GÃ¥ til innhold

Fy faen, bikka 130 kg!😭

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 33 år gammel, 175 og har nå kikka 130 kg! Må desperat ned i vekt, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre og hvordan gå ned i vekt. 

Anonymkode: 10512...767

• Hjerte 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lavkarbo

Anonymkode: a85c9...48a

• Liker 8
Skrevet

Oppsøke hjelp hos lege ? 

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er like høy og fikk hjelp hos lege, bruker nå et legemiddel som heter mysimba. Noen får bivirkninger som kvalme av dem, ikke merket noe. Snert mistet 20 kg på 4 mnd. De «fikser» hodet og fokus på mat.

Anonymkode: 301b4...23f

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

News flash: Spis mindre! 

Anonymkode: 6239c...a37

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du får nok masse svar á la det over. Typ "skjerp deg, spis mindre og beveg deg mer" (veldig hjelpsomt 🙄). Men med så betydelig fedme vil jeg som andre nevner anbefale deg å ta kontakt med fastlegen din. Det finnes god hjelp, om det så er medisiner eller råd. 

Ta tak i det nå, masse lykke til 🙂 

Anonymkode: b5a78...a07

• Liker 5
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet

Dra til legen, be om henvisning til overvektsklinikk. Der er et program over 10 uker som må følges - med oppmøte 1 gang i uken. Når du er ferdig med det, så ber du legen om å henvise deg til Evjeklinikken. Der lærer du å endre livsstilen. Du kan stort sett spise vanlig mat, men redusere mengen og kalorier. Du lærer å ta kloke/ fornuftige valg ang mat.

https://www.evjeklinikken.no/?fbclid=IwAR2Mx1UXMPsWc7_tSE8V1ikpXUVG_hmt2UxBGPwNOykzZ14Xe_dZGbub6wo

Anonymkode: ac5cb...710

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet

Begynn å gå. Når du har blitt så stor er første skritt å bare begynne å gå. Start i det små. 30-60 minutter hver dag, så vil motivasjon til å spise mindre og sunnere komme naturlig etter hvert som kroppen blir sterkere. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Lavkarbo

Anonymkode: a85c9...48a

:hoho:Gode gud!

Anonymkode: cc3c0...f14

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du virkelig ikke aner hva du skal gjøre og hvordan du skal gå ned i vekt, må du gå til fastlegen. 
Men du har allerede tatt første skritt nå, du har veid deg og innsett problemet. Veldig god start!

Anonymkode: 1932c...5cf

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 160 høy å veier 80 kg . Det er også mye 

Anonymkode: 83b62...452

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du har 31 i bmi. Ts har 43! 

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Blizz1 skrev (14 timer siden):

Begynn å gå. Når du har blitt så stor er første skritt å bare begynne å gå. Start i det små. 30-60 minutter hver dag, så vil motivasjon til å spise mindre og sunnere komme naturlig etter hvert som kroppen blir sterkere. 

Jeg gjorde dette og har gått ned 3 kg på en måned på tross av gjennomsnittlig inntak på 3000 kcal daglig (logger i Lifesum).

Jeg bestemte meg for å begynne å gå før jeg endret kostholdet og det har vært utrolig motiverende å se at aktivitet alene har hatt såpass utslag på vekten alene.

Bare tenk hvis jeg justerer litt på det jeg spiser.

Så støtter ditt forslag.

Anonymkode: 46966...f56

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ingenting om kosthold? Da må du søke legehjelp, og få satt opp en kostplan. Eller gjør det enkelt og kutt ut alt med sukker i og spis lavkarbo. Regn med at du må legge om livsstilen varig. Det går helt fint. Etter noen mnd slutter ofte hjernen å få sug på alt det usunne. Lær deg å lese innhold på alt du spiser. Skaff deg en app der du ser hvor mye kalorier du får i deg.

Anonymkode: b5c0c...f4d

AnonymBruker
Skrevet

Start med å gå lange turer. Noen liker å kalle det powerwalks og de kjøper seg dyre hikingsko siden de tror alt virker bedre når det kalles noe på engelsk. Men du trenger ikke det, bare gå, ikke kjør, ikke ta bussen, gå.

Gå (ikke kjør) til butikken kun når du er mett, ikke når du er sulten.

Anonymkode: 69e6b...73a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg gjorde dette og har gått ned 3 kg på en måned på tross av gjennomsnittlig inntak på 3000 kcal daglig (logger i Lifesum).

Jeg bestemte meg for å begynne å gå før jeg endret kostholdet og det har vært utrolig motiverende å se at aktivitet alene har hatt såpass utslag på vekten alene.

Bare tenk hvis jeg justerer litt på det jeg spiser.

Så støtter ditt forslag.

Anonymkode: 46966...f56

Kutt ut/ned på sukker, stivelse og hvetemel så skal du se det går enda litt lettere. Men det du allerede gjør er knallbra 😊

Det viktigste er å skape motivasjon og endre vaner gradvis og det gjør man ikke ved å hoppe fra slankekur til slankekur.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

OMG, for et svar på ts sitt innlegg🙄

Anonymkode: 15ea3...009

• Liker 14
Skrevet
Blizz1 skrev (Akkurat nå):

Kutt ut/ned på sukker, stivelse og hvetemel så skal du se det går enda litt lettere. Men det du allerede gjør er knallbra 😊

Det viktigste er å skape motivasjon og endre vaner gradvis og det gjør man ikke ved å hoppe fra slankekur til slankekur.

Jeg har heller ikke tro på å spise 1500 kalorier for å gå raskest mulig ned i vekt. Spise normalt, normalt aktivitetsnivå og gå ned noen hundre gram eller et par kilo i måneden er nok.

Spiser man 1500 kalorier går man på en kjempesmell når man skal begynne å spise "normalt" igjen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Gjør noe! 
Begynn å beveg deg mer, spis bedre. Masse ressurser online. 

Anonymkode: 34ef6...303

AnonymBruker
Skrevet

Når du er så stor skal det «ingenting» til for å gå nedover i vekt. Begynn forsiktig (ikke lavkarbo eller 1500kcal daglig nå) Du vet selv hva som er ditt problem, så du kan finne ut hvor du kan redusere litt. Eksempler kan være slutte med drikke med kalorier. Eller ikke noe godteri utenom mellom kl 19 og 20. Kun en posjon til middag. Eller ikke spise noe mellom måltidene. Altså, velg en eller to av disse nå i starten. Små endringer av det kostholdet du allerede har, tror jeg er lurt i starten. I tillegg til legehjelp.

• Liker 6
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...