mariie Skrevet 4. mars 2023 #1 Skrevet 4. mars 2023 God osten fra Tine er borte fra hyllene og vi trenger en erstatning. Noen som vey om en digg, fet ost med passe skarp smak? 2
Brunhilde Skrevet 5. mars 2023 #2 Skrevet 5. mars 2023 Kanskje den nye Norvegia vellagret er et alternativ?
Frøkenfryden Skrevet 5. mars 2023 #4 Skrevet 5. mars 2023 Brunhilde skrev (10 timer siden): Kanskje den nye Norvegia vellagret er et alternativ? Den er god! Gårdsost og østavind er også topp!
Zwish Skrevet 5. mars 2023 #5 Skrevet 5. mars 2023 Syns den nye norvegia smaksrik er tilnærmet lik det fyldig var. Kanskje det er ment å være den samme, men syns den er ørlite mer skarp i smaken, jeg liker den faktisk bedre. Den kan være vanskelig å få øye på, for fargene er helt like norvegia original, aner ikke hvorfor. 1
mariie Skrevet 5. mars 2023 Forfatter #6 Skrevet 5. mars 2023 (endret) Zwish skrev (3 timer siden): Syns den nye norvegia smaksrik er tilnærmet lik det fyldig var. Kanskje det er ment å være den samme, men syns den er ørlite mer skarp i smaken, jeg liker den faktisk bedre. Den kan være vanskelig å få øye på, for fargene er helt like norvegia original, aner ikke hvorfor. Leste et svar fra tine på facebook at det er helt annen ost egentlig mindre fett (fløtesmak) tynnere skiver, tørrere konsistens og mye lengre lagring(skarpere smak) Endret 5. mars 2023 av mariie
Frøken Puddel Skrevet 20. mars 2023 #7 Skrevet 20. mars 2023 Østavind, Alpeost, Jarlsberg - TINE har mange fantastiske oster! 😍 1
Solknapp Skrevet 23. mars 2023 #8 Skrevet 23. mars 2023 For meg er det ridderost det nærmeste som erstatter den, mye pga den myke konsistensen. Smaksrik var ikke en erstatter for min del siden jeg oppfatter den som litt tørr og skarp. Savner fyldig veldig..
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #9 Skrevet 6. mai 2023 Vi er også på jakt etter ny ost etter at favoritten Fyldig forsvant 😤 Så langt har vi prøvd Gårdsost fra Synnøve Finden og Østavind fra Tine. Ingen av de levde opp. Har også testet Smaksrik. Den var altfor tørr og passer bedre på et «ost og kjeks» bord enn på matpakken. Er det noen som har funnet en fullverdig erstatter? Anonymkode: 0053e...b4f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå