AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #1 Skrevet 4. mars 2023 Er det flere her som synes det er vanskelig å gi klemmer? Det gjelder både å klemme venner og familie. Jeg sliter så fælt med dette og ønsker å bli bedre, men vet ikke helt hvordan jeg skal få det til. Anonymkode: fc1ba...76b
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #2 Skrevet 4. mars 2023 Øve. Øv på å klemme lengre hver gang. Begynn med noen du er trygg på. Anonymkode: be7bc...c72
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #3 Skrevet 4. mars 2023 Jeg synes det er ubehagelig. Men i motsetning til deg ønsker jeg heller ikke å bli en klemmer. Man er ikke nødvendigvis "flink" om man deler ut klemmer, viktig å se an personen. Anonymkode: 7f8d9...97a 4
Andro Skrevet 4. mars 2023 #4 Skrevet 4. mars 2023 (endret) Jeg liker det ikke, og gjør det stort sett bare der jeg er betalt for det 😄 altså som i sorgarbeid eller ved store skuffelser hos brukere eller kolleger. Det er naturlig å klemme på barna mine og på et par nære venninner, men ellers ikke. Er egentlig ikke glad i håndtrykk heller, og er mest glad i de som bare sier "Hei!" og hilser med ord. Følger likevel formelle forventninger til slik adferd i situasjoner som krever det. Det snodige er at jeg er nesten umettelig på kroppskontakt med folk jeg har en romantisk relasjon til, men andre - nope. Endret 4. mars 2023 av Andro
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #5 Skrevet 4. mars 2023 Jeg syntes det var vanskelig. Men gjorde det. Så begynte jeg i traumebehandling. Nå har jeg sluttet helt. Gir folk en high Five. Jeg vil ikke krenke mine egne grenser. Det er en grunn til at jeg ikke liker det. Anonymkode: 033b4...54a 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #7 Skrevet 4. mars 2023 Det føles rart for lysten og behovet er der. Men det er akkurat som at jeg får en slags sperre når det skal skje, det blir ubehagelig og utenfor min komfort sone. Anonymkode: fc1ba...76b
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #8 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg synes det er ubehagelig. Men i motsetning til deg ønsker jeg heller ikke å bli en klemmer. Man er ikke nødvendigvis "flink" om man deler ut klemmer, viktig å se an personen. Anonymkode: 7f8d9...97a Samme 🙌🏻 Anonymkode: 2b201...8e6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #9 Skrevet 5. mars 2023 Ja jeg har sluttet helt med det. Innser nå at klemming er noe som ble påpresset når jeg var barn, da skal alle kose med en. Og på nytt igjen i tenårene når man begynner å klemme venner og gutter som en måte å hilse på, det er et adferdsfenomen man ikke velger frivillig men som en blir påvirket av og lært opp til at det må man gjøre. Egentlig så må man faktisk ikke det. Nærkontakt med andre på den måten er det ikke alle som liker Når jeg innså at jeg ikke var kjip for å sette grenser så sluttet jeg å klemme og nå syns jeg egentlig hele klemmekonseptet er veldig teit og skjønner virkelig ikke hvorfor det forventes at man skal klemme alle man treffer på byen som man har vært full med noen ganger før, klemme folk man egentlig ikke kjenner så godt og har en intim relasjon med osv. Veldig merkelig hele det klemmepresset Utenom når det kommer til kjærester og sånn da Så hvis du ikke liker å klemme er du i din fulle rett til å sette grense for deg selv og holde deg unna klemming. Anonymkode: 440d6...fbf 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #10 Skrevet 5. mars 2023 Jeg liker det ikke og har problemer med nærkontakt, noe psykologen oppfattet og mente vi burde gjøre det. Altså, nei :s Anonymkode: 02148...ee3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #11 Skrevet 5. mars 2023 Jeg kan klemme mine nærmeste venner og familie, men andre enn det har jeg ikke behov for å klemme. Min svigerfar er en ekstrem klemmer. Han nesten følger etter en for å komme i posisjon til å klemme. Jeg skjønner at det er hans «kjærlighetsspråk» ovenfor de han er glad i, men jeg finner dette svært ubehagelig. Også fordi det er snakk om veldig overveldende «bamseklemmer» som gjerne avsluttes med stryking over ryggen eller lignende. For meg er dette en omgangsform jeg ikke liker å ha med andre enn samboer. Synes ikke du skal presse deg selv til å bli en klemmer om du ikke er det. Ser ikke vitsen med det. Anonymkode: 94b40...b42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå