AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #1 Skrevet 4. mars 2023 Har tvillinger som nærmer seg 3 år. De er i en voldsom klare selv og jeg bestemmer-periode. Alt skal krangles om. Og de forsterker hverandres «dårlige atferd». De gjør ting bare for å se hvordan vi reagerer. Har prøvd å si rolig og bestemt nei, overse, fjerne de fra situasjonen men synes ikke det hjelper. De tester oss hele tiden. Føler det hele er kommet litt ut av kontroll og både jeg og pappaen er slitne og reagerer derfor av og til med kjeft (les høy stemme). Ikke noe man er stolt av, men er bare så innmari lei av at alt er en kamp hele tiden. Vi gjør jo åpenbart noe feil… Anonymkode: 49680...cb0
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #2 Skrevet 4. mars 2023 Tror ikke dere nødvendigvis gjør noe feil. Barn trasser og tester grenser. Slik finner de ut hvor de har dere. Fortsett å være trygge og konsekvente. ❤️ Eller tror du selv det er noe spesifikt dere ikke har fått helt til? Eller er det bare utmattelsen som snakker kanskje? Anonymkode: 87ba5...e93 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #3 Skrevet 5. mars 2023 Jeg kan ikke se at dere åpenbart gjør noe feil ut i fra hva du beskriver. Hvis du tenker at de fortsetter med den samme viljen og atferden, så er det noe som kan vare en stund uavhengig av hva dere gjør. Det er alderen. Og noen barn har sterkere vilje og kraftigere følelser enn andre, samt at to stykker kan gire hverandre opp, bli sjalu på hverandre osv. Og hvis du tenker på at dere blir trigget og hever stemmen innimellom, så er ikke det unormalt. En skal prøve å la være, det virker ikke godt og det blir ikke bra for barna om en kjefter mye. Men dere er ikke alene om å havne der innimellom på en sliten dag. Anonymkode: 35e70...9b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå