Gå til innhold

Toalettet lukter veldig urin når jeg kommer hjem på ettermiddagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja, jeg har altså et problem med et toalett som lukter urin og avgir lukt til hele badet. Problemet er verst når jeg kommer hjem fra jobb, altså ca 9 timer etter forrige bruk. 

Jeg har inntrykk av at lukten kommer i fra nede i selve doen, altså der det er vann hele tiden. Vannet har en normal klar vannfarge. Det meste av lukten forsvinner med ett vanlig nedskyll. Så det er en sammenheng med at det ikke har vært i bruk på noen timer. 

Anonymkode: c169c...36a

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja, jeg har altså et problem med et toalett som lukter urin og avgir lukt til hele badet. Problemet er verst når jeg kommer hjem fra jobb, altså ca 9 timer etter forrige bruk. 

Jeg har inntrykk av at lukten kommer i fra nede i selve doen, altså der det er vann hele tiden. Vannet har en normal klar vannfarge. Det meste av lukten forsvinner med ett vanlig nedskyll. Så det er en sammenheng med at det ikke har vært i bruk på noen timer. 

Tipper du bruker noen sånn "vannspareknapp" som bare tømmer litt av tanken isteden for hele tanken, for å spare vann, men at du sparer litt for mye vann så alt tisset ikke forsvinner men en del rester gjenstår og koser seg.

Vill spekulasjon, men verdt å prøve med full nedskyll eventuelt å se

Anonymkode: 7d36a...ab1

• Liker 1
  • Nyttig 1

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Tipper du bruker noen sånn "vannspareknapp" som bare tømmer litt av tanken isteden for hele tanken, for å spare vann, men at du sparer litt for mye vann så alt tisset ikke forsvinner men en del rester gjenstår og koser seg.

Vill spekulasjon, men verdt å prøve med full nedskyll eventuelt å se

Anonymkode: 7d36a...ab1

Jeg har bare én knapp på toalettet, men ja, det kan være for lite vann som er problemet. Hvordan gjør jeg noe med det? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jevnlig kan jo være både hver uke og hvert 5. år...

Anonymkode: 261f5...ec0

Jeg er ikke der at jeg ville klaget på dårlig lukt fordi jeg ikke gadd å vaske.

• Liker 3
AnonymBruker

Jeg har opplevd enkelte toalett som samler "gørr" i randen der vannet kommer ut fra (under kanten, spesielt foran). De har jeg måtte vaske ofte med engangskluter og skrubbe med oppvaskkost, samt bruke sånn dobrikke som henger over skåla. Tror det spruter urin opp der når jentene tisser....

Anonymkode: dd78d...dac

• Nyttig 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har opplevd enkelte toalett som samler "gørr" i randen der vannet kommer ut fra (under kanten, spesielt foran). De har jeg måtte vaske ofte med engangskluter og skrubbe med oppvaskkost, samt bruke sånn dobrikke som henger over skåla. Tror det spruter urin opp der når jentene tisser....

Er slike toalett børster å få kjøpt, de kan du skrubbe med under kanten der. Ikke så fine å se på, men gjør en god jobb 😊 

https://www.europris.no/catalog/product/view/id/1314802/s/p-toalettborste-dobbel-m-soft-grip-184761/category/2/

Anonymkode: 1da01...30e

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette ee sannsynlig. Vi har en eldre do med dette problemet

Anonymkode: 4d12b...387

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette ee sannsynlig. Vi har en eldre do med dette problemet

Anonymkode: 4d12b...387

Det var sånn her.  En gammel do med innbarket gammel urin under kanten. 

...

Anonymkode: 481d8...532

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.3.2023 den 22.12):

Opplevde samme problem en del år tilbake.

Vegghengt toalett med doskålen som hadde dobbel bunn.

Barnet mista parfyme flaske i doskålen som fikk en hårtynn sprek. Væske lekte gjennom spreken og samla seg i bunnen av skålen. Lukta som F om morgen og etter at vi kom hjem fra jobb.

Tok litt tid før vi fant ut fra hvor det lukter. Uf, det var sikkert 2 liter med oppsamla væske der.

Byttet hele doskålen.

Anonymkode: 93a5c...f80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...