Gå til innhold

Skylling av munn med såpe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg visste ikke helt hvor jeg skulle plassere denne tråden, men velger å gjøre det her. Jeg er en 22 år gammel kvinne og jeg skammer meg så over å ikke klare å drikke vann. Det er så flaut og jeg prøver å le det bort med at jeg ikke liker det. Sist jeg drakk et glass med vann var jeg vel 7 år gammel. Som barn gikk jeg mye tørst og kunne gjerne også drive med idrett i mange timer i stekende sol uten å røre vannflaska mi (fikk kun ha med vann på trening). Hjemme hadde vi heldigvis fun light saft som jeg drakk. 

Saken er den at jeg ikke klarer å drikke vann, det handler ikke om liker ikke. Gjennom hele barndommen min ble jeg dratt til vasken av ene forelder, munnen min ble åpnet med tvang og forelderen stappet masse såpe inn i munnen min for så å lage en skål med hånden sin som forelder fylte med vann fra springen og skyldte så munnen min med. Dette skjedde ofte og forelderen sa det var fordi jeg sa noe stygt/slemt/ikke greit. Dette er da årsaken til at jeg ikke klarer vann.

Tannpuss går ok, da jeg bruker minimalt med vann. Men det er så grusomt å ha det sånn. Jeg har prøvd flere ganger å drikke vann, men hånden min begynner å riste hvis jeg prøver å føre et vannglass opp til munnen og jeg begynner å hyperventilere og strigrine. 

Det er så grusomt i sosiale settinger, for alle drikker jo vann. Men jeg tør ikke å fortelle årsaken til noen, så de rundt meg synes det enten er morsomt at jeg ikke "liker" vann og noen synes det er barnslig av meg at jeg ikke drikker det. 

Jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er så lei av de vanskelige situasjonene rundt det, men jeg ønsker ikke å fortelle hva som har skjedd. Sitter med mange traumer fra barndommen, dette er bare ett av de. 

Er det noen som er i eller har vært i samme situasjon og har noen råd? Det er så fortvilende.

Anonymkode: d24cf...7a8

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fastlege -> henvisning til psykiatrisk helsehjelp.

Anonymkode: 9976e...033

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fastlege -> henvisning til psykiatrisk helsehjelp.

Anonymkode: 9976e...033

Jeg får allerede hjelp fra helsevesenet da jeg har utviklet en alvorlig spiseforstyrrelse og c-ptsd som følge av traumer jeg har opplevd. Men jeg får ikke hjelp for traumene da spiseforstyrrelsen er for alvorlig og jeg nektes hjelp for traumer før jeg er bedre fra spiseforstyrrelsen. Veldig frustrerende da jeg ser på spiseforstyrrelsen kun som et symptom. Forstår ikke hvordan jeg skal klare å bli bedre fra den når jeg ikke får hjelp til å behandle årsaken for den. 

Har dessverre ikke råd til å gå privat. 

Anonymkode: d24cf...7a8

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det hjelper deg noe, men hvis jeg hadde vært din venn så ville jeg ønsket at du fortalte meg det. Hadde følt meg som verdens verste menneske hvis jeg hadde spøkt om dette også var det egentlig fæle hendelser som lå bak. Så ille at du måtte oppleve dette. :(

Anonymkode: cde70...bc3

• Hjerte 1
Skrevet

♥️💕

• Hjerte 1
Skrevet

Så fælt ts! Håper virkelig at du får den hjelpen du trenger❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke vann og jeg vet om andre som ikke tåler vann.

Anonymkode: 5a983...f1c

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp isbitmaskin.

Anonymkode: 6aab1...59e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjøp isbitmaskin.

Anonymkode: 6aab1...59e

Hvordan skal det hjelpe?

Anonymkode: 8b321...dc0

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det flaut?

Jeg liker/klarer heller ikke vann. 

Er ærlig om det og ingen har reagert på det. Er kjent for å leve på Pepsi-max. 

Anonymkode: 86a8a...dbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...