AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #1 Del Skrevet 4. mars 2023 Har brukt uniform hele mitt yrkesaktive liv, men skal begynne på kontor neste måned. Hva har man egentlig på seg på kontor? Misliker alle klærne jeg eier for tiden og foretrekker hettegenser. Kan jeg gå i hettegenser og jeans?! Utenom på kundemøter og sånn. Synes klær er dritstress, vil bare ha noe som er behagelig og som jeg føler meg helt grei i, med minimal innsats. Hater syntetiske jallaklær, så er villig til å betale bittelitt ekstra for noe som ikke er syntetisk. Er 26 år gammel og litt rund for øyeblikket, har hatt mammapermisjon og er ikke i toppform 😅 Noen som har tips? Som gjerne ikke koster skjorta. Anonymkode: 2b8f6...e79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #2 Del Skrevet 4. mars 2023 Hvor skal du jobbe? Jeg går i helt vanlige klær, jeans eller sort bukse og genser/topp. Bruker sjeldent hettegenser, men har hendt. jeg handler klær steder som KappAhl, match, h&m osv. Anonymkode: 7eea6...ea7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #3 Del Skrevet 4. mars 2023 Kommer helt an på arbeidsplassen, noen har kleskode, andre ikke. Har gjerne litt med om man har kundekontakt eller ikke å gjøre. Alle kontorer jeg har jobbet på har heldigvis vært backoffice der man kunne kle seg akkurat som man ville. Anonymkode: 25cf0...2e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #4 Del Skrevet 4. mars 2023 Stillingen er salgsingeniør... det er mye kundekontakt i det daglige, men for det meste over mail/telefon. Ellers blir det en og annen messe iblant, og da kler man seg jo litt penere. Anonymkode: 2b8f6...e79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #5 Del Skrevet 4. mars 2023 I dag er det egentlig få kontorjobber som "krever" pantsuit, tube skirt, osv. - for 95% av jobbene der ute så varierer det fra casual (tenk jeans/bukse og genser/skjorte) til smart/business casual. Det enkleste er nok bare å kle deg i business casual første dag, og se hvordan resten kler seg. Som salgsingeniør er det tilnærmet 100% sikkert at du ikke trenger å kle deg formelt på jobb. Kanskje om du skal ut å treffe kunder, industrimesser, osv. - men da får du også beskjed om det. Anonymkode: ada9a...406 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #6 Del Skrevet 4. mars 2023 Ville hørt med HR hva som er dresskoden. Hadde kontorjobb i 15 år en og samme plass, der gikk vi i joggesko, jeans og strikkegenser/hettegenser. Tok gjerne på bluse/skjorte om vi skulle i kundemøte. I neste jobb gikk de i skjørt, kjoler, dressbukse og skjorte/bluse, så der måtte jeg fornye garderoben litt😅 Så kan være store forskjeller altså… Anonymkode: 654f6...47c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 5. mars 2023 #7 Del Skrevet 5. mars 2023 Det kommer an på hvor du jobber. Det finnes jobber som har en stiv kleskode, som bank, men de fleste kontorarbeidsplasser har ingen spesielle krav. Jeg har gått i smal olabukse og genser siden barneskolen 😂 og syns det passer til det meste. Jeg har jobba på kontor i over tretti år. Tar på meg en bluse eller kjole iblant, når jeg leder et møte, holder et foredrag e.l. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #8 Del Skrevet 5. mars 2023 Jeg jobber på offentlig kontor og vi har ingen kleskode. Alle går i hverdagsklær. Om det er hettegenser eller skjorte med snipp spiller ingen rolle. De fleste av oss har ikke kundekontakt annet enn via tlf og mail. Vi har en åpen ekspedisjon/skranke der både den foran og bak skranken går i hverdagsklær. Anonymkode: a0ba7...157 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #9 Del Skrevet 5. mars 2023 jeans og genser passer på 99% av alle kontorjobber Anonymkode: 68085...502 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #10 Del Skrevet 5. mars 2023 Jeg går stort sett i blå eller sort jeans, sorte joggesko og bluse eller skjorte på kontoret. Noe fysisk kundekontakt på daglig basis, men ikke innenfor et fagfelt hvor det forventes skjørt og høye hæler. Anonymkode: 3df52...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #11 Del Skrevet 5. mars 2023 Hvis du er en selger så burde du kle deg litt penere. Altså ikke hettegenser og jeans. Anonymkode: da354...38e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #12 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): jeans og genser passer på 99% av alle kontorjobber Anonymkode: 68085...502 Det er sikkert riktig, det bare høres så fjernt ut for meg som jobber i Bjørvika. Er sikkert miljøskadd 😂 Anonymkode: 237df...440 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #13 Del Skrevet 5. mars 2023 Du må se an hvordan det er der du skal jobbe. Gå med helt nøytrale klær de første dagene - unngå jeans, hettegenser og joggesko, og så ser du hva de andre går med. Der jeg jobber er jeans og joggesko helt greit, men ingen går i hettegenser. Helt vanlig gensere derimot er greit. Anonymkode: 58ad7...065 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #14 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): jeans og genser passer på 99% av alle kontorjobber Anonymkode: 68085...502 Men ikke hettegenser. Det er ikke vanlig for damer. Ullgenser eller lignende er helt greit. Anonymkode: 24665...1ea 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #15 Del Skrevet 5. mars 2023 Jeg går i jeans, og genser. Bruker strikkegenser, hettegenser, eller tynnere etter hva sesongen er. Dropper jeans og bruker linbukse på sommeren da. Har ikke kundemøter, men har mange møter med leverandører. Vi har nettopp signert avtaler på 25 millioner, vi signerer avtalen basert på kunnskapen til selger, og hvorvidt utstyret er det riktige for oss. Om selgeren sitter i t-skjorte, hettegenser eller noe fancy er på ingen måte avgjørende. Anonymkode: ce03a...08f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wwoman Skrevet 5. mars 2023 #16 Del Skrevet 5. mars 2023 Jeans og vanlig genser er ok på de fleste kontor. Eventuelt skjorte hvis du skal være mer pyntet? Sneakers passer alltid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wwoman Skrevet 5. mars 2023 #17 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du må se an hvordan det er der du skal jobbe. Gå med helt nøytrale klær de første dagene - unngå jeans, hettegenser og joggesko, og så ser du hva de andre går med. Der jeg jobber er jeans og joggesko helt greit, men ingen går i hettegenser. Helt vanlig gensere derimot er greit. Anonymkode: 58ad7...065 Jeans er jo noe av det mest nøytrale og safe man kan ha på et kontor mener jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #18 Del Skrevet 5. mars 2023 Hettegenser er ikke greit. Hverdagslig pent er greit. Anonymkode: 632fd...b7b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsier Skrevet 5. mars 2023 #19 Del Skrevet 5. mars 2023 Business casual er den vanligste dresskoden på de aller fleste kontorer. Hvis du lurer på hvordan det ser ut, finner du mye inspirasjon ved å google eller sjekke ut Pinterest. Det er uansett alltid lurt å kle seg litt for pent de første dagene, så dropp slitte jeans og hettegenser frem til du får litt føling med hvordan kollegaene dine går kledd. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsier Skrevet 5. mars 2023 #20 Del Skrevet 5. mars 2023 H&M har for øvrig en egen kategori med kontorklær https://www2.hm.com/no_no/dame/fest/kontorplagg.html 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå