AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #1 Skrevet 4. mars 2023 Trenger tips til reisemål i sommerferien. Juli/august. Kvinne 54, reiser alene. Må nordfra og til Gardermoen om jeg skal fly, det fordyrer. En ting er fly, det er blitt utrolig dyrt. Men sitter og ser på ulike destinasjoner og både hotel, leilighetshotell og Airbnb har økt masse siden i fjor. Kommer ikke under 2000-2500 pr døgn uansett. Helst masse over, en uke ligger fort på 20.000 og oppover (med god standard). Noen som har tips til reisemål som er overkommelig? Ikke typisk «syden» sted. Må være i Europa. Jeg er ikke interessert i shopping eller uteliv. Liker fin arkitektur, gå turer, spise godt. Andre som liker sånn ferie og kan komme med tips? Anonymkode: 69a82...c5e 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #3 Skrevet 4. mars 2023 Sofakona skrev (2 minutter siden): Resteplasser er ofte veldig billige Ja, men det er en sjanse å ta. Det kan jo hende jeg ikke finner noe. Og har lyst å komme meg bort noen uker. Ts Anonymkode: 69a82...c5e
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #4 Skrevet 5. mars 2023 Albania, Sarande. Billig der i fjor i hvertfall. Anonymkode: 86a18...8d1 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #5 Skrevet 5. mars 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Trenger tips til reisemål i sommerferien. Juli/august. Kvinne 54, reiser alene. Må nordfra og til Gardermoen om jeg skal fly, det fordyrer. En ting er fly, det er blitt utrolig dyrt. Men sitter og ser på ulike destinasjoner og både hotel, leilighetshotell og Airbnb har økt masse siden i fjor. Kommer ikke under 2000-2500 pr døgn uansett. Helst masse over, en uke ligger fort på 20.000 og oppover (med god standard). Noen som har tips til reisemål som er overkommelig? Ikke typisk «syden» sted. Må være i Europa. Jeg er ikke interessert i shopping eller uteliv. Liker fin arkitektur, gå turer, spise godt. Andre som liker sånn ferie og kan komme med tips? Anonymkode: 69a82...c5e Gdansk/Gdynia/Sopot Anonymkode: a387a...69c 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #6 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Gdansk/Gdynia/Sopot Anonymkode: a387a...69c Takk, bra tips 👍🏻 Ts Anonymkode: 69a82...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #7 Skrevet 5. mars 2023 Krakow og Madrid er mine favoritter. Madrid er rimelig å reise til, men har et høyrere prisnivå på levekostander. Krakow er fremdeles relativt rimelig, om en går litt av selve turistkjernen. Kan anbefale Hotel Chopin og Ibis. Anonymkode: 80aaf...60d
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #8 Skrevet 5. mars 2023 Har du sjekket ut Riga? Anonymkode: a8398...a6e 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #9 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Albania, Sarande. Billig der i fjor i hvertfall. Anonymkode: 86a18...8d1 Albania frister ikke, tror ikke jeg ville følt meg trygg. Ts Anonymkode: 69a82...c5e 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #10 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Krakow og Madrid er mine favoritter. Madrid er rimelig å reise til, men har et høyrere prisnivå på levekostander. Krakow er fremdeles relativt rimelig, om en går litt av selve turistkjernen. Kan anbefale Hotel Chopin og Ibis. Anonymkode: 80aaf...60d Krakow har jeg vært flere ganger, fin by, men føler jeg har sett det meste der. Madrid har jeg ikke tenkt på, takk. Ts Anonymkode: 69a82...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #11 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Har du sjekket ut Riga? Anonymkode: a8398...a6e Nei, har en venninne som var der og syntes ikke noe særlig om byen. Men kanskje jeg skulle sjekke priser. Ts Anonymkode: 69a82...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #13 Skrevet 5. mars 2023 Ja sommerferier er dyrt! Og jeg leser restplasser så blir jeg bare enda mer lei, vi har ikke råd til det engang og tenåringsdatteren min maser om å dra til siden fordi alle vennene hennes drar cirka 3 ganger i året. Håper jeg vinner i Lotto engang, snart !! Anonymkode: 6e057...575 3 4
Rødstrupa Skrevet 5. mars 2023 #14 Skrevet 5. mars 2023 Dubrovnik og Gdansk er rimelige og vakre steder. Nydelig mat mm. solfaktor.no/restplasser 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #15 Skrevet 5. mars 2023 tirben skrev (1 time siden): Har du sjekket ut Istanbul? Tyrkia er uaktuelt. Ts Anonymkode: 69a82...c5e 5 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #16 Skrevet 5. mars 2023 Rødstrupa skrev (1 time siden): Dubrovnik og Gdansk er rimelige og vakre steder. Nydelig mat mm. solfaktor.no/restplasser Har du vært i Dubrovnik? Det er ikke et rimelig sted. Vet ikke når du evt var der, men de siste årene har prisene skutt i været og det var heller ikke rimelig før det. Men Gdnask skal jeg være enig i er både fint og rimelig. Kan kombineres med nydelige spahoteller i Sopot. Anonymkode: 2e7de...dfc 4
Rødstrupa Skrevet 5. mars 2023 #17 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Har du vært i Dubrovnik? Det er ikke et rimelig sted. Vet ikke når du evt var der, men de siste årene har prisene skutt i været og det var heller ikke rimelig før det. Men Gdnask skal jeg være enig i er både fint og rimelig. Kan kombineres med nydelige spahoteller i Sopot. Anonymkode: 2e7de...dfc Var i Dubrovnik i 2017 ok pris da på mat mm.
Gjest ti10 Skrevet 5. mars 2023 #18 Skrevet 5. mars 2023 Hvor er det du sjekker priser på overnatting, da? Jeg ble litt overrasket over det du skrev, så jeg sjekket bare tilfeldigvis en by, skjønner at andre steder kan være dyrere, men i Berlin får du da mye billigere overnatting enn 2000 pr. natt i slutten av juni, det gjelder både airbnb og hotell: https://www.hotwire.com/hotels/search?destination=Berlin (and vicinity)%2C Germany&startDate=2023-06-26&endDate=2023-06-30&rooms=1&adults=1&children=0 https://www.airbnb.no/s/berlin/homes?tab_id=home_tab&refinement_paths[]=%2Fhomes&flexible_trip_lengths[]=one_week&price_filter_input_type=0&price_filter_num_nights=5&date_picker_type=calendar&checkin=2023-06-26&checkout=2023-06-30&adults=1&source=structured_search_input_header&search_type=filter_change Flybillettene har visst blitt dyrere, og jeg ser du må reise nordfra til Oslo først, men det er jo ikke helt horribelt med tur/retur Oslo-Berlin for under 2000? https://www.finn.no/reise/flybilletter/resultat/?tripType=roundtrip&requestedOrigin=OSL.METROPOLITAN_AREA&requestedDestination=BER.AIRPORT&requestedDepartureDate=26.06.2023&requestedReturnDate=30.06.2023&adults=1&cabinType=economy
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #19 Skrevet 5. mars 2023 Rødstrupa skrev (2 timer siden): Var i Dubrovnik i 2017 ok pris da på mat mm. Da skjønner jeg at du synes det var rimelig. Prisene har økt jevnt og trutt siden da, og i år har Kroatia gått over til Euro og det anslås at prisene har økt med ytterligere. Et eksempel er kaffe med melk som har kostet 6-10 kuna (10-13kr), har nå økt til 1,5-2 euro. Høres kanskje ikke så ille ut, men når euro nå er 11 så betyr det en fordobling i prisen. Og dette gjeler mye annet. Så TS, nei, jeg anbefaler ikke Dubrovnik som et rimelig destinasjon Anonymkode: 2e7de...dfc 5 1
Amossa Skrevet 5. mars 2023 #20 Skrevet 5. mars 2023 På grunn av de økte oljeprisene har prisen på flybilletter steget mye i hele verden. Ingen venter at prisen skal gå ned heller. Når i tillegg kronen er svak, så blir det dyrt for nordmenn å feriere i utlandet. Vi står spesielt svakt i forhold til Euro, så om man ønsker rimelig ferie bør man unngå land med Euro og land som har knyttet sin valuta til endringen i Euro (f.eks. Danmark). Mange nordmenn kommer til å få prissjokk i sommer dersom de har bestilt ferietur til Spania, Italia, Frankrike, Tyskland osv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå