AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #1 Skrevet 4. mars 2023 Har laget langpanne med glasur på. Lurer på hvor og hvordan jeg skal oppbevare det. Det kommer til å bli spist på 3-4 dager, så jeg trenger vel ikke til å måtte fryse det ned. Er det greit om jeg putter det i kjøleskapet? Har to større oppbevaringsbokser jeg kan putte det i. Anonymkode: d2058...a3f 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #2 Skrevet 4. mars 2023 Kjøleskap ja, hvis du er sikker på at det blir spist opp iløpet av et par dager. Anonymkode: 0e299...fbf
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #3 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har laget langpanne med glasur på. Lurer på hvor og hvordan jeg skal oppbevare det. Det kommer til å bli spist på 3-4 dager, så jeg trenger vel ikke til å måtte fryse det ned. Er det greit om jeg putter det i kjøleskapet? Har to større oppbevaringsbokser jeg kan putte det i. Anonymkode: d2058...a3f Kjøleskap. Anonymkode: f1190...ab9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #4 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Kjøleskap ja, hvis du er sikker på at det blir spist opp iløpet av et par dager. Anonymkode: 0e299...fbf AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kjøleskap. Anonymkode: f1190...ab9 OK, takk for svar! TS Anonymkode: d2058...a3f
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #5 Skrevet 6. mars 2023 Ser at folk «alltid» anbefaler å oppbevare sjokoladekake i kjøleskapet, men jeg synes den blir så fort tørr da. Jeg synes den blir saftigere dag 2 eller 3 når den bare har stått i stekeovn. Hvordan oppbevarer dere den i kjøleskapet uten at den blir tørr? Anonymkode: 979bd...b5d 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #6 Skrevet 6. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ser at folk «alltid» anbefaler å oppbevare sjokoladekake i kjøleskapet, men jeg synes den blir så fort tørr da. Jeg synes den blir saftigere dag 2 eller 3 når den bare har stått i stekeovn. Hvordan oppbevarer dere den i kjøleskapet uten at den blir tørr? Anonymkode: 979bd...b5d Lukket boks. Stekeovn høres både uhygienisk og tørt ut synes jeg. Anonymkode: 9693e...c5e
Maskinfører Skrevet 6. mars 2023 #7 Skrevet 6. mars 2023 Kjøleskap sett gjerne lås på kjøleskapet også sånn at den får stå i fred
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #8 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Lukket boks. Stekeovn høres både uhygienisk og tørt ut synes jeg. Anonymkode: 9693e...c5e Er det noe mer uhygienisk enn kjøleskap? Tenker du på at ingredienser kan blir dårlig eller hva mener du egentlig? Synes absolutt ikke det blir tørt. Kaken blir saftigere etter å ha stått en liten stund. Synes det blir tørt av å stå kaldt. Anonymkode: 979bd...b5d
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #9 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er det noe mer uhygienisk enn kjøleskap? Tenker du på at ingredienser kan blir dårlig eller hva mener du egentlig? Synes absolutt ikke det blir tørt. Kaken blir saftigere etter å ha stått en liten stund. Synes det blir tørt av å stå kaldt. Anonymkode: 979bd...b5d Det blir ikke tørt i lukket beholder eller med plast over. Anonymkode: c90c2...889 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #10 Skrevet 6. mars 2023 Min far lot alltid kaken stå i stekovnen - og den holdt seg veldig godt. Forskjellen på kjøleskap og stekovnen er vel fravær av kulde i kjøleskap. Man lar jo brød stå fremme, og ovnen er jo lufttett. Har aldri gjort det samme, for har en eller annen vegring mot det - tenker at den bør stå kald f.eks - men kan godt hende at stekovn er like bra, eller bedre enn kjøleskap... Jeg baker alltid sjokoladekake med 1 liter kefir - og den holder seg saftig og god uansett hva enn gjør med den. Anonymkode: 720e3...814
Taluno Skrevet 6. mars 2023 #11 Skrevet 6. mars 2023 Sjokoladekaker bør oppbevares i kjøleskapet, om de ikke skal spises samme dag. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ser at folk «alltid» anbefaler å oppbevare sjokoladekake i kjøleskapet, men jeg synes den blir så fort tørr da. Jeg synes den blir saftigere dag 2 eller 3 når den bare har stått i stekeovn. Hvordan oppbevarer dere den i kjøleskapet uten at den blir tørr? Anonymkode: 979bd...b5d Har du latt den romtemperes etter kjøleskap før du spiser den da? Jeg har plast over, og tar den ut 2-3 timer før servering. Sjokoladekaker bør serveres romtemperert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå