Gå til innhold

Sommerferie - alt er så dyrt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sørlandet😀 Norges riviera.
Det skjer masse gøy i Arendal i sommer med Canal street, Tall ships race og Arendalsuka. I Risør er det villvin kunsthåndverksmesse, trebåtfestival og diverse. Strendene på Fevik er fine, eller i Mandal

Anonymkode: 43062...94f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2023 den 20.22):

Takk til dere som har svart, setter pris på det. En del tips utgår fordi det ikke er den type ferie jeg er ute etter, feks London og Berlin. Dubrovnik er dyrt, også å reise til. 

Jeg kan godt tenke meg Storbritannia, men ikke kjøre. Både Dublin og Edinburgh er mye dyrere enn i fjor ☹️ Tenker å sjekke ut Wales, men har ingen ide om fine byer der, tar gjerne imot tips. 

Gdansk var et godt tips, det var overkommelig flypris og helt ok hotellpriser. Byen ser også veldig fin ut, nydelig arkitektur, store parker/skog å gå tur i. Og mulighet for bading. Ts 

Anonymkode: 69a82...c5e

Wales er veldig koselig, jeg kan gi deg noen tips der :) Men bare så du er klar over det, man drar ikke til Wales pga været. Det vil si at man må være forberedt på en del regn. Flott natur er det derimot, god mat, trivelige folk og mye å se! 

Kan anbefale Cardiff, og byen Conwy litt lenger nord. Conwy har et slott og ligger ikke så langt fra Snowdonia som er en nasjonalpark med fjell og flott natur. 

Conwy Castle & Town Wales | Britain Visitor - Travel Guide To Britain

Anonymkode: f80fa...304

AnonymBruker
Skrevet

Sommerferie i storbyer i Europa er dyrt. Så enten må du betale en del for det eller gjøre noe annet som koster mindre. 

Her bor vi også i nord. Har ordnet husbytte på sørlandet. Koster oss ikke en krone. Må komme oss dit og leve da...Europa er for dyrt for oss nå. 

Anonymkode: d1e20...b40

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Wales er veldig koselig, jeg kan gi deg noen tips der :) Men bare så du er klar over det, man drar ikke til Wales pga været. Det vil si at man må være forberedt på en del regn. Flott natur er det derimot, god mat, trivelige folk og mye å se! 

Kan anbefale Cardiff, og byen Conwy litt lenger nord. Conwy har et slott og ligger ikke så langt fra Snowdonia som er en nasjonalpark med fjell og flott natur. 

Conwy Castle & Town Wales | Britain Visitor - Travel Guide To Britain

Anonymkode: f80fa...304

Takk 😊 Skal absolutt sjekkes ut. Fullstendig klar over klimaet, har som sagt vært flere ganger i Skotland og Irland 😍 Liker sånt vær, da kjenner man at man lever 👍🏻 Sydenvarme er ikke noe for meg. Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sommerferie i storbyer i Europa er dyrt. Så enten må du betale en del for det eller gjøre noe annet som koster mindre. 

Her bor vi også i nord. Har ordnet husbytte på sørlandet. Koster oss ikke en krone. Må komme oss dit og leve da...Europa er for dyrt for oss nå. 

Anonymkode: d1e20...b40

Ja, det er det jeg har skjønt. Men det har steget noe sinnsykt siden i fjor sommer. Har sjekket prisen på et hotell jeg bodde på i fjor, nå er det over dobbelt så dyrt for nøyaktig damer uke ☹️ Derfor ønsker jeg meg tips til ikke fullt så dyre steder. 

Ser at Polen er aktuell. Det et ikke snakk om å reise på budsjett, men å betale 20.000-25.000 for noen få kvadrat en uke gjør jeg bare ikke. Ser at blant annet i Gdansk får man en uke på svært bra hotell til 8.000-10.000 og det er overkommelig. Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.3.2023 den 21.58):

Trenger tips til reisemål i sommerferien. Juli/august. Kvinne 54, reiser alene. Må nordfra og til Gardermoen om jeg skal fly, det fordyrer. 

En ting er fly, det er blitt utrolig dyrt. Men sitter og ser på ulike destinasjoner og både hotel, leilighetshotell og Airbnb har økt masse siden i fjor. Kommer ikke under 2000-2500 pr døgn uansett. Helst masse over, en uke ligger fort på 20.000 og oppover (med god standard). 

Noen som har tips til reisemål som er overkommelig? Ikke typisk «syden» sted. Må være i Europa. 

Jeg er ikke interessert i shopping eller uteliv. Liker fin arkitektur, gå turer, spise godt. 

Andre som liker sånn ferie og kan komme med tips?

Budapest 😍Vi er to stk som reiser en uke i juni og det kommer på 10.00 for oss begge med fly og hotell. 

Anonymkode: c5617...524

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...