AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #1 Skrevet 4. mars 2023 Mannen min slurver med absolutt alt. En sokk utenpå buksen, en fot ikke skikkelig nedi skoen, en blå sokk en svart sokk, døren aldri skikkelig lukket, søler med mat og drikke i 95% av tilfellene, tørker aldri bort fordi han ser ikke noe gris, tørker deretter bort 50% av griset. Smør og pålegg legges i en klump midt på brødskiven. Sengetøyet er halvveis på, vann over hele badet etter dusj, tannkrem på speil, vegger og gulv. Vann på parketten når han fyller i er glass vann på kjøkkenet, 50% blir satt inn feil i oppvaskemaskinen (ikke feil fordi jeg vil ha det på min måte, men feil slik at ting står stablet oppå hverandre og dermed ikke blir reint eller står på høykant slik at spylearmen ikke går rundt). 50% av ting blir satt på feilt sted slik at ingen finner det som skal brukes. Bilen blir parkert slik at den tar 2 plasser, bilen ser verre ut etter vask enn før vask, bilen får riper osv osv. Altså absolutt alt han gjør er sånn halvveis og han blir selvfølgelig pottesur hver gang jeg nevner noe. Han mener jeg kritiserer alt han gjør. Jeg går absolutt ikke rundt å dobbelsjekker og leiter etter feil hver gang/de få gangene han gjør noe, men er det virkelig å forvente at jeg skal behandle han som en 3 åring og se det positive i alt ? Gi ros for den ene sokken han klarte å ta på seg og ikke si noe om den andre som er på vrangen ? Er det urettferdig kritikk å gi beskjed om at noe er totalt feil ? Anonymkode: df523...71b 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 4. mars 2023 Ting som kun går utover han(en sokk i hver farge, pålegg i klump på skiva) drit i å kommentere det. Det andre: at du gidder. Han er verre enn barnet mitt på 3 år. Anonymkode: 5888f...c7b 39 14
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #3 Skrevet 4. mars 2023 Han har vel ikke blitt sånn over natta? Det med pålegget, sokkene og skoene hadde jeg bare oversett. Anonymkode: d6514...180 8 4
Pentagon Skrevet 4. mars 2023 #4 Skrevet 4. mars 2023 Okey. Så det er hans egen sokk som er ulik i farge, eller på vrangen og ikke buksen ordentlig ned i skoen, den tilbakemeldingen gjelder han selv og ikke barnet deres? Isåfall, slutt å påpek det. Det er ikke en big deal med mindre dere skal i bryllup. Alt det andre: høres slitsomt ut å leve med en sånn fyr, men velg dine kamper kvinne. Og hvis han irriterer deg sånn bør du seriøst gå i deg selv og tenkte hvorfor han irriterer deg sånn. Den du elsker bør ikke være ett så stort irritasjonsmoment. Her i huset setter som regel jeg inn i oppvaskmaskin, og tar helst ut selv også, fordi mannen ofte setter ting så det ikke blir rent slik som din, og klarer ikke huske hvor ting skal. Men jeg ler kjærlig av det. Jeg vet han ikke gjør det med vilje, og det er sikkert frustrerende for han også. Så jeg har mine ansvarsområder, han har sine.. kanskje dere skal finne ut av noe lignende..? 1 6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #5 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ting som kun går utover han(en sokk i hver farge, pålegg i klump på skiva) drit i å kommentere det. Det andre: at du gidder. Han er verre enn barnet mitt på 3 år. Anonymkode: 5888f...c7b Ts Er akkurat det jeg gjør, altså overser slike ting som ikke går direkte utover meg, ikke bryr disse tingene meg noe særlig lenger heller. Men det er slitsom med alt praktisk arbeid i hverdagen som jeg må ordne opp i fordi han bare gjør det halvveis. Og så blir jeg jo også litt usikker på om det faktisk er jeg som «syter og gnåler» og egentlig bør være fornøyd fordi han i alle fall prøver 🤔 Anonymkode: df523...71b 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #6 Skrevet 4. mars 2023 Har han alltid vært sånn? Anonymkode: 81744...2ec
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #7 Skrevet 4. mars 2023 Pentagon skrev (7 minutter siden): Okey. Så det er hans egen sokk som er ulik i farge, eller på vrangen og ikke buksen ordentlig ned i skoen, den tilbakemeldingen gjelder han selv og ikke barnet deres? Isåfall, slutt å påpek det. Det er ikke en big deal med mindre dere skal i bryllup. Alt det andre: høres slitsomt ut å leve med en sånn fyr, men velg dine kamper kvinne. Og hvis han irriterer deg sånn bør du seriøst gå i deg selv og tenkte hvorfor han irriterer deg sånn. Den du elsker bør ikke være ett så stort irritasjonsmoment. Her i huset setter som regel jeg inn i oppvaskmaskin, og tar helst ut selv også, fordi mannen ofte setter ting så det ikke blir rent slik som din, og klarer ikke huske hvor ting skal. Men jeg ler kjærlig av det. Jeg vet han ikke gjør det med vilje, og det er sikkert frustrerende for han også. Så jeg har mine ansvarsområder, han har sine.. kanskje dere skal finne ut av noe lignende..? Ts Han har ingen ansvarsområder. Er litt det som er problemet. For uansett hva han blir satt til å gjøre så går det galt. Er ikke så lett å le av nye vannskader på gulv omtrent månedlig. Nye skader på bil og generelt dobbelt opp med husarbeid og andre ting å ordne opp i for meg fordi han er så uforsiktig med alt. Gå i meg selv for å finne ut hvorfor han irriterer meg ? Er det seriøst mulig å ikke bli oppgitt eller irritert som du kaller det når nesten alt blir gjort feil eller halvveis? Anonymkode: df523...71b 4 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #8 Skrevet 4. mars 2023 Han får oppføre seg som en voksen ellers må han disiplineres og få høre det. Han kan takke seg selv. Men jeg hadde ikke orket å si fra mer enn tre ganger, etter det blir det bare respektløst at han ikke hører og jeg hadde slått opp med en mann som ikke respekterer meg Anonymkode: 1a965...f6c 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #9 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har han alltid vært sånn? Anonymkode: 81744...2ec Ts Ja han har alltid vært sånn Anonymkode: df523...71b
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #10 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts Ja han har alltid vært sånn Anonymkode: df523...71b Hvorfor ble du sammen med han når du syns han er helt håpløs? Anonymkode: e8cbb...6c3 9 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #11 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Mannen min slurver med absolutt alt. En sokk utenpå buksen, en fot ikke skikkelig nedi skoen, en blå sokk en svart sokk, døren aldri skikkelig lukket, søler med mat og drikke i 95% av tilfellene, tørker aldri bort fordi han ser ikke noe gris, tørker deretter bort 50% av griset. Smør og pålegg legges i en klump midt på brødskiven. Sengetøyet er halvveis på, vann over hele badet etter dusj, tannkrem på speil, vegger og gulv. Vann på parketten når han fyller i er glass vann på kjøkkenet, 50% blir satt inn feil i oppvaskemaskinen (ikke feil fordi jeg vil ha det på min måte, men feil slik at ting står stablet oppå hverandre og dermed ikke blir reint eller står på høykant slik at spylearmen ikke går rundt). 50% av ting blir satt på feilt sted slik at ingen finner det som skal brukes. Bilen blir parkert slik at den tar 2 plasser, bilen ser verre ut etter vask enn før vask, bilen får riper osv osv. Altså absolutt alt han gjør er sånn halvveis... Anonymkode: df523...71b Så før han møtte deg, kunne han ikke gjøre noe rett da heller? I så fall virker det som er noe i veien med syn, koordinering eller konsentrasjon hos ham. Anonymkode: 20b89...f2e 5 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #12 Skrevet 4. mars 2023 Jeg hadde ikke orket å leve med en mann som var slik. Jeg synes dette er så ille at man kan lure på om han har en diagnose av ett eller annet slag. Er han i jobb? Anonymkode: e9a6e...710 10
Gjest ti10 Skrevet 4. mars 2023 #13 Skrevet 4. mars 2023 Nei, men han har vel ikke begynt å være sånn nå nettopp? Hvis du har oversett alt dette helt fra du ble kjent med ham og til nå, og så plutselig begynner å påpeke alt, så skjønner jeg jo at han reagerer. For å si det sånn, jeg skjønner at du reagerer, jeg hadde klikket i vinkel, men med en sånn oppførsel fra en kjæreste hadde han aldri kommet så langt at han hadde blitt mannen min i utgangspunktet. Det hadde blitt slutt ganske kjapt.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #14 Skrevet 4. mars 2023 Kanskje han trenger en adhd diagnose? Anonymkode: 0494d...180 6 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #15 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor ble du sammen med han når du syns han er helt håpløs? Anonymkode: e8cbb...6c3 Ts Fordi han lurte meg trill rundt. De første årene hadde vi avstandsforhold fordi han var nyutdannet lege med umenneskelig lange arbeidsdager og ofte uker med mellom 60 og 70 timers jobb. I disse periodene bodde han i leiligheter han fikk utdelt av jobben og flyttet mye rundt. Disse stedene var ofte dårlig utstyrt med feks vaskeutstyr og det ble sjeldent til at det ble kjøpt inn så mye av han heller når han sannsynligvis bare skulle bo der en kort periode. Ikke var det så lett å få tid til å kjøpe inn noe eller , og heller ikke tid eller energi til å få ordnet,ryddet eller vasket noe særlig midt oppi en såpass travel arbeidsuke. Dette synst jeg sånn halvveis høres ut som en god unnskyldning, så jeg godtok det. Men nå som han har en stabil jobb, stabilt bosted og mye mer tid til overs så har ikke dette griseriet og kaoset hans endret seg 🙄 Så løftene om at han sånn egentlig var en ryddig og ordentlig person var nok langt i fra sannheten Anonymkode: df523...71b 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #16 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg hadde ikke orket å leve med en mann som var slik. Jeg synes dette er så ille at man kan lure på om han har en diagnose av ett eller annet slag. Er han i jobb? Anonymkode: e9a6e...710 Han er lege 🙄 Men jeg tror han har noe form for autisme og han er litt åpen for den ideen han også. Altså ikke kun pga dette med slurverabeid i hjemmet Anonymkode: df523...71b 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #17 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han er lege 🙄 Men jeg tror han har noe form for autisme og han er litt åpen for den ideen han også. Altså ikke kun pga dette med slurverabeid i hjemmet Anonymkode: df523...71b Uff, da burde han jo utredes, for han kan jo være farlig for pasientene. Et så stort avvik fra "normalen" slår helt sikkert ut i arbeidet han gjør også. Jeg har vært borti en lege som jeg er helt sikker på er autist, han er beryktet, men ingen klager hjelper. Overlege på et sykehus. Helt håpløst, han ødelegger folk. Anonymkode: e9a6e...710 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #18 Skrevet 5. mars 2023 ti10 skrev (7 minutter siden): Nei, men han har vel ikke begynt å være sånn nå nettopp? Hvis du har oversett alt dette helt fra du ble kjent med ham og til nå, og så plutselig begynner å påpeke alt, så skjønner jeg jo at han reagerer. For å si det sånn, jeg skjønner at du reagerer, jeg hadde klikket i vinkel, men med en sånn oppførsel fra en kjæreste hadde han aldri kommet så langt at han hadde blitt mannen min i utgangspunktet. Det hadde blitt slutt ganske kjapt. Han har alltid vært sånn. Men pga «ustabilt» liv i forhold til det å være nyutdannet lege så har jeg sett på det som noe som kom til å bedre seg etterhvert som stress og arbeidstimer ble betydelig mye lavere. Men han er like håpløs enda 🙄 Anonymkode: df523...71b
Akkar Skrevet 5. mars 2023 #19 Skrevet 5. mars 2023 Hei, eksen min gjorde alt det du skriver. Med barn ble det uutholdelig. Når du er på hyttetur og han kommer inn og går over hele stuegulvet med snø på bukse og sko. Alle ungene blir våt på sokkene og må skifte. Jeg må tørke hele gulvet for hvis han gjør det klarer han faktisk ikke å tørke opp alt. Dette var et kaldt hyttegulv så går ikke an å gå rundt å være våt på beina. Dette er kun et eksempel.. 7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #20 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uff, da burde han jo utredes, for han kan jo være farlig for pasientene. Et så stort avvik fra "normalen" slår helt sikkert ut i arbeidet han gjør også. Jeg har vært borti en lege som jeg er helt sikker på er autist, han er beryktet, men ingen klager hjelper. Overlege på et sykehus. Helt håpløst, han ødelegger folk. Anonymkode: e9a6e...710 Ts En av grunnene til at jeg mistenker autisme er at han er en helt sinnsykt flink lege. Han er beryktet i store deler av landet fordi han er så effektiv, finner fort diagnoser andre overser, gjør et grundig arbeid og er samtidig veldig godt likt av både pasienter og kollegaer. Han blir nedringt av arbeidsplasser som vil han skal komme å jobbe for dem Men det er det han kan. Alt utenom medisin er han helt ubrukelig i 🙄 Og det er vel litt sånn autistisk ? Å ha et felt som de virkelig brenner for Anonymkode: df523...71b 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå