jeg. En helg uten noe spesielt, tror det er sunt for barna å ikke ha noen planer og så å finne på ting selv. Det er hvertfall det jeg husker på fra jeg var liten. Det var normalt og trygt. Og om du gjør husarbeid eller andre ting, så er det flott for barna å se (få dem gjerne med på det). Bare det å være i huset sammen, gjøre sine daglige oppgaver og ellers ikke ha noe annet fore, det er liksom livet og hverdagen og trygghet for barn, føler jeg. De trenger ikke superaktive foreldre som skal finne på noe med dem hele tida. Så lenge du ikke forsvinner ned i en skjerm, syns jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet! Anonymkode: 04c6f...cee 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #10 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg tenker at det ikke hadde vært bra for barna om du bare lekte med dem og ga dem konstant oppmerksomhet, eller at dere gjorde morsomme ting hele tida. Jeg syns det er bra å være hjemme jeg. En helg uten noe spesielt, tror det er sunt for barna å ikke ha noen planer og så å finne på ting selv. Det er hvertfall det jeg husker på fra jeg var liten. Det var normalt og trygt. Og om du gjør husarbeid eller andre ting, så er det flott for barna å se (få dem gjerne med på det). Bare det å være i huset sammen, gjøre sine daglige oppgaver og ellers ikke ha noe annet fore, det er liksom livet og hverdagen og trygghet for barn, føler jeg. De trenger ikke superaktive foreldre som skal finne på noe med dem hele tida. Så lenge du ikke forsvinner ned i en skjerm, syns jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet! Anonymkode: 04c6f...cee Dette var fint å lese og reflektere over. Enig med deg🥰 ts Anonymkode: 14a5b...658 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå